Banden Maxxis: Flyweight vs Maxxlite

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
Guido Beeck
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: do 23 mar 2006 20:00
Rijdt met: $ola
Contacteer:

Bericht door Guido Beeck »

Kameraad van mij rijdt ook heel het jaar door met Fast Freds in 2.25. Heeft nog nooit andere banden gekocht. Alleen in de Ardennen klaagt hij dan wat over gebrek aan grip (vooral in rotsige beklimmingen), maar anders...
Het kan dus wel...

Groet

Guido
Gebruikersavatar
MudHungry
Mountainbiker
Berichten: 495
Lid geworden op: di 01 feb 2005 15:26
Rijdt met: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan
Contacteer:

Bericht door MudHungry »

DE Flyweights bieden voor wat ze aan profiel hebben verbazend veel grip. De Maxxlites zijn op dat gebied een serieus pak minder - in elk geval wat mij betreft zoveel minder dat ze het voordeel qua gewicht volledig verliezen. Tel daarbij de hogere kost en ik weet wie er bij mij wint. Op de weg vind ik wel dat de Maxxlite een leuker en minder irritant geluid heeft dan de Flyweight, maar je kan er dan ook niet teveel mee avonturieren buiten verharde wegen. En ze zijn iets gevoeliger aan natte ondergrond (zelfs op asfalt).
Ik stond in het begin ook heel twijfelachtig tegenover de flyweight, maar ik ben er ook offroad al aangenaam door verrast geweest.
Net als C-Dale heb ik de flyweights nu ook opliggen als ik veelal asfalt/semi-verhard rij, ten nadele van een setje Ritchey Tom Slicks.
Plaats reactie