Light step by step : zadel/zadelpen/zadelklem

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
Mickey Mouse
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: za 04 aug 2007 11:31
Rijdt met: C'dale chirurg gereedschap
Contacteer:

Light step by step : zadel/zadelpen/zadelklem

Bericht door Mickey Mouse »

Hoi, ik ben wat aan 't zoeken/shoppen om mijn in bestelling zijnde epic verder af te werken. Van alle standaard toestanden laat ik de shifters al vervangen door X0 twist en de standaard wielen worden direct vervangen door tune king kong + ZTR olympic velgen.
Nu dacht ik ook nog om zadelpen en zadel direct mee te veranderen om dan later step by step links er rechts nog wat van gewicht af te pitsen maar we moeten ergens starten é! :wink:

Mijn lijstje met mogelijkheden voor zadel/zadelpen/zadelklem:

KCNC TI Pro Lite (valt eruit wegens kritiek gelezen te hebben op forum)
Ritchey WCS Carbon (valt eruit 150,- is iets over budget)

USE Alien carbon cyclops (27.2x350mm) 143gr (voor 25.0/270mm)
Ritchey WCS (30.9x350mm) 235gr (voor 27.2/350mm)

Gewicht vergelijken is natuurlijk moeilijk omdat de opgegeven specs op de websites voor andere diameters zijn. Indien de USE, waar kopen? heb zelf enkel nog maar een GB winkel opgesnord.

Ik merk dat sommige modellen geen 30.9 hebben dus veronderstel ik dat je met een adaptorstukje moet werken zoals

Use seat post shims 27.2 -> 30.9 22gr (thermo plastic)

Dan zadel Selle Italia SLR (Blue) Ti 135gr en KCNC zadelklem (34.9mm) 17gr

Wat denken de pro's (jullie dus :wink: ) ervan of zijn er nog equivalenten op de markt die ik nog niet gevonden heb.

Bedoeling is om bij de take-of met mijn nieuwe epic 1a1.5kg gewonnen te hebben tov kataloogconfig. Ik denk/hoop dat dat met de wielen, banden, schifters en dan zadel/zadelpen wel bij benadering moet lukken?
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Als je alles via duitse ebayshops koopt, kan je nog een serieuze duit besparen! Heb zelf een paar maanden geleden een carbon wcs zadelpen op ebay gekocht voor 99€ :wink:
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

Mij was het de bedoeling een SLR TT zwart en een Thomson Elite te vervangen door een KCNC en een SLR TT wit.
Na wat te hebben gelezen op het forum is het geen KCNC geworden omwille van de negatieve kritieken en de gedachte "te mooi om waar te zijn".
Het is dus een Thomson masterpiece geworden dus ook een 50gr winst.

Om de andere grammetjes te compenseren en omdat een nieuwe investering zonder techische verbetering eigenlijk een slechte investering is heb ik dan maar geopteerd voor een SLR kit carbonio flow (wit) ipv SLR TT.

Totale inevstering ongeveer 300 euro voor amper een 70 grammetjes. :oops:
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

andere banden
lichter zadel
no tubes rijden

eventueel een tweedehands setje lichte wielen, er staan een paar zeer mooie sets te koop ...

en je bent een 430 euro kwijt en minstens 1 tot 1,5 kg kwijt :wink:
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Als lichte en prijsbewuste zadelpenklem kan ik je de m2Racer aanraden.Zeer licht,betaalbaar en doet zijn ding uitstekend. Ik heb deze zelf ook.

Als alternatieven voor zadelpen en zadel vallen mijn topvoorkeuren buiten je budget...

Misschien een zadelpen van NewUltimate, maar deze zit ook rond de 150€. De Tune SchwarzesStück Carbon is helaas ook erover. Dan is er nog de Easton EC70 Composite met een prijskaartje van om en bij de 110€ maar is wel redelijk zwaar met zijn 215g (Mits in te korten win je wel weer wat)

Ik hoop dat je er iets mee bent.
Gebruikersavatar
Mickey Mouse
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: za 04 aug 2007 11:31
Rijdt met: C'dale chirurg gereedschap
Contacteer:

Bericht door Mickey Mouse »

jocca schreef:andere banden
lichter zadel
no tubes rijden

eventueel een tweedehands setje lichte wielen, er staan een paar zeer mooie sets te koop ...

en je bent een 430 euro kwijt en minstens 1 tot 1,5 kg kwijt :wink:
RudiG schreef:...en de standaard wielen worden direct vervangen door tune king kong + ZTR olympic velgen...
Nog lichter? Ik dacht dat ik hiermee al een reuze ding had gedaan ... of heb je over dit regeltje over gelezen?

No tubes ... als ik in de no tubes draadjes van 60 - 70 - 80 gr vloeistof en bijvullen ... wat win je dan nog tegen een bb van 100 gr? (juist ja 40gr)?
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

RudiG schreef:
No tubes ... als ik in de no tubes draadjes van 60 - 70 - 80 gr vloeistof en bijvullen ... wat win je dan nog tegen een bb van 100 gr? (juist ja 40gr)?
Rijplezier !!!

Als gewichtswinst misschien onmiddellijk lichte QR's voor de wielen.
Een lelijke speedneedle een optie? :lol:
(Hoewel in het wit vind ik ze wel =P~ )
Op ebay zijn er momenteel goede zaken te doen in VS gezien de dollarkoers tov de Euro !
Gebruikersavatar
Mickey Mouse
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: za 04 aug 2007 11:31
Rijdt met: C'dale chirurg gereedschap
Contacteer:

Bericht door Mickey Mouse »

$mokeyJoe schreef:Misschien een zadelpen van NewUltimate, maar deze zit ook rond de 150€. De Tune SchwarzesStück Carbon is helaas ook erover. Dan is er nog de Easton EC70 Composite met een prijskaartje van om en bij de 110€ maar is wel redelijk zwaar met zijn 215g (Mits in te korten win je wel weer wat)

Ik hoop dat je er iets mee bent.
Bij de NewUltimate zie ik dat ze van alu is met tita bouten ... komen we dan niet in het vaarwater van de KCNC TI Pro Lite waarover ik dingen heb gelezen als "te flex ... beter naar carbon gaan ..."?
De Tune vind ik wel wat ... terug leverbaar ergens in november dus maar even wachten daarmee ...
Gebruikersavatar
Mickey Mouse
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: za 04 aug 2007 11:31
Rijdt met: C'dale chirurg gereedschap
Contacteer:

Bericht door Mickey Mouse »

Dr.Gonzo schreef:
RudiG schreef:
No tubes ... als ik in de no tubes draadjes van 60 - 70 - 80 gr vloeistof en bijvullen ... wat win je dan nog tegen een bb van 100 gr? (juist ja 40gr)?
Rijplezier !!!
Ah! Even mezelf positioneren ... tot 7 jaar terug véél gefietst ... dan huisje bouwen ... kindjes kopen ... kortom enkel wat recrea fietsen en nu terug wat op 'peil' proberen te komen ...
het rijden zonder biba is dus nieuw voor me waar ik de voordelen soms nog niet van inzie ... :-? ... lekrijden doe ik met biba ook niet veel dus ...
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

oeps uw zinneke van de wielen niet gelezen ... :oops:
Plaats reactie