Koersvoorderr

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
greenie
Mountainbiker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 07 apr 2004 18:09

Bericht door greenie »

Zoiets misschien?

Afbeelding

Werkt (nog steeds) perfect.

Dura-ace voorderailleur
BTP klem
Speen adapter

Gewichten
E-type XTR: 140g (die er vroeger opzat)
Dura-ace+ BTP + Speen: 82g
Gebruikersavatar
ATEGEV
Mountainbiker
Berichten: 974
Lid geworden op: za 31 jul 2004 14:59
Rijdt met: Dolphin, Fox & Tiger 4 the road

Bericht door ATEGEV »

Toen ik vorig jaar mijn bike samenstak was SRAM Red de lichtste van de gekende merken. Rij nu al 2 jaar met dubbel kettingblad en werkt nog steeds perfect. Ik heb zelfs de indruk dat hij veel minder rap slijt dan mijn XTR.
Ik heb wel 1x voorgehad dat de bout die de derrie tegen de vertandingen van de klemband drukt was losgekomen. Stoppen, inbus erin, aandraaien, en weer weg... No prob dus.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Bericht door SD2E »

ATEGEV schreef:Toen ik vorig jaar mijn bike samenstak was SRAM Red de lichtste van de gekende merken. Rij nu al 2 jaar met dubbel kettingblad en werkt nog steeds perfect. Ik heb zelfs de indruk dat hij veel minder rap slijt dan mijn XTR.
Ik heb wel 1x voorgehad dat de bout die de derrie tegen de vertandingen van de klemband drukt was losgekomen. Stoppen, inbus erin, aandraaien, en weer weg... No prob dus.
Heb zo een SRAM RED voorderr. met carbon klemband 38mm en speen adapter.
Maar geraakt op het eerste zicht niet ver genoeg om op het grootste blad te schakelen...
En is een dubbel KCNC 9SP crank
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Als de stop al helemaal uitgedraaid is wil het wel eens helpen om wat materiaal van de derrie weg te dremelen.
Een mm'ke doet al veel.
driesmuylle
Mountainbiker
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 23:55
Rijdt met: Cannondale F29 12 / Trek 8500 08 / Specialized Tarmac 09

Bericht door driesmuylle »

ik heb hier nog ene in de aanbieding
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=78846
joostschrooten
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 25 apr 2010 20:37
Rijdt met: Beone Pearl

Bericht door joostschrooten »

SD2E schreef:
ATEGEV schreef:Toen ik vorig jaar mijn bike samenstak was SRAM Red de lichtste van de gekende merken. Rij nu al 2 jaar met dubbel kettingblad en werkt nog steeds perfect. Ik heb zelfs de indruk dat hij veel minder rap slijt dan mijn XTR.
Ik heb wel 1x voorgehad dat de bout die de derrie tegen de vertandingen van de klemband drukt was losgekomen. Stoppen, inbus erin, aandraaien, en weer weg... No prob dus.
Heb zo een SRAM RED voorderr. met carbon klemband 38mm en speen adapter.
Maar geraakt op het eerste zicht niet ver genoeg om op het grootste blad te schakelen...
En is een dubbel KCNC 9SP crank
Ik heb dat probleem ook met een Dura-ace 7800 met shimano klemband en een Rotor crankstel.
Derailleur zou nog meer naar buiten moeten gaan voor optimaal op het grote blad te komen. Heb jij hier en oplossing opgevonden?
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Bericht door SD2E »

joostschrooten schreef:
SD2E schreef:
ATEGEV schreef:Toen ik vorig jaar mijn bike samenstak was SRAM Red de lichtste van de gekende merken. Rij nu al 2 jaar met dubbel kettingblad en werkt nog steeds perfect. Ik heb zelfs de indruk dat hij veel minder rap slijt dan mijn XTR.
Ik heb wel 1x voorgehad dat de bout die de derrie tegen de vertandingen van de klemband drukt was losgekomen. Stoppen, inbus erin, aandraaien, en weer weg... No prob dus.
Heb zo een SRAM RED voorderr. met carbon klemband 38mm en speen adapter.
Maar geraakt op het eerste zicht niet ver genoeg om op het grootste blad te schakelen...
En is een dubbel KCNC 9SP crank
Ik heb dat probleem ook met een Dura-ace 7800 met shimano klemband en een Rotor crankstel.
Derailleur zou nog meer naar buiten moeten gaan voor optimaal op het grote blad te komen. Heb jij hier en oplossing opgevonden?
Ja ik heb een stukje van de veer en een stuk plastiek weggedremeld op m'n sram red derailleur zodat hij verder kon.
Plaats reactie