Tuning Specialized S-works 29er 2010

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Tuning Specialized S-works 29er 2010

Bericht door Misty »

Omdat men 29er nog iets lichter wilde dan de huidige 10kg.......wegens de wielen herspaakt te hebben met messing nippels en sterkere spaken !! Vooral de alu nipples trapte ik kapot ! Gaf toch 250 extra op de weegschaal !
Vandaag besteld bij Bruno : cannondale lefty xlr 90mm 29er - word custom gemaakt met rode logo's ! Wielset : notubes ztr crest - dt swiss 240s naaf achter en Tune cannonbal lefty-naaf voor - sapim cx-ray spaken ! Dit moet een gewichts winst van 500gr. opleveren !

Misty ,
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Bericht door Hoezo »

Ben benieuwd naar de foto's.... mss beter ineens voor de 2011 gegaan ... dan had je mss de 8kg kunnen halen ;-)

Er zullen dit jaar trouwens geen S-works 29ers geleverd worden.... zullen voor mij nog lange maanden worden :-(
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

Hoezo schreef:Ben benieuwd naar de foto's.... mss beter ineens voor de 2011 gegaan ... dan had je mss de 8kg kunnen halen ;-)

Er zullen dit jaar trouwens geen S-works 29ers geleverd worden.... zullen voor mij nog lange maanden worden :-(
Tja mijn probleem is als ik iets wil dan zo snel mogelijk , wachten tot 2011 was onmogelijk ! Heb nog ne alu stumpjumper 29er van 2009 liggen die niet verkocht geraakt voor de prijs ik wil.....deze word nu volgende week herlakt in een nieuw kleurtje en terug opgebouwd met vaste vork ! De strandraces komen eraan en zo kan ik men koersfiets wa sparen in de wintermaanden !

Ben ook benieuwd naar de jouwe hoor maar ik denk dat 8kg toch moeilijk gaat worden ! Als ik aan 9kg wil geraken dan zal ik nog van crankstel en remmen moeten veranderen !

Misty ,
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Bericht door Hoezo »

Ik heb geen bepaald doel hoor.... hij zal wegen wat hij weegt. Er zal momenteel niets meer bijkomen wat er niet op de lijst staat.

Maar in het duiste magazine BIKE stond de SJ 2011 in maat Large , 7.650 gr zonder pedalen ... ik heb er liggen van 173 gr ... dus 7823 gr ... heb ik nog 180 gr over ;-)

Enige update's wat ik eraan zag was. Stuur / stuurpen / zadelpen AX light. / Zadel S-works Toupe / enkel tandwiel voor 34 t / andere schijven / maar wielen , banden , schakelwerk , vork ed waren allemaal idem.
Als hij pas in maart komt , zou ik eens kijken wat de renegades zeggen ... dan moet het haalbaar zijn denk ik van ergens rond de 8250 ofzo uit te komen. Denk dat ik een goede 300 gr van het orgineel gewicht kan afhalen... ( zadel is nu de saevid geworden 80 gr winst 190 gr / zadelpen 130 gr winst 80 gr / QR 37 gr winst 69 / handvaten 11 gr winst 80 / barends 40 gr verlies 40 / pedalen 173 verlies 173 / bidonhouder 18 verlies 18 gr / no tubes vloeistof 120 gr winst 140 gr ) ...
Vind het wel straf dat ze bij die in bike bijna 900 gr eraf halen door wat simpele aanpassingen
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

Maart #-o da gaat pijn doen !! Heb de duitse bike ook , nie te doen hé ! Ging eerst een setje wielen laten maken met edge velgen maar die blijken niet zo goed te zijn ! Heb op de koersfiets lightweight wheels van 1.075gr.de set en het acceleratie gevoel is nie normaal , mijn beste koop ooit ! Maar wil in de toekomst toch wel eens het zefde gevoel op de mountainbike ! De rovals komen wel goed uit de test !! Kunnen die afzonderlijk gekocht worden ? Hoeveel wegen die juist ?

Misty ,
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Bericht door Hoezo »

De Rovals zouden 1440 gr wegen .... adviesprijs 1500 €....

Snap enkel niet hoe ze erbij komen van er dan QR van 106 gr in te duwen. Hun fact team rijd immers toch met de carbon - TI van 39 gr dus lukt toch ook.
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

De wielset die ik zou bestellen.....zie hierboven komt op 1.480gr.
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Bericht door Hoezo »

1440 zijn licht .... maar als je wil gaat het nog lichter natuurlijk.

Maar denk nu niet dat de rovals slecht gaan zijn, en een carbonvelg is wel lekker excl. natuurlijk... maar ik zou er nooit 1500 € aan geven. Zouden wel levenslang garantie hebben....

1480 is zeker ook niet slecht, en daarbij een lekker lichte vork....
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

Hoezo ,


Als je revieuws hebt of tegenkomt over de rovals stuur ze me dan eens door aub ! 1500€ advies prijs is nu niet overdreven vind ik , en ze komen beter uit de test dan de edge velgen ! Msh kan ik het voorwiel laten herspaken met Lefty naaf !!! Der zit weer iets in men hoofd ze !!! #-o

Iets anders , vanmorgen gaan biken in Amougies kluisbergen met een paar vrienden , ne maat met ne splinternieuwen cannondale Flash 29er carbon.....heb hem kunnen overtuigen door mijn bevindingen over 29er rijden nu bijna 2jaar ! Zijn woorden na de rit : fenomenaal , en hij komt van ne scalpel !! Niemand volgde ons door de modder !!! Mits goeie wielen vind ik geen enkel zwak punt.....integendeel , zelfs niet bergop en bergaf !! Die andere maat wacht ook op ne flash , maar dan de versie onder het top model ! Wel mooie bike die top versie en voor 5000€ heb je veel bike in vergelijking met andere merken !!

Misty , :wink:
Bulkie
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 14 sep 2005 11:09
Rijdt met: Open - NoTubes - FOX Terralogic Fit

Bericht door Bulkie »

Hoezo schreef:De Rovals zouden 1440 gr wegen .... adviesprijs 1500 €....

Snap enkel niet hoe ze erbij komen van er dan QR van 106 gr in te duwen. Hun fact team rijd immers toch met de carbon - TI van 39 gr dus lukt toch ook.
Is dat incl ventielen en is dat al tubeless klaar? Incl/ excl snelsluiters? Aantal spaken? NoTubes Race 29" gaat lager met 32 spaken en minder duur...

Merci,

Ken
Plaats reactie