ZTR RACE

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

ATEGEV schreef:
JanMan schreef: Sauser is trouwens wel wereldkampioen geworden met deze velgen!
Ik zeg niet dat het geen waar is het kan zijn, maar rijdt hij niet met de Roval (ism Speci) wielen?
idd, die janet reed toch met de Roval wielen??
N I C K
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: zo 18 apr 2004 17:58
Rijdt met: BMC TE02

Bericht door N I C K »

Toch raar dat er zo veel negatieve reacties op deze wielen komen. Als de velgen dat klein heuveltje niet aankunnen kan je er in wedstrijden idd niets mee gaan doen. Maar het zou me bijzonder hard verbazen moest dat het geval zijn.
Ene Kevin Van Hoovels rijdt er denk ik toch al een heel jaar zonder problemen mee rond. En hij is zeker geen pluimgewicht waar geen macht van uit gaat.
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

Sauser reed dit jaar met de ZTR's. (8,9kg voor zijn epic in maat L !)
Ik vraag me af waarom ZTR355 ipv Olympic velgen???

http://www.iron-bike.ch/libraries.files ... auser2.jpg
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Dr.Gonzo schreef:Sauser reed dit jaar met de ZTR's. (8,9kg voor zijn epic in maat L !)
Ik vraag me af waarom ZTR355 ipv Olympic velgen???

http://www.iron-bike.ch/libraries.files ... auser2.jpg
Aan de rest van z'n vlooken te zien is dat een foto van vorig jaar... die manne rijdens meerdaagsen trouwens ook niet met een ultralichte setup, aangezien ze zelf hun eigen dan moeten kunnen depanneren :wink: Frishi rijdt tijdens meerdaagsen bv. ook met gewone dt wielkens ipv da reynolds carbon met tube's.
Het zou me verwonderen, dat specialized sauser met ztr wielen zou laten rijden terwijl ze die foto waar hij wereldkampioen werd, gebruiken om die Roval wielen te promoten...
Gebruikersavatar
ATEGEV
Mountainbiker
Berichten: 974
Lid geworden op: za 31 jul 2004 14:59
Rijdt met: Dolphin, Fox & Tiger 4 the road

Bericht door ATEGEV »

Op de XC in Houffa reed hij alleszins al met Roval wielen.

Deze foto toont idd niet de laatste setup van zijn bike want nu rijdt hij met de gouden Martha's, en de XO achterder. met goedkleurige letters.
Ik geloof ook dat onderts. ook de schoenen veranderd zijn.

Dit is trouwens niet uit de meerdaagse Ironbike (Italië) dan wel uit de eendagswedstrijd Ironbike (Oostenrijk).
Aan de meerdaagse IB doen geen profs mee omdat de hoofdprijs beperkt blijft tot een reis naar Brazilië (met deelname aan de Ironbike Brasil incluus). Ze zouden het anders beter wel eens doen want geen enkele wedsrijd te rwereld is zo zwaar...

En hij is wel degelijk met Rovals kampioen geworden, ga maar eens kijken op http://www.sauserwind.com , op pagina 2 van zijn dagboek, daar staan de fotot's!
N I C K
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: zo 18 apr 2004 17:58
Rijdt met: BMC TE02

Bericht door N I C K »

Dr.Gonzo schreef:Sauser reed dit jaar met de ZTR's. (8,9kg voor zijn epic in maat L !)
Ik vraag me af waarom ZTR355 ipv Olympic velgen???

http://www.iron-bike.ch/libraries.files ... auser2.jpg
Misschien dat die velgen al een prototype waren van de huidige RACE velgen.
Gebruikersavatar
BikeSport.be
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: za 12 feb 2005 11:45
Rijdt met: Liteville 301 - Scott Spark LTD en nu dus ook Scalpel 08 Carbon BBQ

Bericht door BikeSport.be »

Gewichtslimiet van 65 kg voor de biker. Daar boven is het inderdaad een probleem om met deze velgen te rijden. Ge dan voor de 320 gr.
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

BikeSport.be schreef:Gewichtslimiet van 65 kg voor de biker.
Mario van Sabma heeft tegen mij 55kg gezegd. Maar ik kan me ook vergissen. Het was in ieder geval een onderdeel waar ik niet mee mag rijden en ik weeg maar 70kg. Ze moeten zo een debiel laag maximaal gebruikersgewicht opgeven omdat men in Europa verplicht is garantie te geven bij een breuk (in sommige gevallen!). In Amerika is men niet verplicht om dit dit te doen.
Fabian
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 02 jun 2006 15:19
Rijdt met: Cannondale Scalpel Ultimate 2011

Bericht door Fabian »

Hoi,

ikzelf weeg 70 kg en ben gisteren nog in Erezee gaan rijden op een vrij ruw parcours. Tot op heden nog geen enkel probleem gehad met de velgen behalve dat mijn spaken (Sapim CX ray) nu losjes komen te staan.

grtz
JanMan schreef:
BikeSport.be schreef:Gewichtslimiet van 65 kg voor de biker.
Mario van Sabma heeft tegen mij 55kg gezegd. Maar ik kan me ook vergissen. Het was in ieder geval een onderdeel waar ik niet mee mag rijden en ik weeg maar 70kg. Ze moeten zo een debiel laag maximaal gebruikersgewicht opgeven omdat men in Europa verplicht is garantie te geven bij een breuk (in sommige gevallen!). In Amerika is men niet verplicht om dit dit te doen.
Gebruikersavatar
BikeSport.be
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: za 12 feb 2005 11:45
Rijdt met: Liteville 301 - Scott Spark LTD en nu dus ook Scalpel 08 Carbon BBQ

Bericht door BikeSport.be »

Denk niet dat er veel garantie zal aanzijn bij die ZTR Race als je er een breekt. 55kg lijkt mij wel belachelijk. Wie kan daar dan nog mee rijden?
Plaats reactie