Pagina 5 van 6

Geplaatst: do 06 sep 2007 08:10
door Swannie
TITTYMAN schreef:Da's een fabeltje van iemand die nog alle dagen in de koers zit en al 10 jaar bij Ridley werkt :wink:
D'r zijn (of waren) veel door ridley gesponsorde rijders, die met oa overspoten colnago's reden ja, maar een door speci gesponsorde rijder, die met een ridley gaat rijden #-o da's pas een fabeltje :lol:

Geplaatst: do 06 sep 2007 08:15
door TITTYMAN
Loool, grappig :lol: :lol:

Geplaatst: do 06 sep 2007 11:29
door roy
kgeloof dat tittyman nog een keer tittys nodig heeft wand hij klinkt lichtjes gefrustreed. :lol:
Als je zulke dingen zegt mag je ze ook bewijzen :wink:

Tenige wat ik niet begrijp is dat gerosteiner al jaar en dag met speci rijd en zij niet die problemen hebben als quik step (niet dat ik van weet althans)

Geplaatst: do 06 sep 2007 11:39
door $mokeyJoe
Mag dit verder gediscusieert worden op een ander forum? :wink:

Geplaatst: do 06 sep 2007 11:54
door TITTYMAN
[quote="roy"]kgeloof dat tittyman nog een keer tittys nodig heeft wand hij klinkt lichtjes gefrustreed. :lol:
Als je zulke dingen zegt mag je ze ook bewijzen :wink:

Tenige wat ik niet begrijp is dat gerosteiner al jaar en dag met speci rijd en zij niet die problemen hebben als quik step (niet dat ik van weet althans)[/quote]

Hehe, zoals steeds altijd zeer makkelijk van achter het klavierké hé.

Altijd welkom, stuur me gerust een pm en we spreken wel is af voor verdere uitleg in een persoonlijk onderhoud zodat dit idd hier niet verder hoeft te lopen en mijn gewone vraag met een hoop gebraak beantwoord wordt =D>

back to carbon

Geplaatst: do 01 nov 2007 12:05
door Schoupabiker
Ik denk dat er een groot verschil is tussen road en mountainbikes in carbon. Carbon bestaat uit vezels en hars en kan in 10-tallen varianten worden gemaakt het soort weefsel, aantal lagen, soorten hars, productieproces (hoe de hars wordt aangebracht en uitgehard, ...)

Het grote voordeel van carbon is natuurlijk dat de constructeur zelf kan bepalen waar hij een laag meer of minder gebruikt, de richting van de vezels, etc. Hierdoor kan je perfect afstemmen op het gebruik en delen meer of minder "flexibel" maken en daardoor ook gewicht sparen.
Bij carbon komt wel nog vrij veel manuele arbeid en maakt het duurder.

Hoe je het ook draait of keert, als de carbon lekker stijf is zal hij makkelijke scheuren, is hij minder stijf, dan geeft dat meer comfort en heb je meer een endurofiets ...

Het is kiezen ...

Geplaatst: ma 05 nov 2007 14:58
door El Perro Diablo

Geplaatst: ma 05 nov 2007 15:01
door JanMan
Op mijn Titanium zit ook nog heel weinig carbon onderdelen. Enkel nog een carbon balhoofdkapje, de kooi van de X.O en mijn Tune drinkbushouder. De rest is allemaal bombproof aluminium of titanium.

Geplaatst: ma 05 nov 2007 15:03
door Hubertje
en die fiets is direct het beste bewijs dat carbon geen noodzaak is voor een lichte bike.

Geplaatst: ma 05 nov 2007 15:08
door Swannie
je weet natuurlijk wel niet hoe dat clavicula cransken gebroken is e...
ben ooit men een xt crank op een trap gespronge, da zag er ook zo uit zenne!