Forumoverzicht Productinfo Mountainbike light Light voor beginners

Light voor beginners

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht zo 26 aug 2007 17:57
The OM Mountainbiker

Mijn bike: Trek 4300
Lichte banden (en binnenbanden) zoals Fast Fred's, Flyweight's en die hutchinson ultralichte binnenbanden staan toch niet echt bekend als bomvrije banden...

Bericht zo 26 aug 2007 17:59
El Perro Diablo Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Sharia for Niner

JanMan schreef:
The OM schreef:
Met biba's moet ge wel oppassen... Zwaarder = Sterker

Daar ben ik het toch niet eens mee.

Ik ook niet, en da V-brake verhaal..... #-o

Versnellingen eraf, SS rijden??? [-X

Bericht zo 26 aug 2007 18:00
$mokeyJoe

The OM schreef:
Lichte banden (en binnenbanden) zoals Fast Fred's, Flyweight's en die hutchinson ultralichte binnenbanden staan toch niet echt bekend als bomvrije banden...

Je gebruikt uiteraard geen FF of Conti's SS in de wintermaanden.Verder heb ik zelf toch goede ervaringen met lichte banden.Binnenbanden kan ik mij niet echt uitspreken omdat ik al jaren zonder rijd.Enkel wanneer het noodlot toeslaat.(Scheur buba)

Bericht zo 26 aug 2007 19:54
O²biker Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale 50 2006

WW is wel een mooi hobby :roll: maar kben daar te jong voor :lol: maybe later

Bericht zo 26 aug 2007 20:01
Stalen Worm Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 2014 Specialized Epic Comp
$mokeyJoe schreef:
The OM schreef:

Je gebruikt uiteraard geen FF of Conti's SS in de wintermaanden.Verder heb ik zelf toch goede ervaringen met lichte banden.Binnenbanden kan ik mij niet echt uitspreken omdat ik al jaren zonder rijd.Enkel wanneer het noodlot toeslaat.(Scheur buba)

wat zijn dan goede allround banden, die zowel licht zijn, en makkelijk dicht te maken met notubes? ik ben nog op zoek nr bandjes ;-) (tenminste: als mijn wielen EINDELIJK klaar geraken)

grtz

Nico

Bericht zo 26 aug 2007 20:47
Sp33dFr34k Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Spark LTD

Inderdaad Joe, zegt is :-)

En waarom geen Conti SS in de winter?

Bericht zo 26 aug 2007 21:13
$mokeyJoe

Hola,lichte banden en goed te dichten wordt weer moeilijker.Zeker de eerste keer.Maar eens je ze dicht hebt gekregen lukt het de volgende keren makkelijker.Ik geef toe dat ik de Twister SS's blijf gebruiken tot het echt te modderig wordt,dan vervang ik deze door Nokian NBX Lite of de Conti's SpeedkingSS(deze ga ik deze winter eens proberen)Die Nokians hebben mij niet echt kunnen bekoren op natte en modderige singletracks.Misschien vooraan een Speedking,achteraan een Twister(beide in SS uitvoering)Ik heb het dan wel over mijn wekelijkse ritjes hier in de buurt hé! :wink:

Sp33dFr34k schreef:
En waarom geen Conti SS in de winter?

Ik had er eigenlijk aan moeten toevoegen geen Twister SS in de winter.Op hellingen met natte ondergrond geven deze toch weinig grip.Ze zijn ook nogal snel onderhevig aan slijtage.

Bericht zo 26 aug 2007 21:15
The OM Mountainbiker

Mijn bike: Trek 4300
Degelijke Allroundbandjes... keuze zat.
Geax Barro Marathon's zijn wel lekker, hoewel die al eerder richting modderband gaan.
Schwalbe Smart Sam is wel zalig als allrounder, lichtlopend, maar met betere grip dan een Racing Ralph.
Hutchinson Python's zijn ook leuk, maar hutschinson is erg duur.

En dan natuurlijk... ook duur maar volgens onze Lbs de beste band ooit gemaakt: Schwalbe Nobby Nic!

(de nieuwe Racing Ralph voor 2008 ziet er anders ook wel fijn uit)

Bericht zo 26 aug 2007 21:42
Swannie Mountainbiker

Ik vind de maxxis larsen tt een super allrounder, bv. vooraan de 2.0 exeption (+-420gr) en achter de 1.9 kevlar (390gr). Of als voorband de conti explorer supersonic 2.1 (+- 450gr) en achter larsen 1.9... Ook tamelijk lichte combo's en goeie grip!

Bericht ma 27 aug 2007 08:22
uncle sam Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: canyon lux

Swannie schreef:
Ik vind de maxxis larsen tt een super allrounder, bv. vooraan de 2.0 exeption (+-420gr) en achter de 1.9 kevlar (390gr). Of als voorband de conti explorer supersonic 2.1 (+- 450gr) en achter larsen 1.9... Ook tamelijk lichte combo's en goeie grip!

Een larsen TT exception 2.0 weegt er toch 495g hoor en een conti explorer ss 2.1 465g.
Het blijft licht natuurlijk, maar 100g is 100g :)

VorigeVolgende

Keer terug naar Mountainbike light