Pagina 2 van 3

Geplaatst: zo 26 aug 2007 17:57
door The OM
Lichte banden (en binnenbanden) zoals Fast Fred's, Flyweight's en die hutchinson ultralichte binnenbanden staan toch niet echt bekend als bomvrije banden...

Geplaatst: zo 26 aug 2007 17:59
door El Perro Diablo
JanMan schreef:
The OM schreef:Met biba's moet ge wel oppassen... Zwaarder = Sterker
Daar ben ik het toch niet eens mee.
Ik ook niet, en da V-brake verhaal..... #-o

Versnellingen eraf, SS rijden??? [-X

Geplaatst: zo 26 aug 2007 18:00
door $mokeyJoe
The OM schreef:Lichte banden (en binnenbanden) zoals Fast Fred's, Flyweight's en die hutchinson ultralichte binnenbanden staan toch niet echt bekend als bomvrije banden...
Je gebruikt uiteraard geen FF of Conti's SS in de wintermaanden.Verder heb ik zelf toch goede ervaringen met lichte banden.Binnenbanden kan ik mij niet echt uitspreken omdat ik al jaren zonder rijd.Enkel wanneer het noodlot toeslaat.(Scheur buba)

Geplaatst: zo 26 aug 2007 19:54
door O²biker
WW is wel een mooi hobby :roll: maar kben daar te jong voor :lol: maybe later

Geplaatst: zo 26 aug 2007 20:01
door Stalen Worm
$mokeyJoe schreef:
The OM schreef:Lichte banden (en binnenbanden) zoals Fast Fred's, Flyweight's en die hutchinson ultralichte binnenbanden staan toch niet echt bekend als bomvrije banden...
Je gebruikt uiteraard geen FF of Conti's SS in de wintermaanden.Verder heb ik zelf toch goede ervaringen met lichte banden.Binnenbanden kan ik mij niet echt uitspreken omdat ik al jaren zonder rijd.Enkel wanneer het noodlot toeslaat.(Scheur buba)
wat zijn dan goede allround banden, die zowel licht zijn, en makkelijk dicht te maken met notubes? ik ben nog op zoek nr bandjes ;-) (tenminste: als mijn wielen EINDELIJK klaar geraken)

grtz

Nico

Geplaatst: zo 26 aug 2007 20:47
door Sp33dFr34k
Inderdaad Joe, zegt is :-)

En waarom geen Conti SS in de winter?

Geplaatst: zo 26 aug 2007 21:13
door $mokeyJoe
Hola,lichte banden en goed te dichten wordt weer moeilijker.Zeker de eerste keer.Maar eens je ze dicht hebt gekregen lukt het de volgende keren makkelijker.Ik geef toe dat ik de Twister SS's blijf gebruiken tot het echt te modderig wordt,dan vervang ik deze door Nokian NBX Lite of de Conti's SpeedkingSS(deze ga ik deze winter eens proberen)Die Nokians hebben mij niet echt kunnen bekoren op natte en modderige singletracks.Misschien vooraan een Speedking,achteraan een Twister(beide in SS uitvoering)Ik heb het dan wel over mijn wekelijkse ritjes hier in de buurt hé! :wink:
Sp33dFr34k schreef:En waarom geen Conti SS in de winter?
Ik had er eigenlijk aan moeten toevoegen geen Twister SS in de winter.Op hellingen met natte ondergrond geven deze toch weinig grip.Ze zijn ook nogal snel onderhevig aan slijtage.

Geplaatst: zo 26 aug 2007 21:15
door The OM
Degelijke Allroundbandjes... keuze zat.
Geax Barro Marathon's zijn wel lekker, hoewel die al eerder richting modderband gaan.
Schwalbe Smart Sam is wel zalig als allrounder, lichtlopend, maar met betere grip dan een Racing Ralph.
Hutchinson Python's zijn ook leuk, maar hutschinson is erg duur.

En dan natuurlijk... ook duur maar volgens onze Lbs de beste band ooit gemaakt: Schwalbe Nobby Nic!

(de nieuwe Racing Ralph voor 2008 ziet er anders ook wel fijn uit)

Geplaatst: zo 26 aug 2007 21:42
door Swannie
Ik vind de maxxis larsen tt een super allrounder, bv. vooraan de 2.0 exeption (+-420gr) en achter de 1.9 kevlar (390gr). Of als voorband de conti explorer supersonic 2.1 (+- 450gr) en achter larsen 1.9... Ook tamelijk lichte combo's en goeie grip!

Geplaatst: ma 27 aug 2007 08:22
door uncle sam
Swannie schreef:Ik vind de maxxis larsen tt een super allrounder, bv. vooraan de 2.0 exeption (+-420gr) en achter de 1.9 kevlar (390gr). Of als voorband de conti explorer supersonic 2.1 (+- 450gr) en achter larsen 1.9... Ook tamelijk lichte combo's en goeie grip!
Een larsen TT exception 2.0 weegt er toch 495g hoor en een conti explorer ss 2.1 465g.
Het blijft licht natuurlijk, maar 100g is 100g :)