lichte banden

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Chmod
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 06 feb 2006 09:52
Rijdt met: Zerode/Orange 5/BlkMrkt MOB 4x/On-one456evo

Bericht door Chmod »

met een Kenda blue groove 2.0 zit je aan 450gr - niet tubeless.
Mtb rookie
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 02 dec 2009 20:29
Rijdt met: 2010 bulls copperhead 3

Bericht door Mtb rookie »

Wat is nu gemiddeld het gewichtsverschil tussen een band die echt gemaakt is voor tubeles en een gewone band
(waar er nog binnenband bij moet geteld worden van 150/200gr...)
Ik denk dat da iets van 50 gram zwaarder zou moeten zijn (tubeless )maar kan er serieus naast zitten ook
Gebruikersavatar
Sandcrawler
Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 20 feb 2009 12:27
Rijdt met: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Bericht door Sandcrawler »

Mtb rookie schreef:Wat is nu gemiddeld het gewichtsverschil tussen een band die echt gemaakt is voor tubeles en een gewone band
(waar er nog binnenband bij moet geteld worden van 150/200gr...)
Ik denk dat da iets van 50 gram zwaarder zou moeten zijn (tubeless )maar kan er serieus naast zitten ook
RR 2.1 evo weegt 460,de ust-versie 640.(volgens de site)
Mtb rookie
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 02 dec 2009 20:29
Rijdt met: 2010 bulls copperhead 3

Bericht door Mtb rookie »

Ah ok bedankt das dan toch vrij zwaar... dus komt kwa gewicht op zelfde neer als met binnenband #-o
joeke
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29

Bericht door joeke »

Mtb rookie schreef:Ah ok bedankt das dan toch vrij zwaar... dus komt kwa gewicht op zelfde neer als met binnenband #-o
Maar je hebt met de UST' s veel minder kans op lekrijden.
En ja enkele grammetjes zijn belangrijk, maar als je lek staat duurt het minuten!!!
Mtb rookie
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 02 dec 2009 20:29
Rijdt met: 2010 bulls copperhead 3

Bericht door Mtb rookie »

Das zeker waar da maar als je met tubeless klein lekje hebt ist moeilijker om te vinden #-o
Maar loopt veel trager leeg dus je kunt soms wa bijpompen en voort rijden :-)
Zal mss nog een wielsetje kopen met tubeless wielen maar da zal van de kerstman moet komen in 2010 :lol:
Gebruikersavatar
Ruben S.
Mountainbiker
Berichten: 1824
Lid geworden op: wo 08 aug 2007 09:19
Rijdt met: Canyon Grandcanyon
Contacteer:

Bericht door Ruben S. »

Mtb rookie schreef:Das zeker waar da maar als je met tubeless klein lekje hebt ist moeilijker om te vinden #-o
Maar loopt veel trager leeg dus je kunt soms wa bijpompen en voort rijden :-)
Zal mss nog een wielsetje kopen met tubeless wielen maar da zal van de kerstman moet komen in 2010 :lol:
Als ge UST banden combineert met NoTubes heb je echt een 'Bomb-proof' setje, ik heb zo een jaar lang gereden zonder lekrijden.
Nu met 'gewone' banden en NoTubes is het toch niet zo 'Bomb-proof' niet meer. :-)
Gebruikersavatar
BMW
Mountainbiker
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 16 sep 2007 19:51
Rijdt met: ridley ignite FS /ridley NOAH/chinees 29'er

Bericht door BMW »

ik rijdt met tubeless met latex en eer ge daar lek mee rijdt heb jal veel pech

kleine gaatjes stoppen vanzelf en je kan blijven rijden
vind dit ideaal
Mtb rookie
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 02 dec 2009 20:29
Rijdt met: 2010 bulls copperhead 3

Bericht door Mtb rookie »

Thx voor de info!
En bij een velg die gemaakt is voor tubeless banden (vb fulcrum RM 3 ) in combinatie met tubeless band heb je eigenlijk niets anders meer nodig? of die notubes is eigenlijk nog een extra beveiliging dan tegen gaatjes/leeglopen van de band :-)
heb nog niet veel pech gehad met mijn huidige mtb met gewone binnenbanden maarja zal dat wel merken als ik ééns naar de ardennen over een "rocky" parcours zal rijden zeker :P
Gebruikersavatar
Ruben S.
Mountainbiker
Berichten: 1824
Lid geworden op: wo 08 aug 2007 09:19
Rijdt met: Canyon Grandcanyon
Contacteer:

Bericht door Ruben S. »

Mtb rookie schreef:Thx voor de info!
En bij een velg die gemaakt is voor tubeless banden (vb fulcrum RM 3 ) in combinatie met tubeless band heb je eigenlijk niets anders meer nodig? of die notubes is eigenlijk nog een extra beveiliging dan tegen gaatjes/leeglopen van de band :-)
heb nog niet veel pech gehad met mijn huidige mtb met gewone binnenbanden maarja zal dat wel merken als ik ééns naar de ardennen over een "rocky" parcours zal rijden zeker :P
Ik zou aanraden er nog wat NoTubes bij te kappen, want als ge onderweg nen UST band van uwe velg moet halen... Dan moet ge Jerommeke gaan zoeken denk.
Plaats reactie