Ik ben zeer tevreden van de GEAX Saguaro's. Misschien niet de lichtste, maar wel voldoende grip en zeker niet lekgevoelig.eiri schreef: Wil banden op een All-Mountain bike zetten en hou wel een beetje van grip.
lichte banden
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
- hier ook tevreden van de geax saguaro's 2.O
- mijn FF's doe ik weg, hebben 4O km op de fiets gestaan, ze bieden me geen vertrouwen
- conti speedking supersonic in 2.1 is lekgevoelig maar bolt super en geeft me vrij veel grip
- combi NN vooraan en RR achteraan geeft me het meeste vertrouwen bij modderige ritten, beiden in 2.25 uitvoering
- mijn FF's doe ik weg, hebben 4O km op de fiets gestaan, ze bieden me geen vertrouwen
- conti speedking supersonic in 2.1 is lekgevoelig maar bolt super en geeft me vrij veel grip
- combi NN vooraan en RR achteraan geeft me het meeste vertrouwen bij modderige ritten, beiden in 2.25 uitvoering
- eiri
- Mountainbiker
- Berichten: 158
- Lid geworden op: do 27 dec 2007 22:22
- Rijdt met: Scott Scale 30/Genius 10
- Contacteer:
Is al beter , maar de GEAX banden zijn dan niet lichter (in 2.2 uitvoering, de 2.0 is al 550gr) dan NN of combi NN/RR.
Standaard zitten er op mijn fiets 2xNN. Over grip heb ik niets te klagen, ook bij de Continentals Mountainking banden niet, maar gewicht wel (wanneer geen Supersonic). Indien je een beetje slijtvaste en minder lekgevoelige band wil kom je toch al minimaal op 580gr.
Hierom kwam ik op de Nokian banden. Moeilijk te krijgen (wel bij bike-components.de), maar wel aanzienlijk lichter. Zeker met No-tubes (ongeveer 135 gr per band extra) nog steeds veel lichter dan de NN met Continental 100gr binnenband bijv. De NBT Lite 2.2 komt op 500gr en de NBX Lite 2.2 op 550gr.
Van de tweede heb ik al wel wat recenties gehoord in combinatie met no-tubes en die waren wel goed, behalve op gravel achtige ondergrond. De eerste weet ik nog niets van.
Standaard zitten er op mijn fiets 2xNN. Over grip heb ik niets te klagen, ook bij de Continentals Mountainking banden niet, maar gewicht wel (wanneer geen Supersonic). Indien je een beetje slijtvaste en minder lekgevoelige band wil kom je toch al minimaal op 580gr.
Hierom kwam ik op de Nokian banden. Moeilijk te krijgen (wel bij bike-components.de), maar wel aanzienlijk lichter. Zeker met No-tubes (ongeveer 135 gr per band extra) nog steeds veel lichter dan de NN met Continental 100gr binnenband bijv. De NBT Lite 2.2 komt op 500gr en de NBX Lite 2.2 op 550gr.
Van de tweede heb ik al wel wat recenties gehoord in combinatie met no-tubes en die waren wel goed, behalve op gravel achtige ondergrond. De eerste weet ik nog niets van.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 645
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009 16:09
- Rijdt met: Isaac Impact
Bericht door Yalta-cruiser »
saguaro's ken ik niet...
FF daarentegen rijden wat mij betreft zeer goed, en onder verscheidene omstandigheden.
En na enkele 100 km zijn ze versleten... Flanken en loopvlak..
Maar dat hebben de RoRon's ook... zwakke flanken...
Speedkings zijn super, als ze achteraan liggen.
Vooraan glijd de band over zijn flank me dunkt, en durf ik geen bocht snel in te duiken...
NN-RR is idd goed, hoewel ik achteraan NN ook durf leggen.
(maar noppen scheuren er ook vrij snel af)
FF daarentegen rijden wat mij betreft zeer goed, en onder verscheidene omstandigheden.
En na enkele 100 km zijn ze versleten... Flanken en loopvlak..
Maar dat hebben de RoRon's ook... zwakke flanken...
Speedkings zijn super, als ze achteraan liggen.
Vooraan glijd de band over zijn flank me dunkt, en durf ik geen bocht snel in te duiken...
NN-RR is idd goed, hoewel ik achteraan NN ook durf leggen.
(maar noppen scheuren er ook vrij snel af)
-
- Mountainbiker
- Berichten: 523
- Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
- Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29
Ik reed met Michelin's. Ik was er tevreden over tot ik kort na elkaar een 5- tal keer kreeg af te rekenen met gescheurde banden.philcore schreef:Hey,
Klein vraagske.....
Lees hier niks over de michelin's
Niet goed bevonden als lichte banden???
Rijd zelf het hele jaar door met XC dry².
Zoals ze hier liggen wegen ze 475gram en 465gram.
Met elk 70gram spul in de tubless velg dacht ik een goed geheel te hebben....
Ze zullen al van goede huize moeten komen om nog Michelin's te plaatsen.
Sindsdien lekt ik er steeds goed op dat de noppen tot buiten de flanken komen. Als dit niet het geval is, komen ze er niet op.
- BMW
- Mountainbiker
- Berichten: 803
- Lid geworden op: zo 16 sep 2007 19:51
- Rijdt met: ridley ignite FS /ridley NOAH/chinees 29'er
banden
wat ik hier allemaal lees klopt toch niet
op de verpakking van schwalbe staan ook de gewichten vermeld van elke soort band(NN,RR...)en die zijn toch wel veel zwaarder dan wat hier gezegd wordt
de michelin heb ik al gehad en die zijn in de modder echt niks waard..ge schuift gewoon weg zodra de noppen vol zitten
dus heb ik nog steeds geen idee van een lichte band voor op mijne
en blijf ik voorlopig maar met de specialized fast track rijden die zoals gezegd 600 gr wegen in de 2.0 uitvoering
vind het wat gek om voor 50gr te winnen nieuwe banden te moeten kopen
dit doe ik pas als er een fatsoenlijk groot verschil te behalen is
op de verpakking van schwalbe staan ook de gewichten vermeld van elke soort band(NN,RR...)en die zijn toch wel veel zwaarder dan wat hier gezegd wordt
de michelin heb ik al gehad en die zijn in de modder echt niks waard..ge schuift gewoon weg zodra de noppen vol zitten
dus heb ik nog steeds geen idee van een lichte band voor op mijne
en blijf ik voorlopig maar met de specialized fast track rijden die zoals gezegd 600 gr wegen in de 2.0 uitvoering
vind het wat gek om voor 50gr te winnen nieuwe banden te moeten kopen
dit doe ik pas als er een fatsoenlijk groot verschil te behalen is