Pagina 2 van 3

Geplaatst: vr 31 aug 2007 15:58
door El Perro Diablo
45gram No Tubes is zeker lichter dan 50 gram Van de Brico.

Geplaatst: vr 31 aug 2007 17:24
door cyclon
de waarde van een latex product wordt door vele factoren bepaald:

hoe lang blijft het werken
wat is de max. en min. omvang van de gaten die het kan dichten
hoeveel heb je ervan nodig (dus hoe duur is een dosis)
hoe zwaar is de minimum dosis, wat de vraag is van dit topic

ik heb niet zo'n goeie ervaringen met geax producten, en ga nu no tubes & innovationsaz 'seal & inflate' proberen, ik denk dat stan's no tubes goed scoort op al die waardes

mijn indruk is dat de technologie nog niet op punt staat, er zou bvb. een ventiel moeten ontworpen worden waarlangs je 'dikke' latex (met of zonder geperste lucht) zoals stan's no tubes in kunt spuiten, zonder dat je er eerst de kern moet uithalen, nu kun je enkel 'melk' inspuiten via het ventiel, bovendien is een lege no tubes/tubeless band vaak zeer moeilijk op te blazen, uiteindelijk moet je momenteel nog altijd een biba meesleuren

Geplaatst: za 01 sep 2007 14:05
door $mokeyJoe
Ik vind de vraag wel gepast van TS.We vragen toch ook hoeveel die en die binnenbanden wegen,dus is het niet abnormaal dat je vraagt of 50g Notubes beter is dan 50g Eclipse bv.En dan hebben we het niet over het gewicht,maar of het wel voldoende vloeistof is om met zo weinig mogelijkheid vloeistof een band goed af te dichten + bescherming tegen lekrijden.

Eigenlijk weet ik het zelf ook niet.Maar ik gebruik enkel Stan's vloeistof.Goede ervaringen.En ik heb hier nog ne liter of 2 staan...

Geplaatst: za 01 sep 2007 22:15
door jerommeken
Bestaat dat nog niet : run-flat voor MTB ?

Ik rij al 3 jaar met Notubes en heb nog maar 2 keer te voet gestaan :
1 keer door een scheur van enkele centimeters in de band (op iets van metaal gereden) en een andere keer door een productiefout in een racing ralph : enkele draden in de karkas geknapt waardoor de band een enorme buil kreeg en het finaal opgaf.

Ik heb 1 keer geƫxperimenteerd met een eigen fabrikaat van latex maar vond dat zo een smeerlapperij dat ik nog meer overtuigd ben van Notubes.

BTW wacko : na enige tijd droogt het product op in je banden. Je zou dus je wielen enige tijd op voorhand kunnen prepareren want het product blijft ook werken als een deel reeds opgedroogd is en zich als een beschermende film heeft afgezet op de binnenwand van je banden..
Maar dan zijn we pas echt aan het mierenneuken. Als het op die paar grammekes zou aankomen #-o

Geplaatst: zo 02 sep 2007 01:39
door Antonio's pizza
Doen jullie daar maar 50g spul in dan? Ik heb net een flesje Slime gekocht ( www.slime.com ) en volgens de handleiding moet je eigenlijk een half flesje (oftewel 120ml per band spuiten). Aan een gelijkaardige dichtheid als water komt dat dan op een 120g per band.

Geplaatst: zo 02 sep 2007 10:21
door $mokeyJoe
50 Ć  60g.Eerste keer wat meer om de band(veelal lichte buitenbanden) te dichten.

Geplaatst: zo 02 sep 2007 10:53
door Simp
Eclipse/DT is sowieso qua systeem al 30 gram lichter dan Notubes geloof ik, dus als je echt het lichtste wilt, moet je al met Eclipse rijden.

Geplaatst: zo 02 sep 2007 16:38
door $mokeyJoe
Dus als ik normaal gezien 60g NoTubes nodig heb om mijn banden te dichten,kom ik met de DT/Eclipse al met de helft (30g) toe? [-o< Dat is een vermindering van 50%! :bounce:

Zal ik toch eens moeten overwegen om de Eclipse eens te proberen.

Geplaatst: zo 02 sep 2007 16:51
door Simp
Nee, het systeem op zich is lichter, van de latex heb ik geen idee...

Geplaatst: zo 02 sep 2007 16:59
door Simp
Stan's is 55g rim strip (per wiel), Eclipse is 23g rim strip (per wiel), toch wel een groot verschil vind ik.