Tuned Tune Speedneedle RIP

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
Chimaera
Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 19 jul 2005 11:10
Rijdt met: Flash Carbon 3 29er, Cannondale Supersix 105

Tuned Tune Speedneedle RIP

Bericht door Chimaera »

Aangezien de voorste padding was losgekomen heb ik de achterste dan ook maar verwijderd. We zullen wel zien hoe m'n kont de needle nu kan verdragen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Chimaera op do 21 okt 2010 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Chimaera
Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 19 jul 2005 11:10
Rijdt met: Flash Carbon 3 29er, Cannondale Supersix 105

Bericht door Chimaera »

ff nog een vraagske.

tis nogal moeilijk te zien op de foto's maar op de plaats waar het leder was bevestigd hebben ze bij tune blijkbaar de laatste "laag" weggelaten. Het middelste stuk is mooi glad, maar waar het leder dus zat ontbreekt deze afwerkingslaag. Heeft er iemand een idee hoe ik dit zadel wat kan bewerken ? Zelf had ik gedacht aan het zadel terug te bekleden (alcantara of dergelijks) of mss voorzien van een laagje verf (maar dan verwijnt de carbonstructuur). Het gewicht is nu wel fantastisch.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Bericht door TaurineR »

Toch een mooi zadel nu!.....
Gewoon gebruiken, en een beetje geduld, je fietsbroek zal 't wel gladschuren...
Gebruikersavatar
Silverbol
Mountainbiker
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 02:42
Rijdt met: Scale

Bericht door Silverbol »

Zou dat niet gaan met een laagje autovernis ?
funky
Mountainbiker
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 20:39
Rijdt met: Stumpy FSR 29

Bericht door funky »

kan je doen met LT-lak, dat dient speciaal voor zoiets
kan je bij de meeste polyester winkels halen (allé waar ze polyester verkopen)
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

'k Zoud a1st eens proberen glad te schuren met wat staalwol met een beetje polijstpasta aan, of zelfs gewoon een doekje met pasta.
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

El Perro Diablo schreef:'k Zoud a1st eens proberen glad te schuren met wat staalwol met een beetje polijstpasta aan, of zelfs gewoon een doekje met pasta.
Da zou ik niet doen want dan ga je de "weef" gladschuren.

Ik denk ook dat het beste is daar 2 - 3 wolkjes vernis derop, speciaal "afwerkingslaag".

Vergeet niet wat ge nu nog zou afschuren is het materiaal, en op nén Needle is er al nt veel van dat.
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

Blijft je broek nu niet heel gemakkelijk haken?
Daar heb ik bij normale speedneedles soms als moeite mee.
Hoe zit het ivm het schuiven op het zadel? Kan je goed stil blijven zitten op de achterkant of schuif je steeds naar voren?

Edit, ivm het schuren enz enz. Heb dit ook wel eens gedaan bij een needle. Werkt goed, afwerken met UV werende lak voor carbon en klaar.
Je zult zien, als je hem enkele seizoenen gebruikt schuur je vanzelf met je broek tot op het carbon. (Als je hem eer het zover is al niet hebt gebroken)
Gebruikersavatar
Chimaera
Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 19 jul 2005 11:10
Rijdt met: Flash Carbon 3 29er, Cannondale Supersix 105

Bericht door Chimaera »

Tom-s schreef:Blijft je broek nu niet heel gemakkelijk haken?
Daar heb ik bij normale speedneedles soms als moeite mee.
Hoe zit het ivm het schuiven op het zadel? Kan je goed stil blijven zitten op de achterkant of schuif je steeds naar voren?

Edit, ivm het schuren enz enz. Heb dit ook wel eens gedaan bij een needle. Werkt goed, afwerken met UV werende lak voor carbon en klaar.
Je zult zien, als je hem enkele seizoenen gebruikt schuur je vanzelf met je broek tot op het carbon. (Als je hem eer het zover is al niet hebt gebroken)
Al een aantal ritten met den gestripte needle gemaakt en ik moet zeggen, het gaat goed. blijven haken heb ik geen probleem mee, toen ik het zadel pas had (ik denk zo'n 5j geleden) ben ik eens blijven haken aan de punt toen ik iets te snel terug wou gaan zitten, gevolg broek gescheurd. Nu is het een natuurlijke reflex geworden wanneer ik kan/moet gaan zitten. Het comfort is een beeke verminderd wat te verwachten was natuurlijk. Schuren ga ik niet aan beginnen, zoals ik al meldde is het heel moeilijk te zien op de foto maar het is gewoon een laag carbon die ontbreekt waar de padding zat, je ziet heel duidlijk de afgeknipte vezels (of hoe moet ik het anders uitleggen).

Over de reactie dat m'n broek het wel zal gladschuren is ook een twijfelgeval aangezien ik nu reeds 5j met dit zadel rij en de enige slijtage is dus de padding aan de rest van het zadel is niks te zien. Laat staan dat het zadel breekt door er met de broek over te schuren.

Als je de speedneedle monteerd zoals het moet schuif je nooit, dan bepaal jij hoe je gaat zitten (meer naar voor bij klimmen, ....)
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

Mijn ervaringen zijn met betrekking tot dat schuiven toch anders.
Zo merk ik dat ik op een alcantara needle gemakkelijker schuif als op een lederen en op een smalle makkelijker als op een brede.
Dat met die punt is inderdaad iets wat niet veel hoeft voor te komen. Enkel als je bij zo een scherpe punt (zonder padding voorop) blijft haken kan ik me voorstellen dat je broek direct scheurt zeg maar.
Misschien heb ik dat dan enkel maar toch gaan ze een lichtere/vale streep, midden bovenop het carbon vertonen door slijtage tgv modder. Daar is de lak dus compleet weg. Ook rij ik een alcantara bekleedde needle in 2 jaar compleet op, dan kan er nieuw alcantara op gezet worden. Breken doen ze niet vaak inderdaad. Ik heb er nu enkel ene gehad waarvan de rails los zijn gekomen en ene waarvan het dekje is gescheurd (Beetje een raadsel hoe dat is gekomen). Bovenstaand is trouwens enkel van toepassing op de mountainbike zadels. Die op de koersfiets heeft niets te lijden.

Ben benieuwd hoe het bevalt op de lange termijn op het kaal carbon.
Plaats reactie