xt crank naar 2x9 ombouwen
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 848
- Lid geworden op: do 18 nov 2004 22:15
- Rijdt met: Granville U6-T6,SRAM x.0,notubesdt240s,hope mini
xt crank naar 2x9 ombouwen
Ja kzou graag mijn xt crank ombouwen naar nen 2x9...
Het ideaal verzet is nen 42/27 volgens mij en daar een cassette bij 11-34!
ik heb gezien dat er een pmp kit bestaat om je xt crank om te bouwen naar een 2x9...
Kan ik dit ook met ta bladen 42/27? 42 hebben ze, maar een 27 zie ik niet direct in hun assortiment?
FRM bladen 42/27 kan je ook los kopen, maar enkel voor hun frm crank denk ik of lukt da ook wel?
Zijn er nog andere mogelijkheden?
Het ideaal verzet is nen 42/27 volgens mij en daar een cassette bij 11-34!
ik heb gezien dat er een pmp kit bestaat om je xt crank om te bouwen naar een 2x9...
Kan ik dit ook met ta bladen 42/27? 42 hebben ze, maar een 27 zie ik niet direct in hun assortiment?
FRM bladen 42/27 kan je ook los kopen, maar enkel voor hun frm crank denk ik of lukt da ook wel?
Zijn er nog andere mogelijkheden?
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
- Berichten: 7193
- Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
- Rijdt met: Sharia for Niner
- Contacteer:
Bericht door El Perro Diablo »
Ik wil dat ook, maar, is al die foef het verskill in granny waard? 25gr???
Van chainsuck heb ik nooit last.....groter cassette is ook + XX gram 32tov34???
Van chainsuck heb ik nooit last.....groter cassette is ook + XX gram 32tov34???
TA heeft specifieke bladen, 4 arms, 104/64 steek.
42 of 40t voor middenblad 104, 26/27/28t voor blad 64.
Naast kleine gewichtswinst, vooral betere kettinglijn vindt ik, vooral bij externe trapassen, vb XTR (50mm), en optimaler gebruik van alle casettekransjes, zowel 40-11 als 40-32/34 is mogelijk.
Meer opengewerkt (modder), goedkoop (60 Euro voor de 2 bladen)
Kijk eens op de site van Bike-components en Codagex.
42 of 40t voor middenblad 104, 26/27/28t voor blad 64.
Naast kleine gewichtswinst, vooral betere kettinglijn vindt ik, vooral bij externe trapassen, vb XTR (50mm), en optimaler gebruik van alle casettekransjes, zowel 40-11 als 40-32/34 is mogelijk.
Meer opengewerkt (modder), goedkoop (60 Euro voor de 2 bladen)
Kijk eens op de site van Bike-components en Codagex.
idd, mij is het totaal niet te doen om het gewicht, maar gewoon om een betere kettinglijn te hebben.
Als je op je 44 rijdt, en je ziet dan dat je ketting recht ligt, dan kan je maar een 4 tandwielkens gebruiken.
Op den 22 en 32 heb je een veel groter bereik, vandaar dat ik dat zou willen doen... Kep dat al eens op Absalon z'n Orbea gezien, vandaar m'n vraag, zou dat custom gemaakt zijn voor hem, of is dit op elke velo mogelijk?
Als je op je 44 rijdt, en je ziet dan dat je ketting recht ligt, dan kan je maar een 4 tandwielkens gebruiken.
Op den 22 en 32 heb je een veel groter bereik, vandaar dat ik dat zou willen doen... Kep dat al eens op Absalon z'n Orbea gezien, vandaar m'n vraag, zou dat custom gemaakt zijn voor hem, of is dit op elke velo mogelijk?
-
- Mountainbiker
- Berichten: 848
- Lid geworden op: do 18 nov 2004 22:15
- Rijdt met: Granville U6-T6,SRAM x.0,notubesdt240s,hope mini
ben nekeer gaan opzoeken wat een cassette zo al weegt!
op julmtb en light-bikes gaan piepen...
xtr 960 11-32 weegt 238gr
xtr 960 11-34 weegt 241gr...dus 3grammenkens verschil
Q-waarde heeft niets te zien met het veranderen naar nen double hé...dan moet je naar ne xtr gaan of al gaan desteren met de assen van u pedalen.
In mijn geval heb ik eigenlijk de granny ni nodig denk ik, dus waarom hem er niet afdoen. Als ik de granny al gebruik is het vanachter den 28 en nooit den 32...27x34 en 22x28 zijn kwa meters bijna exact tzelfde 0,05m verschil.
Chainsuck heb ik nu ook nooit ni met 3bladen taspecialités
Als het dikke modder is wilt mijn keet toch bijna niet meer op de granny, komt ook door mijne voorderri zenne. Is ene met klem langsonder zo. Ma dan is ne 32 wel toebak op de steile klimmen, met ne 27 moet da vlotjes gaan dan. Dus volgens mij moet da vlotter schakelen in de mud ook
De 44 wordt nen 42 gewichtswinst
De 32 nen 27 gewichtswinst
De granny bye bye gewichtswinst
Ik schat een 45gr winst in totaal, ni veel maar ik zou er dik content mee zijn zenne! Tis een ook een roterend deel hé. Alle kleintje maken een groot.
Wa peisde van mijn gelul ?
op julmtb en light-bikes gaan piepen...
xtr 960 11-32 weegt 238gr
xtr 960 11-34 weegt 241gr...dus 3grammenkens verschil
Q-waarde heeft niets te zien met het veranderen naar nen double hé...dan moet je naar ne xtr gaan of al gaan desteren met de assen van u pedalen.
In mijn geval heb ik eigenlijk de granny ni nodig denk ik, dus waarom hem er niet afdoen. Als ik de granny al gebruik is het vanachter den 28 en nooit den 32...27x34 en 22x28 zijn kwa meters bijna exact tzelfde 0,05m verschil.
Chainsuck heb ik nu ook nooit ni met 3bladen taspecialités
Als het dikke modder is wilt mijn keet toch bijna niet meer op de granny, komt ook door mijne voorderri zenne. Is ene met klem langsonder zo. Ma dan is ne 32 wel toebak op de steile klimmen, met ne 27 moet da vlotjes gaan dan. Dus volgens mij moet da vlotter schakelen in de mud ook
De 44 wordt nen 42 gewichtswinst
De 32 nen 27 gewichtswinst
De granny bye bye gewichtswinst
Ik schat een 45gr winst in totaal, ni veel maar ik zou er dik content mee zijn zenne! Tis een ook een roterend deel hé. Alle kleintje maken een groot.
Wa peisde van mijn gelul ?
-
- Mountainbiker
- Berichten: 291
- Lid geworden op: ma 02 okt 2006 09:37
- Rijdt met: Specialized expert 29er/FRM urano team
Bericht door marc vanomobilbiker »
Als het voordeel in het koppeke zit en overtuigd bent dat het werkt, zal je er veel voordeel uit kunnen halen.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 848
- Lid geworden op: do 18 nov 2004 22:15
- Rijdt met: Granville U6-T6,SRAM x.0,notubesdt240s,hope mini
Ben je zeker 27 van ta??Stieviebie schreef:TA heeft specifieke bladen, 4 arms, 104/64 steek.
42 of 40t voor middenblad 104, 26/27/28t voor blad 64.
Naast kleine gewichtswinst, vooral betere kettinglijn vindt ik, vooral bij externe trapassen, vb XTR (50mm), en optimaler gebruik van alle casettekransjes, zowel 40-11 als 40-32/34 is mogelijk.
Meer opengewerkt (modder), goedkoop (60 Euro voor de 2 bladen)
Kijk eens op de site van Bike-components en Codagex.
Ik zie steeds 26 en 28, ma gene 27?