goede cranks en geen externe of ISIS of toch vanwege stijfhe

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
demandt
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 14:03
Rijdt met: Windspeed WSR700
Contacteer:

goede cranks en geen externe of ISIS of toch vanwege stijfhe

Bericht door demandt »

externe lagers zie ik helemaal niet zitten . momenteel heb ik een ISIS as van SKF die het in tegenstelling tot die andere drie Truvative Gigapipe ect assen wel meer dan 700 km lijkt mee te gaan. Voor een crankstel op mijn nieuwe Turner Flux frame wil ik echter iets meer duurzamer en lichter. Wat kan ik het beste kopen. Middleburn lijkt me wel wat met ene standaard square tapered as.Of ga ik dit toch merken in de stijfheid

gaarne advies
sjees
Mountainbiker
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 28 nov 2005 17:03
Rijdt met: cannondale

Bericht door sjees »

Ik heb ook externe lagers gehad,ik reed nml met een Race Face Deus crankstel,ik had continue problemen met de lagers.
Ik heb nu een Middleburn crankstel met een 4 kante as.Ik persoonlijk merk het verschil in stijfheid niet.Maar goed,ik ben ook geen pro.
Ik ben zeer tevreden over dit crankstel,ik rijd overigens met een Phil Wood titanium as.
ashwin
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: do 01 jun 2006 20:36
Rijdt met: Xc: PERVELO x.o,tune,Dirt: Brave, Pike, xtr....

Bericht door ashwin »

Ik rij nu al een jaartje met een bigfoot en een xt-as, en ben er zeer tevreden over en nog niets van speling. zeer goede q-factor en de stijfheid heeft meer te maken met je bracket-stijheid van het frame. Wacht nu nog op een AC-38, enkel voor het gewicht #-o :-D
Gebruikersavatar
bettes
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 02:00
Rijdt met: norco 853 Team Trial, Haro Mary SS

Bericht door bettes »

Waarom niet gewoon een ISIS middleburn op je skf as? Dat is de combo die bij mij waarschijnlijk op de toekomstige turner sultan zal komen aangezien de oude xtr's niet echt meer vlot te krijgen zijn.

greetz
bettes
sjees
Mountainbiker
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 28 nov 2005 17:03
Rijdt met: cannondale

Bericht door sjees »

Je leest/hoort zeer veel slechts over ISIS,alleen de SKF schijnt wel goed te zijn,waar hij dus nu mee rijdt,alleen weegt die as iets van 300gram.
Gebruikersavatar
demandt
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 14:03
Rijdt met: Windspeed WSR700
Contacteer:

Bericht door demandt »

bettes schreef:Waarom niet gewoon een ISIS middleburn op je skf as? Dat is de combo die bij mij waarschijnlijk op de toekomstige turner sultan zal komen aangezien de oude xtr's niet echt meer vlot te krijgen zijn.

greetz
bettes
ISIS van SKF werkt tot nog toe erg goed maar is inderdaad erg zwaar . heeft sowieso niet het eeuwige leven. Dus de as moet een XT square tapered worden die gaan eeuwig mee en kosten niks alleen nog de goed cranks erbij kopen. Die tune bigfoot zien er erg goed uit

gr

rob
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

mijn race face next lp (hier en daar bij den duits op ebay te vinden), met een xt vierkant asje :drunk: ik wil niets anders meer
pacer
Mountainbiker
Berichten: 891
Lid geworden op: za 03 dec 2005 19:27
Rijdt met: Ebony SS - Unit 29er SS

Bericht door pacer »

and up...

Waar kan ik zo'n middelburn crankarmen kopen mensen? t volk van middelburn zelf reageren niet op hun contactmail....
Gebruikersavatar
cavani
Mountainbiker
Berichten: 1275
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 15:57

Bericht door cavani »

1852
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 22 feb 2008 11:22
Rijdt met: Specialized Enduro custom '04
Contacteer:

Bericht door 1852 »

Inderdaad Race Face turbine LP met Taperlock trapas, werkt perfect weegt een beetje. Mijn ervaring is dat d eTaperlock echt veel beter ronddraait, soepeler dan een XT trapas.

Al die nieuwlichterij weegt enkel maar zwaar en is onbetrouwbaar(oke de meeste dan).

Isis is enkel een marketing verhaal, ik heb nog nooit iemand gehoord die echt ervaarde dat de square trapassen niet stijf waren. Misschien een prof sprinter in de tour de france.
Plaats reactie