lichte schijven

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Simp
Mountainbiker
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach

Bericht door Simp »

http://www.scrubcomponents.com/

Stond op de mtbr forums.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Ik was juist in Utrecht op de ontwerpers beurs, daar lagen superlichte schijven, met een soort coating erop, de merknaam ga ik straks eens zoeken.
Jeankie Powerrr
Mountainbiker
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 22:22
Rijdt met: Ridley bike test rider Ignite 29r , 27,5 and Helium SL road bike
Contacteer:

Bericht door Jeankie Powerrr »

endorfin schreef:Ik was juist in Utrecht op de ontwerpers beurs, daar lagen superlichte schijven, met een soort coating erop, de merknaam ga ik straks eens zoeken.
Ceradure?
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Bericht door Frog 075 »

Dr.Gonzo schreef:Wat weegt een 160mm hope floating disc? 60gr?
En hoeveel voor een originele Marta SL?

Gewwon op het gevoel heb ik de indruk dat dit serieus verschil is.
Kan ik die hopes gebruiken met marta SL's?
Mijn originele schijven van m'n marta sl's wegen 108gr in 160
Bulkie
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 14 sep 2005 11:09
Rijdt met: Open - NoTubes - FOX Terralogic Fit

Bericht door Bulkie »

A2Z heeft ook uitstekende discs, volledig uit staal en der zijn ook een paar zeer lichte én betaalbare modellen, zo kost een 160 mm schijf 40 €

De Teppan Yaki SP2 weegt 94 (of 95?) g,
De Teppan Yaki SP3 weegt 99 g. Deze laatste heb ik al gedurende een tijd getest en die werken perfect, en dit voor 'amper' 40 €.

Mijn remmen van mijn nieuwe fiets zijn de Hope Momo Mini pro light (of hoe noemen die ook), het gewicht was inclusief titanium bouten én 1 adapter voor de achterrem (adapter + 2 Ti bouten +-24g) en inclusief 160 mm floating discs en boutjes hiervoor 654 g, maar de achterste kabel heb ik serieus moeten inkorten (+-8 g), de voorste kabel moet nog een klein stukje af, 'k zal dus op +- 640-645 g uitkomen. Ik geloof niet dat XTR 's zoveel lichter zouden zijn, dat lijkt me nogal onmogelijk, of niet?

Gewicht Floating discs 160: 77-78 g/stuk en dat op mijn NoTubes wielekes :-)



O ja, voor de gewichtsliefhebbers: ik heb Faststop remblokken van A2Z gewogen, type XTR. De gesinterde wegen 21g/ set, ze hebben ook een superlight versie met een alu plaatje, 9 g / set, maw, op die remblokjes kun je 24g/ fiets winnen...! Die A2Z remblokjes zijn ook niet veel duurder: +- 18,95 € / setje (ipv 15,95) en A2Z staat gekend om zijn goede kwaliteit

Ken
Gebruikersavatar
Guido Beeck
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: do 23 mar 2006 20:00
Rijdt met: $ola
Contacteer:

Bericht door Guido Beeck »

Bulkie schreef:A2Z heeft ook uitstekende discs, volledig uit staal en der zijn ook een paar zeer lichte én betaalbare modellen, zo kost een 160 mm schijf 40 €

De Teppan Yaki SP2 weegt 94 (of 95?) g,
De Teppan Yaki SP3 weegt 99 g. Deze laatste heb ik al gedurende een tijd getest en die werken perfect, en dit voor 'amper' 40 €.

Mijn remmen van mijn nieuwe fiets zijn de Hope Momo Mini pro light (of hoe noemen die ook), het gewicht was inclusief titanium bouten én 1 adapter voor de achterrem (adapter + 2 Ti bouten +-24g) en inclusief 160 mm floating discs en boutjes hiervoor 654 g, maar de achterste kabel heb ik serieus moeten inkorten (+-8 g), de voorste kabel moet nog een klein stukje af, 'k zal dus op +- 640-645 g uitkomen. Ik geloof niet dat XTR 's zoveel lichter zouden zijn, dat lijkt me nogal onmogelijk, of niet?

Gewicht Floating discs 160: 77-78 g/stuk en dat op mijn NoTubes wielekes :-)



O ja, voor de gewichtsliefhebbers: ik heb Faststop remblokken van A2Z gewogen, type XTR. De gesinterde wegen 21g/ set, ze hebben ook een superlight versie met een alu plaatje, 9 g / set, maw, op die remblokjes kun je 24g/ fiets winnen...! Die A2Z remblokjes zijn ook niet veel duurder: +- 18,95 € / setje (ipv 15,95) en A2Z staat gekend om zijn goede kwaliteit

Ken
Bulkie schreef:1. NoTubes ZTR Olympic 360- A2Z superlight naaf 6 bouts - Sapim CX-ray - 14 mm nippels - 32 spaken - velglint - ventielen: 1390 g

2. Idem 1., met ZTR Olympic 330 g velgen: 1336 g

3. NoTubes ZTR Olympic 360 - DT 240 CL - Aerolite - Alu nippels - 32 spaken: 1435g

4. No Tubes ZTR Race - DT 190 - Aerolite - Alu nippels - 32 spaken - Velglint - ventielen: 1205 g

5. No Tubes ZTR 355 - A2Z superlight naaf 6 bouts - Sapim DT Competition (2.0-1.8-2.0 dikke spaken) - Alu nippels - 32 spaken - velglint - ventielen (mijn reserve wielen - V-brake & disc compatibel): 1510 g (met revo of aerolite spaken: 80 g minder)
Bulkie schreef:Centerlock adapters? Neem dan gewoon A2Z 6 bouts naven, 350 g + 11 g voor 12 stalen torx boutjes (7g voor Ti) = 361 g (of 357g)

DT190: 312 g+ gewicht adapters (normaal: 29g X 2). = 370 g

Maw 13 g lichter en stukken goedkoper


Help, waar ben ik mee bezig?

Ken
Aandelen in A2Z?
Gebruikersavatar
Guido Beeck
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: do 23 mar 2006 20:00
Rijdt met: $ola
Contacteer:

Bericht door Guido Beeck »

En dan mis ik er nog eentje bij goedkope en lichte delen...
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

Gebruikersavatar
Boowks
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: zo 12 aug 2007 18:18
Rijdt met: Cannondale Rush 4

Bericht door Boowks »

Ik heb al wat onderzoekwerk verricht, maar om zeker te zijn vraag ik het hier toch even na.

Ik heb net een setje wielen met NoTubes Race velgen gekocht (lekker licht :-D ) en ben dus nu op zoek naar een paar goeie schijven om daar op te monteren. Mijn gedachten gingen uit naar de hope floating schijfjes (ook lekker licht, en best mooi), maar zijn die compatibel met de LX remmen die op mijn fietske staan? Normaal komen er op termijn (lees: van zodra er daarvoor geld vrijkomt) XT's of XTR's op, maar ik neem aan dat als ze passen bij LX dat die andere 2 ook geen probleem zullen geven.

Iemand die me hier uitsluitsel kan geven?
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Die passen.
Ipv van te upgraden naar XT(r) kan je ook wat tunen met lichte boutjes.
Plaats reactie