Tune Concorde

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Plaats reactie
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Tune Concorde

Bericht door Tom-s »

Hoe zijn hier de ervaringen met de Tune Concorde (of FRM blackhole).
Mijn kont en speedneedles hebben een goed huwelijk, maar zit toch aan wat variatie te denken.
Zou je dit zadel monteren op een HT?
Is er iemand welke beide heeft gereden? Welke voor de lange afstand?
Gebruikersavatar
RvBerkel
Mountainbiker
Berichten: 641
Lid geworden op: za 03 feb 2007 05:05
Rijdt met: Rush Carbon SL team
Contacteer:

Bericht door RvBerkel »

ik heb zelf Tune Concorde en fiets al 4 jaar mee en wil niks anders dan dezen zadel heb zelf dan wel Fully maar dezen zadel zou echt goed zijn voor Ht hij geeft veel comfort echt veel en sterk ik weeg 92kg en hij is nog heel na paar keer op grond zijn gevallen

Tune Concorde is besten 60gr zadel die je kan krijgen

sterk
veel comfort
licht 60gr+-

alleen eerst keer zal wel even wennen zijn bij fietsen maar dat is bij speedneedles ook
Gebruikersavatar
TS biker
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 25 okt 2005 17:15
Rijdt met: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Bericht door TS biker »

ik zweer bij een Ax Endurance
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

Hoe is de klemming van dit zadel? Door de zachte rails lees je regelmatig dat hij moeilijk samengaat met zadelpennen welke bijvoorbeeld maximaal tot 5Nm mogen klemmen.
Anderzijds zou dit bij een speedneedle wellicht ook zijn, nog niet ondervonden. Iemand deze ervaring?
Gebruikersavatar
TS biker
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 25 okt 2005 17:15
Rijdt met: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Bericht door TS biker »

Tom-s schreef:Hoe is de klemming van dit zadel? Door de zachte rails lees je regelmatig dat hij moeilijk samengaat met zadelpennen welke bijvoorbeeld maximaal tot 5Nm mogen klemmen.
Anderzijds zou dit bij een speedneedle wellicht ook zijn, nog niet ondervonden. Iemand deze ervaring?
De Ax kan makkelijk tot 10Nm verdragen
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

Ja dat is niet het probleem.
De zadelpen mag vaak tot 5 Nm klemmen.
Het zadel kan meestal wel meer hebben. Maar als je dan tot maximaal 5Nm klemt, komt hij gemakkelijk los te zitten door de zachte carbon rails.
Ik heb nu zelfs een pen welke volgens mij max. 3,5 Nm mag hebben.

Of had je het over een AX zadelpen? Stuur daarvan mag 3,5 Nm hebben volgens de beschrijving. De pen zullen ze niet veel sterker maken gok ik?

Edit: Hoe bevalt de Speedneedle jou? tov de AX endurance?
Gebruikersavatar
RvBerkel
Mountainbiker
Berichten: 641
Lid geworden op: za 03 feb 2007 05:05
Rijdt met: Rush Carbon SL team
Contacteer:

Bericht door RvBerkel »

heb bij mijn al tijd 6+- Nm op bouten staan om zadel vast te zetten

en als je bedoelt hoe veel kracht op pen zelf kan is 6/7nm als je zadelpenklem vast zet


naa 4 jaar zit wat plekjes op mijn zadelrails maar dat is ook normaal naa 4 jaar maar veder dan dat is alles nog goed vraag maar eens op http://weightweenies.starbike.com/forum/ daar rijden er veel meer mee met die zadel

alleen zadel AX-ightness Phoenix heeft die probleem bij MTB door model komt vaak achter kan snel los heb dezen zelf gehad en jammer genoeg ging hij naa paar km totaal los :(


Afbeelding
Afbeelding

tune concorde heeft daar niet last van daar gaat kacht langs zij kant en niet naar achter kant
Afbeelding
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

4 jaar wil nix zeggen, als je 30 wedstrijden per jaar afrost + 20 uur traint(per week), dan is dat zadel (+ heel die fiets) voor de vuilbak tegen dat het lente is....
Gebruikersavatar
RvBerkel
Mountainbiker
Berichten: 641
Lid geworden op: za 03 feb 2007 05:05
Rijdt met: Rush Carbon SL team
Contacteer:

Bericht door RvBerkel »

El Perro Diablo schreef:4 jaar wil nix zeggen, als je 30 wedstrijden per jaar afrost + 20 uur traint(per week), dan is dat zadel (+ heel die fiets) voor de vuilbak tegen dat het lente is....
ooh jij bent zeker een wedstijder en die zijn die man en om dat ik geen wedstijd fiets word mijn fiets niet gebruikt dus hij blijft heel wand niet wedstrijd rijders zijn minder om dat die minder hard fietsen LOL dat denken toch wedstrijd rijder toch ?


ken 3 die 200/300Km per week MTB en hard en zij fiets ook met licht spul onder ander dezen zadel en die is ook nog heel en zijn geen wedstrijd rijders

maar jij zal wel beter weeten jij zal ook wel met dit spul fietsen
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Die cranks gaan idd maar 2 weken mee, dan zit ik nog in mijn voorbereiding van't seizoen....klopt wat je zegt.
Plaats reactie