FSA K Force breuk

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Plaats reactie
C-DALE
Mountainbiker
Berichten: 269
Lid geworden op: za 27 sep 2003 12:07
Locatie: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg
Contacteer:

FSA K Force breuk

Bericht door C-DALE »

Zat standaard op m'n C'dale een FSA K Force flat stuur(oversized), lengte 560mm.
Had al een tijdje door dat er gelijk 2 krasjes zaten ter hoogte van de klem van m'n XTR dualshifters, maar verder nie opgelet.
Tot 3weken geleden ik bij een betere check zag dat aan de rechterkant er al een spleet was.
M'n shifters waren op 5Nm aangespannen, max is daar 6Nm.
Er terug mee naar Probike, waar ze wel verbaasd opkeken.
Kristof heeft dan es naar een andere winkelier gebeld, die wist te vertellen dat ie er al 5 binnen had gekregen die opzelfde plaats waren gebarsten met Shimanoshifters, schijnt dat ze te scherp zijn en door het carbon snijden.
FSA maakt daar geen probleem van en krijgt een ander onder garantie.

Heb dan een nieuwe laten opsteken, terug afgezaagd tot 560mm en nu laten aanspannen tot 4.5Nm.
Ging ze dan thuis zelf wel wat afvijlen nadat ik m'n oor te luister had gelegd op de Bike Motion beurs bij zowel FSA en Shimano.
Bij Shimano wisten ze me te vertellen dat je wat MAG afvijlen, garantie vervalt niet.
Bij importeur van FSA vielen ze ut de lucht, had nog geen 1 binnen had met dat probleem, k geloof da wel nie ma bon.
Heb nu sinds vorige week ontdekt dat ie TERUG aan het barsten is, maar nu aan m'n Extralite bar ends #-o
Is met 4Nm aangespannen.

Heb nu een Syntace Duraflite Carbon laten bestellen met speciale CBR plugs, weegt iets meer maar betrouw FSA nie meer :(

Zijn er nog mensen die hetzelfde tegen gekomen zijn met FSA sturen of andere carbon sturen?
Gebruikersavatar
montenbaiker
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 21 nov 2004 21:35
Locatie: heeft maar één poot, een linkse
Contacteer:

Bericht door montenbaiker »

Wat betreft het probleem met de barends: Op de Easton site staat volgende voor carbon sturen

“Bar-end bulletin” van EASTON
Klemkenmerken van geschikte bar-ends
• Opening bevindt zich op middenlijn van de bevestigingsopening in het stuur (zie fig. 6).
• Bout staat loodrecht op de opening.
• Als deze met de hand losvast gedraaid is, vormt het contactoppervlak van de klem een cirkel zonder dat de randen van de opening in het stuur drukken.
Klemkenmerken van bar-ends die niet geschikt zijn
• Opening bevindt zich NIET op één lijn met het midden van de bevestigingsopening in het stuur.
• Bout staat NIET loodrecht op de opening.
• Als deze met de hand losvast gedraaid wordt, is het contactoppervlak van de klem NIET rond. Het onderste deel rond de opening drukt dan vaak in het stuur, waardoor aan het uiteinde van het stuur een scheur ontstaat.

Misschien kan je je barends hier eens aan toetsen

grts
C-DALE
Mountainbiker
Berichten: 269
Lid geworden op: za 27 sep 2003 12:07
Locatie: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg
Contacteer:

FSA

Bericht door C-DALE »

Thx montenbaiker, das verdomd interessant. =D>
Denk dat m'n Extralite's geschikt zijn, ma moe da nog checken.

Weet nog dat Kristof opmerkte bij het demonteren van m'n eerste gekraakte stuur (aan schifterklemmen) dat ie nie aan m'n bar ends was gebarsten, was toen teveel aangespannen daar.
Had ook beter op z'n tong gebeten dan, is NU daar gebarsten en nu wel op de goeie spanning aangespannen. :(
Gebruikersavatar
montenbaiker
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 21 nov 2004 21:35
Locatie: heeft maar één poot, een linkse
Contacteer:

Re: FSA

Bericht door montenbaiker »

C-DALE schreef:Thx montenbaiker, das verdomd interessant. =D>
Denk dat m'n Extralite's geschikt zijn, ma moe da nog checken.

Weet nog dat Kristof opmerkte bij het demonteren van m'n eerste gekraakte stuur (aan schifterklemmen) dat ie nie aan m'n bar ends was gebarsten, was toen teveel aangespannen daar.
Had ook beter op z'n tong gebeten dan, is NU daar gebarsten en nu wel op de goeie spanning aangespannen. :(
check hun site eens, er staat een mooi tekeningentje van hoe het wel kan en hoe niet...
C-DALE
Mountainbiker
Berichten: 269
Lid geworden op: za 27 sep 2003 12:07
Locatie: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg
Contacteer:

FSA

Bericht door C-DALE »

had da al gecheckt :wink:
C-DALE
Mountainbiker
Berichten: 269
Lid geworden op: za 27 sep 2003 12:07
Locatie: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg
Contacteer:

FSA

Bericht door C-DALE »

Es gecheckt en die bouten kunnen maar zo loodrecht zitten tov de klemspleet. :-D
Bon, ga terug garantie worden, maar ben het wel beu aan het worden om elke 14 dagen naar Tervuren te moggen sassen, heb wel betere dingen te doen.
En op den duur zou ne mens paranoia beginnen worden, durf nu al bijna geen parcour meer doen :-?
Plaats reactie