Mavic wielen

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
Remmenlos
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 12:10
Rijdt met: NineR AIR 9

Mavic wielen

Bericht door Remmenlos »

Zou graag een nieuwe paar wielen kopen . Mijn budget is max 300-400 euro . Dus die crossmaxen zullen al te duur zijn . Had gedacht tussen die Mavic crossride en die Mavic crosstrials . Wie weet wat advies te geven ?? Welke geniet de voorkeur ?? En zijn ze wel goed ???
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
jodelaietie
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: di 02 mei 2006 19:06
Rijdt met: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Re: Mavic wielen

Bericht door jodelaietie »

Remmenlos schreef:Zou graag een nieuwe paar wielen kopen . Mijn budget is max 300-400 euro . Dus die crossmaxen zullen al te duur zijn . Had gedacht tussen die Mavic crossride en die Mavic crosstrials . Wie weet wat advies te geven ?? Welke geniet de voorkeur ?? En zijn ze wel goed ???
Alvast bedankt
Je moet maar eens gaan zien op site van Mavic.
http://www.mavic.com/mtb/products/compa ... 95198.aspx
Daar kan je 2 wielen vergelijken met elkaar.
Opgepast er bestaan blijkbaar verschillend crossride (de 2008 zouden maar met 20 spaken meer zijn ...)
Ik heb de crosstrails , de crossmax waren me iets te duur voor een recreatieve rijder. De velgen zijn ook van Maxtal, je kan er ook tubeless mee rijden en ik vind ze nog mooi ook.
Met de crossrides kan je niet tubeless rijden.
De shimano's XT vallen ook in die prijsklasse en er wordt veel op gestoefd.
4ti5
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: za 09 sep 2006 17:21
Rijdt met: Koga X29 Team

Re: Mavic wielen

Bericht door 4ti5 »

Remmenlos schreef:Zou graag een nieuwe paar wielen kopen . Mijn budget is max 300-400 euro . Dus die crossmaxen zullen al te duur zijn . Had gedacht tussen die Mavic crossride en die Mavic crosstrials . Wie weet wat advies te geven ?? Welke geniet de voorkeur ?? En zijn ze wel goed ???
Alvast bedankt
Kempenaars Balen nieuwe enduro's 250 euro http://www.fietsenkempenaers.be/1024x768/promos.html
zie aanbiedingen . Bellen , reserveren en afhalen
mtbgast
Mountainbiker
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 28 aug 2005 16:37

Re: Mavic wielen

Bericht door mtbgast »

4ti5 schreef:
Remmenlos schreef:Zou graag een nieuwe paar wielen kopen . Mijn budget is max 300-400 euro . Dus die crossmaxen zullen al te duur zijn . Had gedacht tussen die Mavic crossride en die Mavic crosstrials . Wie weet wat advies te geven ?? Welke geniet de voorkeur ?? En zijn ze wel goed ???
Alvast bedankt
Kempenaars Balen nieuwe enduro's 250 euro http://www.fietsenkempenaers.be/1024x768/promos.html
zie aanbiedingen . Bellen , reserveren en afhalen
yep, kempenaers is the best :-D, bij stefan ben je zeker van een goede service en zeer goede service na verkoop.
fun Racer
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: do 01 nov 2007 00:30
Rijdt met: Cube

Mavic Wielen

Bericht door fun Racer »

Ik heb 2 maanden geleden een setje wielen van Wheelsbike besteld bij Fietsen Eric.
Kosten 380€. Bestellen en 2 weken later stonden deze onder mijn bike.
Tot op heden nog zeer tevreden over.
Hier een foto van deze wielen.
http://www.kapaza.be/detail/7407265/
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

Naven: DT Swiss Onyx
Spaken: DT Swiss Revolution
Velgen: DT Swiss XR4.2

371€ - 1700gr
Gebruikersavatar
hydrus
Mountainbiker
Berichten: 817
Lid geworden op: wo 02 mar 2005 19:35
Rijdt met: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Contacteer:

Re: Mavic wielen

Bericht door hydrus »

jodelaietie schreef:
Remmenlos schreef:Zou graag een nieuwe paar wielen kopen . Mijn budget is max 300-400 euro . Dus die crossmaxen zullen al te duur zijn . Had gedacht tussen die Mavic crossride en die Mavic crosstrials . Wie weet wat advies te geven ?? Welke geniet de voorkeur ?? En zijn ze wel goed ???
Alvast bedankt
Je moet maar eens gaan zien op site van Mavic.
http://www.mavic.com/mtb/products/compa ... 95198.aspx
Daar kan je 2 wielen vergelijken met elkaar.
Opgepast er bestaan blijkbaar verschillend crossride (de 2008 zouden maar met 20 spaken meer zijn ...)
Ik heb de crosstrails , de crossmax waren me iets te duur voor een recreatieve rijder. De velgen zijn ook van Maxtal, je kan er ook tubeless mee rijden en ik vind ze nog mooi ook.
Met de crossrides kan je niet tubeless rijden.
De shimano's XT vallen ook in die prijsklasse en er wordt veel op gestoefd.
En toch rij ik zonder binnenbanden op m'n crossrides van '07

Wie op het lightweight gedeelte van dit forum rondkijkt zou best mogen weten dat er zoiets is als noTubes... (weg met die zware UST banden!)
vandeneede
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 13 nov 2007 21:20
Rijdt met: provex

wielen

Bericht door vandeneede »

Heb nog crossmax st te koop voor 400 euro (nieuw)
onasty
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: do 09 aug 2007 00:09
Rijdt met: stumpie 07

Bericht door onasty »

hehe , ik moet nen enorme chancard zijn :-D
ik heb 2weken geleden een setje ztr-olympics met aerolite naven en ringle dirty fleas gekocht inlcusief nen sram red spider en 2 paar michelin dry 1 en dry 2 bijgekregen en avid juicy schijven :wink: voor 325euro
als je lang genoeg zoekt en je hebt genoeg geduld vind je wel iets :wink:
grtz
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Sjoerie schreef:Naven: DT Swiss Onyx
Spaken: DT Swiss Revolution
Velgen: DT Swiss XR4.2

371€ - 1700gr
de combo die jij opgeeft stond standaard op m'n fuse en woog toch iets meer, dacht dat het bijna 1900 gram was :-k
Plaats reactie