Forumoverzicht Productinfo Mountainbike light lichte banden

lichte banden

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht zo 15 nov 2009 19:21
Chmod Mountainbiker

Mijn bike: Zerode/Orange 5/BlkMrkt MOB 4x/On-one456evo
met een Kenda blue groove 2.0 zit je aan 450gr - niet tubeless.

Bericht wo 13 jan 2010 23:51
Mtb rookie Mountainbiker

Mijn bike: 2010 bulls copperhead 3

Wat is nu gemiddeld het gewichtsverschil tussen een band die echt gemaakt is voor tubeles en een gewone band
(waar er nog binnenband bij moet geteld worden van 150/200gr...)
Ik denk dat da iets van 50 gram zwaarder zou moeten zijn (tubeless )maar kan er serieus naast zitten ook

Bericht do 14 jan 2010 08:34
Sandcrawler Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Mtb rookie schreef:
Wat is nu gemiddeld het gewichtsverschil tussen een band die echt gemaakt is voor tubeles en een gewone band
(waar er nog binnenband bij moet geteld worden van 150/200gr...)
Ik denk dat da iets van 50 gram zwaarder zou moeten zijn (tubeless )maar kan er serieus naast zitten ook

RR 2.1 evo weegt 460,de ust-versie 640.(volgens de site)

Bericht do 14 jan 2010 08:57
Mtb rookie Mountainbiker

Ah ok bedankt das dan toch vrij zwaar... dus komt kwa gewicht op zelfde neer als met binnenband #-o

Bericht do 14 jan 2010 19:32
joeke Mountainbiker

Mijn bike: Granville HTi, Orbea Occam 29
Mtb rookie schreef:
Ah ok bedankt das dan toch vrij zwaar... dus komt kwa gewicht op zelfde neer als met binnenband #-o

Maar je hebt met de UST' s veel minder kans op lekrijden.
En ja enkele grammetjes zijn belangrijk, maar als je lek staat duurt het minuten!!!

Bericht do 14 jan 2010 20:13
Mtb rookie Mountainbiker

Das zeker waar da maar als je met tubeless klein lekje hebt ist moeilijker om te vinden #-o
Maar loopt veel trager leeg dus je kunt soms wa bijpompen en voort rijden :-)
Zal mss nog een wielsetje kopen met tubeless wielen maar da zal van de kerstman moet komen in 2010 :lol:

Bericht do 14 jan 2010 20:52
Ruben S. Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Grandcanyon

Mtb rookie schreef:
Das zeker waar da maar als je met tubeless klein lekje hebt ist moeilijker om te vinden #-o
Maar loopt veel trager leeg dus je kunt soms wa bijpompen en voort rijden :-)
Zal mss nog een wielsetje kopen met tubeless wielen maar da zal van de kerstman moet komen in 2010 :lol:

Als ge UST banden combineert met NoTubes heb je echt een 'Bomb-proof' setje, ik heb zo een jaar lang gereden zonder lekrijden.
Nu met 'gewone' banden en NoTubes is het toch niet zo 'Bomb-proof' niet meer. :-)

Bericht vr 15 jan 2010 08:49
BMW Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: ridley ignite FS /ridley NOAH/chinees 29'er
ik rijdt met tubeless met latex en eer ge daar lek mee rijdt heb jal veel pech

kleine gaatjes stoppen vanzelf en je kan blijven rijden
vind dit ideaal

Bericht vr 15 jan 2010 13:34
Mtb rookie Mountainbiker

Thx voor de info!
En bij een velg die gemaakt is voor tubeless banden (vb fulcrum RM 3 ) in combinatie met tubeless band heb je eigenlijk niets anders meer nodig? of die notubes is eigenlijk nog een extra beveiliging dan tegen gaatjes/leeglopen van de band :-)
heb nog niet veel pech gehad met mijn huidige mtb met gewone binnenbanden maarja zal dat wel merken als ik ééns naar de ardennen over een "rocky" parcours zal rijden zeker :P

Bericht vr 15 jan 2010 17:56
Ruben S. Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Grandcanyon

Mtb rookie schreef:
Thx voor de info!
En bij een velg die gemaakt is voor tubeless banden (vb fulcrum RM 3 ) in combinatie met tubeless band heb je eigenlijk niets anders meer nodig? of die notubes is eigenlijk nog een extra beveiliging dan tegen gaatjes/leeglopen van de band :-)
heb nog niet veel pech gehad met mijn huidige mtb met gewone binnenbanden maarja zal dat wel merken als ik ééns naar de ardennen over een "rocky" parcours zal rijden zeker :P

Ik zou aanraden er nog wat NoTubes bij te kappen, want als ge onderweg nen UST band van uwe velg moet halen... Dan moet ge Jerommeke gaan zoeken denk.

VorigeVolgende

Keer terug naar Mountainbike light