Scott Spark 10 (R.e.D.) -> nog lichter?

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

Snijdie schreef:Wat is je doel? Een mooi resultaat op de weegschaal of lekker kunnen fietsen?
Julien, ik hoorde je deze winter nog met grootse ambitie over het competitie-gebeuren praten ? :drunk: :p
Gebruikersavatar
patjebike
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: di 03 okt 2006 13:27
Rijdt met: Bergamont Revox Team, Bergamont Endurance, Bergamont Roxter, Granville CRS1,
Contacteer:

Bericht door patjebike »

Snelspanners Tune kun je zelf inkorten en afvijlen(47gr), zadelpenklem van Extralite (16gr) Remschijven van No Tubes 160mm(57gr)140mm(37gr)Zadel kan lichter: keuze genoeg. Uiteraard de gripshifts XO!
Stalen bouten van de remklauwbevestiging vervangen door alubouten...
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

viperke schreef: - nieuwe carbon demper van dt ? :drunk:
- spinner voorvork (1,25kg)
- ...

Met gewicht is het ook vaak inboeten he, zo'n spinner vork werkt toch niet als een fox of een pace, een lichte pace vork heeft vééél meer onderhoud nodig dan vb fox-marzocchi, ..
een carbon german answer vork weegt 1 kg en functioneert zeer goed, ondanks zijn geringe veerweg van 80 mm (ik heb de alu versie), schijnt zowat gelijk te zijn aan een 100 mm vork
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

een carbon german answer vork weegt 1 kg en functioneert zeer goed, ondanks zijn geringe veerweg van 80 mm (ik heb de alu versie), schijnt zowat gelijk te zijn aan een 100 mm vork

Heel licht maar het ziet er niet uit. Zou het jammer vinden voor de looks van de bike... Ik zou toch volop gaan voor de wielen. Hier zit hem de grootste winstfactor. En het zdel vervangen door een kit carbonio of speedneedle.
Verder de drinbushouder vervangen, zal niet veel opbrengen maar wel moderner ogen. :wink:
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Mannen,allemaal wel goed aangeraden om gewicht te verliezen,maar TS vroeg om max. 3€ per gram winst,dus wat jullie aanraden is wel meer dan gevraagd.Ik kan zo tientallen onderdeeltjes aanraden waardoor TS zijn bike al 1kg kan verliezen,maar dit gaat dan wel $$$€ kosten. :wink:

Voor de zadelpen Wacko007,kan je naar BTP een zadelpenklem uit carbon volledig op maat laten maken.Ik heb dit gedaan met omtrek 36,0mm en is dus volledig custom.Gewicht klem=6g!Kostprijs rond de 80€ als ik mij niet vergis.Boven het gevraagde wel...

Elke gram dat je nog wil verliezen kosten er op den duur telkens het dubbele... :wink:
Gebruikersavatar
Sp33dFr34k
Mountainbiker
Berichten: 779
Lid geworden op: ma 11 sep 2006 21:51
Rijdt met: Scott Spark LTD
Contacteer:

Bericht door Sp33dFr34k »

Eensch met rokende joe, ik heb dat zelfde ook ervaren... :drunk:
PATS
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 18 apr 2005 23:10
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 29 EXPERT

Bericht door PATS »

tune drinkbushouder
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Ik weet maar al te goed dat na een tijdje elke gram het dubbele gaat kosten dan in het begin.
Daarom dat ik vraag naar €3/gram. Als ik die liemiet gehaald heb, dan ben ik tevreden en weet ik dat ik voor een degelijke prijs niet echt veel meer kan doen.
In ieder geval ben ik nu al heel tevreden, maar ik wil graag nog een beetje verder gaan.
$mokeyJoe schreef: Voor de zadelpen Wacko007,kan je naar BTP een zadelpenklem uit carbon volledig op maat laten maken.Ik heb dit gedaan met omtrek 36,0mm en is dus volledig custom.Gewicht klem=6g!Kostprijs rond de 80€ als ik mij niet vergis.Boven het gevraagde wel...
Het is €3/gram vermagering, dus het zit nog wel goed!
Die zadelpenklem ziet er wel een tof idee uit! 8)
Gewichtwinst; ong. 40g, prijs is €80 => €2/gram...

Powercordz lijken mij ook wel een serieuze gewichtwinst én mechanische tuning. Aangezien de kabels over de hele lengte van het frame gaan, vroeg ik me af welk merk de lichtste buitenkabels heeft dat compatibel is met de binnenkabels van Powercordz...


Greetz,

Julien.
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Hier een fotootje van mijn 36,0mm.Prijs is 75€ en kan je hier bestellen.

Afbeelding

PowerCordz zijn ook wel lekker...Er zijn er die menen dat ze "rekbaarder" zijn dan de stalen,maar dit ervaar ik niet zoo.Ze zijn gevoellozer.Hier bedoel ik mee,dat de wrijving zo miniem is dat het even wennen is dat dit gevoel.Normaal voel je met de stalen kabels wrijving en dus heb je dus meer gevoel.Met PC is dit echt miniem.Zalig gewoon.Wat buitenkabels betreft,gebruik ik zelf de Nokons met PC liner voor de derries.De remkabels zijn momenteel voorzien met Alligator's,maar ben hier niet zo tevreden van.Ze zijn wat sponzig.Nokons zijn superstijf,I-Links zijn daarentegen slap van gevoel.Veel verlies als je graag een superstrakke afstelling hebt van je remmen.
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

Dr.Gonzo schreef:
een carbon german answer vork weegt 1 kg en functioneert zeer goed, ondanks zijn geringe veerweg van 80 mm (ik heb de alu versie), schijnt zowat gelijk te zijn aan een 100 mm vork

Heel licht maar het ziet er niet uit. Zou het jammer vinden voor de looks van de bike...
het ziet er in het begin raar uit, maar lelijk is het niet, wacht maar tot binnen een paar jaar, wanneer je ze veel meer zult zien, dan zul je ze zelf ook niet meer lelijk vinden
Plaats reactie