advies set : stuurpen / stuur / zadelpen

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
dennisschmitz
Mountainbiker
Berichten: 475
Lid geworden op: za 17 dec 2005 02:02
Rijdt met: J.Guillem Atalaya Titanium

Bericht door dennisschmitz »

Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

C-DALE schreef:Inderdaad, Syntace is zeer goed...zadelpen P6 is beresterk en kan met 1 zadelpen kiezen tss met/zonder setback...maar is niet zo licht (mijne weegt in een 31.6 x 350mm = 218/gr), prijs is tss de 2...maar heb 2 kcnc Ti Pro Light zadelpennen (ook in 31.6 x 350mm) en die wegen toch stuk minder, rond de 170gr en dat voor 70€ stuk :wink:
Kcnc SC Bone sturen zijn ook licht (m'n oude weegt 117gr voor 31,8/580mm, m'n nieuwe weegt 113gr voor 31,8/600mm) en als je barends erop steekt moet je met dat scandium niet bang zijn dat je stuur barst zoals bij carbon sturen (gebruik wel montagepasta)Bij m'n oude FSA carbon stuur, m'n barends op 4Nm moment aangetrokken ipv de 3.8Nm en twas krak #-o

Als je persé setback wilt op je zadelpen en toch licht wilt gaan, eens New Ultimate checken (vermoed rond de 160gr) , zijn nog geen AX Lightness prijzen :wink:

Controltech "claimt" lichte producten te hebben maar dat mag je met een korreltje zout nemen [-X
En Extralite is licht maar niet betrouwbaar genoeg (al 1 zadelpen gebroken als ik gewoon op het fietspad aan het rijden was #-o )

waarom??

waneer met setback ik begrijp dit gegeven niet goed?

ben namelijk ook op zoek naar dit trio en dacht aan KCNC maar vrees dat bar ends het stuur gaan platdrukken als ik het te goei vastzet...
Gebruikersavatar
KRZA
Mountainbiker
Berichten: 979
Lid geworden op: ma 02 nov 2009 15:54
Rijdt met: Specialized Epic Expert 29

Bericht door KRZA »

zaskar72 schreef:
C-DALE schreef:Inderdaad, Syntace is zeer goed...zadelpen P6 is beresterk en kan met 1 zadelpen kiezen tss met/zonder setback...maar is niet zo licht (mijne weegt in een 31.6 x 350mm = 218/gr), prijs is tss de 2...maar heb 2 kcnc Ti Pro Light zadelpennen (ook in 31.6 x 350mm) en die wegen toch stuk minder, rond de 170gr en dat voor 70€ stuk :wink:
Kcnc SC Bone sturen zijn ook licht (m'n oude weegt 117gr voor 31,8/580mm, m'n nieuwe weegt 113gr voor 31,8/600mm) en als je barends erop steekt moet je met dat scandium niet bang zijn dat je stuur barst zoals bij carbon sturen (gebruik wel montagepasta)Bij m'n oude FSA carbon stuur, m'n barends op 4Nm moment aangetrokken ipv de 3.8Nm en twas krak #-o

Als je persé setback wilt op je zadelpen en toch licht wilt gaan, eens New Ultimate checken (vermoed rond de 160gr) , zijn nog geen AX Lightness prijzen :wink:

Controltech "claimt" lichte producten te hebben maar dat mag je met een korreltje zout nemen [-X
En Extralite is licht maar niet betrouwbaar genoeg (al 1 zadelpen gebroken als ik gewoon op het fietspad aan het rijden was #-o )

waarom??

waneer met setback ik begrijp dit gegeven niet goed?

ben namelijk ook op zoek naar dit trio en dacht aan KCNC maar vrees dat bar ends het stuur gaan platdrukken als ik het te goei vastzet...
Bij KCNC gaat ge dat normaalgezien niet voor hebben, en als ge daar schrik voor hebt kunt ge altijd stuurplugs gebruiken met expanders.

Zo iets dus:
Afbeelding
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

klopt maar dan gaat je gewicht omhoog en ben je meteen ook voordeel van KCMC kwijt en kan je beter naar WCS gaan ..
Gebruikersavatar
Fiddlerke
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 21 jan 2007 14:01
Rijdt met: Stumpjumper M5 29er

kcnc met set-back

Bericht door Fiddlerke »

Ik ben uiteindelijk bij de KCNC producten gebleven omwille van de goede prijs.

De KCNC SC pro lite seat-post is wel met set-back !

http://www.bike24.com/p222161.html

31.6 mm 350 mm = 203 gr

Een KCNC ti pro stuurpen

http://www.bikesport.be/index.php/catal ... be57036cc6

25.4 mm diam. en 110 mm = 103 gr (is eigenlijk road model ...)

En het KCNC SC Bone stuur

600 mm 25.4 mm diam. = 118gr

Was alles samen betaalbaar en significant lichter dan de standaard onderdelen ...
Dit afgewerkt met de kleine KCNC onderdeeltjes in het mooi geanodiseerde alu... QR, zadelpenklem, spacers, headset-cap zelfs ventieldopjes werd een mooi geheel !

Greetz Fiddlerke
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Bericht door wasbeer2006 »

zadelpen P6 is beresterk en kan met 1 zadelpen kiezen tss met/zonder setback...maar is niet zo licht (mijne weegt in een 31.6 x 350mm = 218/gr)
Das vreemd mijn witte P6 op de racer weegt 201gr. Daar zitten wel standaard tita bouten in. De nieuwe raceflex is nog 20 gram lichter en komt als beste uit de test van Tour 6/2010.

Je hebt lichtere sturen en stuurpennen, echter zijn die lang niet zo sterk als die van syntace, daarnaast kan je op een P6 zadels met carbon rails monteren ook niet mogelijk bij elke zadelpen.
Gebruikersavatar
kevindish
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 16 apr 2012 12:42
Rijdt met: specialized, cannondale

Re: advies set : stuurpen / stuur / zadelpen

Bericht door kevindish »

ik heb een ritchey superlogic stuur zitten 179gr of zoiets
zadelpennen zijn ook zeer licht.
het enige wat ook "light" word is de rekening als ge die ga halen
TASMANIAN DEVIL
Mountainbiker
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 30 mar 2009 08:59
Rijdt met: Gary Fisher superfly/BLUE cross cxc/BMC slc01/SCOTT addict rc/CERVELO r3 sl/GT ZASKAR carbon 9R TEAM

Re: advies set : stuurpen / stuur / zadelpen

Bericht door TASMANIAN DEVIL »

Hier eens kijken: is setprijs:

http://r2-bike.com/KCNC-Set-Preis
Plaats reactie