Forumoverzicht Productinfo Mountainbike light lichte banden

lichte banden

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht vr 06 nov 2009 10:31
BMW Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: ridley ignite FS /ridley NOAH/chinees 29'er
na nog wat opzoekwerk zie

schwalbe NN 675 gr
Racing ralph 640 gr
RR 560 gr(maar snel versleten en snel lekken)

hutchinson phyton light 540 gr :lol: :lol: :lol:
barracuda 850
cobra 660 gr
piranha 630 gr

specialized fast track 600gr

allen in 2.0 uitvoering en tubeless

dus ga terug naar de hutchinson phyton gaan die ook op vorige fiets lagen en waar ik tevreden van was op vlak van rolweerstand en grip

bedankt allemaal voor de tips

Bericht vr 06 nov 2009 10:33
BMW Avatar gebruiker
Mountainbiker

voor XC country gebruik en zo snel mogelijke gemiddeldes te halen
in eender welke weersomstandigheden

Bericht vr 06 nov 2009 12:35
Headshot Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
die gewichten van die schwalbes kloppen niet hoor, wegen veel minder in de EVO versie, en slijtage??? wou dat mijn wat vlugger slijten, dan kan ik de RoRo eens testen

denk dat de Rocket Ron voor u een goede band gaat zijn

Bericht ma 09 nov 2009 22:07
SD2E Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005
Headshot schreef:
die gewichten van die schwalbes kloppen niet hoor, wegen veel minder in de EVO versie, en slijtage??? wou dat mijn wat vlugger slijten, dan kan ik de RoRo eens testen

denk dat de Rocket Ron voor u een goede band gaat zijn

BMW wil precies de tubeless versie, die wegen meer.
De gewone Rocket Ron in 2.1 EVO is licht en vind ik goed, alleen slijt hij snel.

Bericht di 10 nov 2009 09:19
BMW Avatar gebruiker
Mountainbiker

idd liefst tubeless deze zijn sterker

Bericht di 10 nov 2009 20:21
zagato Mountainbiker

Mijn bike: SPECIALZED FOR EVER ......
en de Racing Ralph als allrounband ? rij nu met NN 1,8 EFO slechts 4OO gram en nagewogen hebben goede grip maar iets veel rolweerstand vind ik

iemand ervaring met Racing Ralph ?

Bericht di 10 nov 2009 23:30
SD2E Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005
zagato schreef:
en de Racing Ralph als allrounband ? rij nu met NN 1,8 EFO slechts 4OO gram en nagewogen hebben goede grip maar iets veel rolweerstand vind ik

iemand ervaring met Racing Ralph ?

Is niet echt een alroundband, zeker niet als voorste band, achteraan kun je je meestal wel uit de slag trekken ermee. Dan moet je er wel niet mee naar de ardennen gaan als het modderseizoen is :wink:

Bericht wo 11 nov 2009 00:23
BramDR Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Heb het net nagewogen: NN evo versie 2.1 650 g

Bericht wo 11 nov 2009 16:21
Jeanke6 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Roro slijt inderdaad vrij snel als je hem achteraan legt, daarom leg ik ze vooraan, in combinatie met een Rara achteraan. Al slijt die ook vrij snel. Op lage druk kan je deze banden ook inzetten op modderige ardennenritten hoor.

Als het iets zwaarder mag zijn en iets minder mag schuiven: Conti MK vooraan en achteraan. Zo rij ik nu rond en dat zal waarschijnlijk zo blijven tot volgende zomer.

Als het nog iets zwaarder mag zijn Geax BarroMountain! Een goede alrounder, slijt niet snel, is heel lekbestendig en met 560g in standard 2.1 versie nog steeds niet echt zwaar te noemen.

Wat is je plan? Tubeless banden gebruiken in combinatie met binnenband? Gaat sowieso zwaar worden hoor...

En 50gr winnen per band is wel veel vind ik...

Bericht wo 11 nov 2009 17:06
BMW Avatar gebruiker
Mountainbiker

plan is om tubeless te rijden met een band van max 2.0 die zo licht mogelijk is en weinig rolweerstand heeft en toch genoeg grip in middelmatige moddercondities

denk tot nu dat ik met de phytons aan de meeste voorwaarden zal kunnen voldoen en heb ze al gehad dus ben ik zeker

toch bedankt voor de tips allemaal en greetz

VorigeVolgende

Keer terug naar Mountainbike light