Pagina 2 van 2

discs

Geplaatst: do 01 nov 2007 11:09
door Schoupabiker
Ik ken deze schijven uit de automobielwereld en moet zeggen dat er ook "verschillen" in zitten.
Grote voordeel : kunnen hogere temperaturen aan, slijten "niet", en wegen pakken minder dan hun ijzeren evenknie.
Om te oordelen of ze versleten zijn moeten we ze wegen want aan de buitenkant ken je er niets aan zien (tenzij je met versleten remblokken blijven doorgaan bent uiteraard :lol: ). Op de sportwagens gaan deze schijven dus in principe "levenslang" mee. :oops:
Temperatuur is inderdaad ook belangrijk : koud = piepende remblokken, maar je hebt wel remkracht, het echte bijten heb je pas wanneer alles wat warmer is, maar fading ken je niet.
Ben benieuwd wanneer dit grootschaliger op de fietsmarkt komt. Vermits een schijf op een fiets veel dunner is kan die zijdelingse stijfheid wel parten spelen.
Euh prijs ... tja :(

Geplaatst: do 01 nov 2007 13:01
door viperke
Dan wordt alle warmte meteen geleidt naar de naaf ofwat ? Kan dat gene kwaad?

Geplaatst: do 01 nov 2007 15:24
door josvantbos
ik dacht uit de uitleg hierboven te verstaan dat ze juist geen (minder) warmte naar de naven geleiden

Geplaatst: do 01 nov 2007 16:30
door Sjoerie
Da gaat er eigelijk toch over? Da ze da steken op van die super sportwagens ok ma op XC fietskes...

Geplaatst: do 01 nov 2007 17:08
door viperke
Helemaal niet man :P Alle topmaterialen die we nu op de fietsen zien komen uit de racewereld, en dat komt dan weer uit de ruimtevaarttechnologie !
Evolutie moet er zijn he