Pagina 1 van 1

XTR Cranck 2006

Geplaatst: vr 26 okt 2007 14:56
door Dr.Gonzo
In de oude XTR cranck (M960) zitten blijkbaar dubbel aantal "cups" in.

Afbeelding

Ik zou graag de bouten en cups vervangen door lichtere alu exemplaren.
Heb ik er dan 8 stuks nodig?
Zijn deze van het standaard type zoals de andere crancks?

Afbeelding

Geplaatst: vr 26 okt 2007 14:59
door Swannie
deze zijn in alle geval als die van de xt 760; kheb namelijk xtr lagerkens op m'n xt crank gehad...

Geplaatst: vr 26 okt 2007 15:14
door freezy
Da's een vree miserie, ik heb zaterdag een nieuw middenblad gestoken. Ik kreeg de bouten niet los en heb er 2 kapot gedraaid. Bij 1 de inbus (zeskant) rondgedraaid en bij de andere gewoon afgebroken. Ik dus bij de fietsenmaker achter boutjes, die pasten niet. Naar nog 2 andere gebeld, die wisten daar zelfs niet van dat daar andere boutjes zouden in moeten. Uiteindelijk heb er nog 2 gevonden bij de plaatselijke fietsenmaker. Die heeft een doos waarin hij nog wat oud materiaal bewaart. Daar na lang zoeken 2 boutjes uitgevist die warempel pasten in mijn XTR crankstel... Ik kon dus rijden de zondag.

De boutjes die je toont zouden al te lang kunnen zijn. Best nadrukkelijk vragen of ze XTR compatibel zijn of gewoon meenemen naar de winkel en vergelijken.

Geplaatst: vr 26 okt 2007 15:35
door Dr.Gonzo
Ik heb gehoord van een verkoper dat ze enkel goed zijn voor de buitenste ring maar welke gaan er dan in de binneste? #-o

Geplaatst: vr 26 okt 2007 15:57
door JanMan
Ik had in deze crank EXTRALITE boutjes zitten. De achterkant van de XTR boutjes is korter dan gewone boutjes dus je moet de achterkant van de XTR blijven gebruiken.

De standaardboutjes zijn echter van Alu, dus je gaat weinig grammen winst maken :wink:

Geplaatst: vr 26 okt 2007 16:01
door _alain_
Singlespeed boutjes gebruiken?
Die zijn iets korter dan de gewone boutjes (die moeten ook maar 1 blad vastzetten).

http://www.singlespeed.nl/catalog/index.php?cPath=35_42