discs
Geplaatst: do 01 nov 2007 11:09
Ik ken deze schijven uit de automobielwereld en moet zeggen dat er ook "verschillen" in zitten.
Grote voordeel : kunnen hogere temperaturen aan, slijten "niet", en wegen pakken minder dan hun ijzeren evenknie.
Om te oordelen of ze versleten zijn moeten we ze wegen want aan de buitenkant ken je er niets aan zien (tenzij je met versleten remblokken blijven doorgaan bent uiteraard ). Op de sportwagens gaan deze schijven dus in principe "levenslang" mee.
Temperatuur is inderdaad ook belangrijk : koud = piepende remblokken, maar je hebt wel remkracht, het echte bijten heb je pas wanneer alles wat warmer is, maar fading ken je niet.
Ben benieuwd wanneer dit grootschaliger op de fietsmarkt komt. Vermits een schijf op een fiets veel dunner is kan die zijdelingse stijfheid wel parten spelen.
Euh prijs ... tja
Grote voordeel : kunnen hogere temperaturen aan, slijten "niet", en wegen pakken minder dan hun ijzeren evenknie.
Om te oordelen of ze versleten zijn moeten we ze wegen want aan de buitenkant ken je er niets aan zien (tenzij je met versleten remblokken blijven doorgaan bent uiteraard ). Op de sportwagens gaan deze schijven dus in principe "levenslang" mee.
Temperatuur is inderdaad ook belangrijk : koud = piepende remblokken, maar je hebt wel remkracht, het echte bijten heb je pas wanneer alles wat warmer is, maar fading ken je niet.
Ben benieuwd wanneer dit grootschaliger op de fietsmarkt komt. Vermits een schijf op een fiets veel dunner is kan die zijdelingse stijfheid wel parten spelen.
Euh prijs ... tja