wie koerst met de lichtste fiets

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

saiko schreef:zal eerder tussen de 8,5 en 9kg zitten als ik even kijk en gok.
post eens alle specs dan kunnen we beter kijken :)

mijne zit echter op 8.5 en daar zitten veel lichtere spullen op als op den deze.
De Xcluziv 054 die hier staat is iets boven de 8kg met tubewielen. Deze zal iets van een 8750gr zijn gok ik
Gebruikersavatar
TS biker
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 25 okt 2005 17:15
Rijdt met: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Bericht door TS biker »

wel of niet, da's altijd de vraag ... dit topic is pas "real" wanneer er foto's gepost worden van een fiets hangend aan de weegschaal, dat zegt meer als woorden ...
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

JanMan schreef:
saiko schreef:zal eerder tussen de 8,5 en 9kg zitten als ik even kijk en gok.
post eens alle specs dan kunnen we beter kijken :)

mijne zit echter op 8.5 en daar zitten veel lichtere spullen op als op den deze.
De Xcluziv 054 die hier staat is iets boven de 8kg met tubewielen. Deze zal iets van een 8750gr zijn gok ik
iets boven de 8 noemen ze dat :) 8,75.
mijn gok was dus reëel :)
mtbgast
Mountainbiker
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 28 aug 2005 16:37

Bericht door mtbgast »

saiko schreef:
JanMan schreef:
saiko schreef:zal eerder tussen de 8,5 en 9kg zitten als ik even kijk en gok.
post eens alle specs dan kunnen we beter kijken :)

mijne zit echter op 8.5 en daar zitten veel lichtere spullen op als op den deze.
De Xcluziv 054 die hier staat is iets boven de 8kg met tubewielen. Deze zal iets van een 8750gr zijn gok ik
iets boven de 8 noemen ze dat :) 8,75.
mijn gok was dus reëel :)
ja ik kon ook al effe niet volgen 8)
Gebruikersavatar
RvBerkel
Mountainbiker
Berichten: 641
Lid geworden op: za 03 feb 2007 05:05
Rijdt met: Rush Carbon SL team
Contacteer:

Bericht door RvBerkel »

TS biker schreef:wel of niet, da's altijd de vraag ... dit topic is pas "real" wanneer er foto's gepost worden van een fiets hangend aan de weegschaal, dat zegt meer als woorden ...
+1

heb ook vaak bike langs zien komen met gewicht dat echt niet kan klopen als je vaak los onder deelen bij elkaar op telt is bike vaak veel lichter of veel zwaader dan in echt
TASMANIAN DEVIL
Mountainbiker
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 30 mar 2009 08:59
Rijdt met: Gary Fisher superfly/BLUE cross cxc/BMC slc01/SCOTT addict rc/CERVELO r3 sl/GT ZASKAR carbon 9R TEAM

Bericht door TASMANIAN DEVIL »

mijn bikeske weegt +-9kg, als iemand in omgeving roeselare eens wilt komen wegen, let me know. is gewogen met een gewone personenweegschaal, dus zou wel eens wat kunnen schelen.

mijn bike:

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=

ondertussen zit er wel al een ander wielsetje onder in vergelijking met de foto's: wielset zonder schijven, banden, binnenbanden en cassette: +-1500 gram
en ook terug prologo choice zadel, omdat san marco aspide naar de vaantjes is.
TASMANIAN DEVIL
Mountainbiker
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 30 mar 2009 08:59
Rijdt met: Gary Fisher superfly/BLUE cross cxc/BMC slc01/SCOTT addict rc/CERVELO r3 sl/GT ZASKAR carbon 9R TEAM

Bericht door TASMANIAN DEVIL »

pieter mels schreef:
CUBE-blackrider schreef:mijn bikeske weegt +-9kg, als iemand in omgeving roeselare eens wilt komen wegen, let me know. is gewogen met een gewone personenweegschaal, dus zou wel eens wat kunnen schelen.

mijn bike:

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=

ondertussen zit er wel al een ander wielsetje onder in vergelijking met de foto's: wielset zonder schijven, banden, binnenbanden en cassette: +-1500 gramen ook terug prologo choice zadel, omdat san marco aspide naar de vaantjes is.

volgens mij wegen de fulcrum red metal 5 toch rond de 1800 gram als ik het goed had. 1500 is erg voorbarig
dat weet ik nu ook dat de fulcrums vlug aan 1800 gram komen! ik heb dan ook niet gezegd dat het met de fulcrums zijn. er staat:
ondertussen zit er wel al een ANDER wielsetje onder in vergelijking met de foto's

:wink:
Plaats reactie