Tuned Tune Speedneedle RIP

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
pieterp
Mountainbiker
Berichten: 1277
Lid geworden op: di 15 mar 2005 09:25
Rijdt met: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Contacteer:

Bericht door pieterp »

Volgens mij is het pas vanaf de versie met de rails zonder aparte versteviging in kevlar dat er geen rivetten meer gebruikt zijn. Zo is het toch bij mij en ik heb de twee versies.

De rivetten zie je trouwens langs onder perfect zitten.
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

Het was al langer bekend dat smudek bezig was met de ontwikkeling van een carbon zadel. Dat is nu te koop!
Met slechts 95 euro voor een zadel van 69 gram met de vorm van een speedneedle zit dit er veelbelovend uit.
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Chimaera schreef:zadel gebroken, game over. Hij is gebroken boven de achterste bevestiging, mss was dit al voor het verwijderen van de padding en heb ik het toen niet gezien.
Dikzak. :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Tom-s schreef:Het was al langer bekend dat smudek bezig was met de ontwikkeling van een carbon zadel. Dat is nu te koop!
Met slechts 95 euro voor een zadel van 69 gram met de vorm van een speedneedle zit dit er veelbelovend uit.
Lichter dan saevid (82gr) en okias (96gr).
Dat wetende dat de saevids al vaak breken....

#-o
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

endorfin schreef:... Lichter dan saevid (82gr) en okias (96gr).
Dat wetende dat de saevids al vaak breken....

#-o
In die lichte spullen altijd voor de bullet proof uitvoering gaan tenzij ge <55 weegt. :wink:
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

Toch heb ik geen schrik van het Smudek zadel.
Hij is ongeveer het gewicht van een kale speedneedle.
Enkel is hij wat groter van bolling, heeft de vorm van een speedneedle inclusief het leder. Heb enkel goede ervaringen en veel vertrouwen in onderdelen van Smudek.
Als dit zadel een succes word hoop ik op een Becker Carbon alike zadel voor op de MTB.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Met welke parts hebt gij ervaring, want bena alles op hun site is nog niet beschikbaar :lol:
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

Enkel de zadelpen is nog in ontwikkeling. De rest is gewoon verkrijgbaar.
Heb enkel een ruim jaar ervaring met zadelpenklemmen en gootjes van smudek.
Hier is hij mee begonnen. Het zadel is geruime tijd in ontwikkeling/getest geweest.
Hij geeft altijd goede klantenservice. Dingen op maat zijn geen probleem.
Voor mijn KCNC zadelpen had ik graag een wat lichter en versterkt gootje (ivm de zachte carbon rails van mijn zadels), dit was geen probleem. Woog 9,4 gram en na ruim een jaar marathon/trainingen/toertochten is er enkel een lichte indruk gemaakt door de pen.

Standaard dingen zijn als het goed is op voorraad en kun je binnen een week thuis verwachten. Maatwerk duurt meestal een week of 3.
Gebruikersavatar
g man
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 02 feb 2011 00:18
Rijdt met: rocky mountain element

Bericht door g man »

nu heb ik eens een vraag: mijn ritchy carbon zadel is net gebroken en wil nu wat lichters kopen maar is dat vol te houden ne ganse maraton op zo een carbon lapje
Epic469
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 17 jan 2011 21:10
Rijdt met: Episch

Bericht door Epic469 »

g man schreef:nu heb ik eens een vraag: mijn ritchy carbon zadel is net gebroken en wil nu wat lichters kopen maar is dat vol te houden ne ganse maraton op zo een carbon lapje
Uiteraard, das gewoon ff wennen !
Plaats reactie