Lichtste wielset MTB

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
fuel
Mountainbiker
Berichten: 324
Lid geworden op: di 24 jan 2006 23:13
Rijdt met: Custom <7kg?

Bericht door fuel »

Ik ga ervan dat ze de 7000 race serie niet meer maken omdat de productie te duur was. Wat resulteerde in een dure velg.

De MMX is veel goedkoper en waarschijnlijk proberen ze die nu te hypen.

De 7000 race is voor diegene die een lichte wielset willen hebben en daar ook wat geld voor willen betalen nog steeds de beste optie. Maa dat is mijn mening.
Gebruikersavatar
patjebike
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: di 03 okt 2006 13:27
Rijdt met: Bergamont Revox Team, Bergamont Endurance, Bergamont Roxter, Granville CRS1,
Contacteer:

Bericht door patjebike »

IK heb net een setje wielen laten spaken met de Notubes podium MMX velgen samen met de DT Swiss 190 naven Sapim CX-ray spaken en (rode) alu nippels gewicht: 1179gr (zelf gewogen) Ik hoop dat ik er geen slechte ervaringen mee heb. BTW Rij reeds 2 seizoenen met de DT Swiss 1250XRC en deze zijn nog steeds in zeer goede staat en nog nergens slijtage! Zij die mij kennen weten ook dat ik er een vrij agressieve rijstijl op na hou...
milf
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:05
Rijdt met: October

Bericht door milf »

patjebike schreef:IK heb net een setje wielen laten spaken met de Notubes podium MMX velgen samen met de DT Swiss 190 naven Sapim CX-ray spaken en (rode) alu nippels gewicht: 1179gr (zelf gewogen) Ik hoop dat ik er geen slechte ervaringen mee heb. BTW Rij reeds 2 seizoenen met de DT Swiss 1250XRC en deze zijn nog steeds in zeer goede staat en nog nergens slijtage! Zij die mij kennen weten ook dat ik er een vrij agressieve rijstijl op na hou...
De 190 hun body is zo fragiel !
Piece of crap
fillebiker
Mountainbiker
Berichten: 545
Lid geworden op: do 07 jun 2007 20:06

Bericht door fillebiker »

ik zou mss gaan voor de nieuwe alexrim velg,
scandium en weeg maar 300g en naar het schijnt nog sterk ook
(wordt getest door multivan merida!)
dan de dt 190 ceramic naven, setje weegt ongeveer 320g
da gespaakt met voor 28 ritchey wcs spaken en achter 32 ritchey wcs spake en alu nipeltjes.
komt uit op ongeveer 1175g en as ge achter ok 28 spake pakt dan ist 1158g ongeveer

da komt al dicht in de buurt van lichte wieltjes!
ge kunt natuurlijk ok de tune nave pakke en dan ga er nog is 25 gram af dus komde op ongveer 1133g wa toch wel een degelijk gewichtje is!

as ek het geld had stonde ze hier direct!
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

Dia alex rim velgen wegen geen 300 gram meer.
De eerste reeksen wel maar die hadden geen eyelits. Daardoor hadden ze veel last van uitgescheurde spaken uit de scandium velg.
Daarna hebben ze dus Eyelits toegevoegd waardoor de velg rond de 315 gram woog maar hun gewicht op de site hebben ze natuurlijk nooit aangepast.
fillebiker
Mountainbiker
Berichten: 545
Lid geworden op: do 07 jun 2007 20:06

Bericht door fillebiker »

aah da wist ek nie!
Plus 30gvo een setje dan!
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

Idd en dan kunt ge beter naar een ZTR of FRM gaan in mijn ogen.
Gebruikersavatar
patjebike
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: di 03 okt 2006 13:27
Rijdt met: Bergamont Revox Team, Bergamont Endurance, Bergamont Roxter, Granville CRS1,
Contacteer:

Bericht door patjebike »

Dit weekend mijn setje podium MMX velgen met DT 190 naven degelijk getest in Dinant. Wielen lopen uiteraard zeer licht ( gemonteerd met Hutchinson Piranha) door hun lage gewicht kwamen ze zeer goed tot hun recht in de beklimmingen. Ik heb niet naar de wielen omgezien en heb overal vol doorgereden zowel op de stenen, wortels als in de afdalingen. De wielen hebben geen krimp gegeven en lopen nog steeds perfect recht geen enkele spaak moest nagetrokken worden.

Niet slecht voor een setje "piece off crap"
Gebruikersavatar
Brunox
Mountainbiker
Berichten: 2752
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:49
Rijdt met: Kona/Genesis/Commencal/Ritchey

Bericht door Brunox »

je gaat toch niet hopen dat je de body op een weekend gaat slopen.....

Geeft het maar ff zijn tijd
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Bericht door wasbeer2006 »

Als hij 2 jaar met xcr1250 heeft gereden, waar volgens mij ook gewoon 190 naven inzitten. Waarom zouden ze hier dan ineesn kapot gaan?
Plaats reactie