carbon

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

TITTYMAN schreef:Da's een fabeltje van iemand die nog alle dagen in de koers zit en al 10 jaar bij Ridley werkt :wink:
D'r zijn (of waren) veel door ridley gesponsorde rijders, die met oa overspoten colnago's reden ja, maar een door speci gesponsorde rijder, die met een ridley gaat rijden #-o da's pas een fabeltje :lol:
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Loool, grappig :lol: :lol:
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

kgeloof dat tittyman nog een keer tittys nodig heeft wand hij klinkt lichtjes gefrustreed. :lol:
Als je zulke dingen zegt mag je ze ook bewijzen :wink:

Tenige wat ik niet begrijp is dat gerosteiner al jaar en dag met speci rijd en zij niet die problemen hebben als quik step (niet dat ik van weet althans)
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Mag dit verder gediscusieert worden op een ander forum? :wink:
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

[quote="roy"]kgeloof dat tittyman nog een keer tittys nodig heeft wand hij klinkt lichtjes gefrustreed. :lol:
Als je zulke dingen zegt mag je ze ook bewijzen :wink:

Tenige wat ik niet begrijp is dat gerosteiner al jaar en dag met speci rijd en zij niet die problemen hebben als quik step (niet dat ik van weet althans)[/quote]

Hehe, zoals steeds altijd zeer makkelijk van achter het klavierké hé.

Altijd welkom, stuur me gerust een pm en we spreken wel is af voor verdere uitleg in een persoonlijk onderhoud zodat dit idd hier niet verder hoeft te lopen en mijn gewone vraag met een hoop gebraak beantwoord wordt =D>
Gebruikersavatar
Schoupabiker
Mountainbiker
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 00:24
Rijdt met: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel SE - MSC Zion Tandem

back to carbon

Bericht door Schoupabiker »

Ik denk dat er een groot verschil is tussen road en mountainbikes in carbon. Carbon bestaat uit vezels en hars en kan in 10-tallen varianten worden gemaakt het soort weefsel, aantal lagen, soorten hars, productieproces (hoe de hars wordt aangebracht en uitgehard, ...)

Het grote voordeel van carbon is natuurlijk dat de constructeur zelf kan bepalen waar hij een laag meer of minder gebruikt, de richting van de vezels, etc. Hierdoor kan je perfect afstemmen op het gebruik en delen meer of minder "flexibel" maken en daardoor ook gewicht sparen.
Bij carbon komt wel nog vrij veel manuele arbeid en maakt het duurder.

Hoe je het ook draait of keert, als de carbon lekker stijf is zal hij makkelijke scheuren, is hij minder stijf, dan geeft dat meer comfort en heb je meer een endurofiets ...

Het is kiezen ...
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Op mijn Titanium zit ook nog heel weinig carbon onderdelen. Enkel nog een carbon balhoofdkapje, de kooi van de X.O en mijn Tune drinkbushouder. De rest is allemaal bombproof aluminium of titanium.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

en die fiets is direct het beste bewijs dat carbon geen noodzaak is voor een lichte bike.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

je weet natuurlijk wel niet hoe dat clavicula cransken gebroken is e...
ben ooit men een xt crank op een trap gespronge, da zag er ook zo uit zenne!
Plaats reactie