Scott Spark 10 (R.e.D.) -> nog lichter?

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

$mokeyJoe schreef:Mannen,allemaal wel goed aangeraden om gewicht te verliezen,maar TS vroeg om max. 3€ per gram winst,dus wat jullie aanraden is wel meer dan gevraagd.
met een ga carbon vork spaar je 300 tot 500 gram (x 3= 900 tot 1500 euro) t.o.v. een zeer lichte telescoop vork en ze kost 'slechts' een 800 tot 500 euro meer
Gebruikersavatar
The Saint
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: do 24 mei 2007 12:19
Rijdt met: noppenfiets

Bericht door The Saint »

In vergelijking met uw Spark 10 weegt mijn Spark 30 nog als dieplood. :roll:

Maar ik hou dit topic wel in de smiezen om zo ook mijn nieuwe aanschaf af te wegen.

Maar wat mag een standaard fully gemiddeld wegen? Kilo of 12-13? Daar ben ik erg nieuwsgierig naar.
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Bericht door tyro13 »

Derailleurwieltjes uitboren met een boor van 3mm.Ik heb dit gedaan op mijn koersfiets(cannondale systemsix 6,7kg)
Dat oogt wel knap!
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Jaja, ondertussen al een paar toffe dingen. Eén keer terug in België zal ik eens zien wat er allemaal te doen valt. Die zadelpenklem ziet er echt super uit!!!

Wat betreft de ambities die dit jaar er uit hadden moeten komen... Het werk beslist er anders over en nu 4 maanden in het buitenland (tot begin oktober nog) doet er niet veel goeds aan. Deze winter wel eens wagen aan winterduathlon... Daarna de eerste koersen wa knallen en tegen dan zit het zomerseizoen 2008 al in de voorbereidingsfase. Weer gedaan me competitie. In ieder geval die zon hier (in 3 maanden tijd nog maar 4 dagen regen gehad en evenveel dagen onder de 26°C...), die doet wel veel!!!


Greetz,

Julien.
Gebruikersavatar
cavani
Mountainbiker
Berichten: 1275
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 15:57

Bericht door cavani »

die zon hier (in 3 maanden tijd nog maar 4 dagen regen gehad en evenveel dagen onder de 26°C.
Stoefer!!
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Wacht maar tot vande winter! Dan ist hier 26°! Puh!
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Dr.Gonzo schreef:
een carbon german answer vork weegt 1 kg en functioneert zeer goed, ondanks zijn geringe veerweg van 80 mm (ik heb de alu versie), schijnt zowat gelijk te zijn aan een 100 mm vork

Heel licht maar het ziet er niet uit. Zou het jammer vinden voor de looks van de bike... Ik zou toch volop gaan voor de wielen. Hier zit hem de grootste winstfactor. En het zdel vervangen door een kit carbonio of speedneedle.
Verder de drinbushouder vervangen, zal niet veel opbrengen maar wel moderner ogen. :wink:
Hoe bedoel je "ziet er niet uit? wil je zeggen dat DIT lelijk is of er niet uitziet? Die German-a is een super vork. De werking van een rock shox Sid en de stijfheid van een vaste vork. (sorry voor de off-topic, maar ik voelde me eventjes zwaar beledigt :-?

Oja, die spark is gewoon schitterend =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Joriss
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: di 02 mei 2006 22:37
Rijdt met: Scott Spark Limited 2007
Contacteer:

Bericht door Joriss »

hey Wacko,

ik zit nu aan 9.5 met m'n Spark..

zet ik er m'n Maxxis Maxlite en een Speedneedle op, dan zou ik aan 9.10kg geraken. :P
rikc
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 21 jan 2007 23:00
Rijdt met: Bianchi Oetzi Gold

Bericht door rikc »

Voor iets goedkoper gewicht besparen. Een XT cassette is lichter en goedkoper dan een sram red spider. Stijver ook btw.
Plaats reactie