D'r zijn (of waren) veel door ridley gesponsorde rijders, die met oa overspoten colnago's reden ja, maar een door speci gesponsorde rijder, die met een ridley gaat rijden da's pas een fabeltjeTITTYMAN schreef:Da's een fabeltje van iemand die nog alle dagen in de koers zit en al 10 jaar bij Ridley werkt
carbon
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
[quote="roy"]kgeloof dat tittyman nog een keer tittys nodig heeft wand hij klinkt lichtjes gefrustreed.
Als je zulke dingen zegt mag je ze ook bewijzen
Tenige wat ik niet begrijp is dat gerosteiner al jaar en dag met speci rijd en zij niet die problemen hebben als quik step (niet dat ik van weet althans)[/quote]
Hehe, zoals steeds altijd zeer makkelijk van achter het klavierké hé.
Altijd welkom, stuur me gerust een pm en we spreken wel is af voor verdere uitleg in een persoonlijk onderhoud zodat dit idd hier niet verder hoeft te lopen en mijn gewone vraag met een hoop gebraak beantwoord wordt
Als je zulke dingen zegt mag je ze ook bewijzen
Tenige wat ik niet begrijp is dat gerosteiner al jaar en dag met speci rijd en zij niet die problemen hebben als quik step (niet dat ik van weet althans)[/quote]
Hehe, zoals steeds altijd zeer makkelijk van achter het klavierké hé.
Altijd welkom, stuur me gerust een pm en we spreken wel is af voor verdere uitleg in een persoonlijk onderhoud zodat dit idd hier niet verder hoeft te lopen en mijn gewone vraag met een hoop gebraak beantwoord wordt
- Schoupabiker
- Mountainbiker
- Berichten: 316
- Lid geworden op: zo 07 jan 2007 00:24
- Rijdt met: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel SE - MSC Zion Tandem
back to carbon
Bericht door Schoupabiker »
Ik denk dat er een groot verschil is tussen road en mountainbikes in carbon. Carbon bestaat uit vezels en hars en kan in 10-tallen varianten worden gemaakt het soort weefsel, aantal lagen, soorten hars, productieproces (hoe de hars wordt aangebracht en uitgehard, ...)
Het grote voordeel van carbon is natuurlijk dat de constructeur zelf kan bepalen waar hij een laag meer of minder gebruikt, de richting van de vezels, etc. Hierdoor kan je perfect afstemmen op het gebruik en delen meer of minder "flexibel" maken en daardoor ook gewicht sparen.
Bij carbon komt wel nog vrij veel manuele arbeid en maakt het duurder.
Hoe je het ook draait of keert, als de carbon lekker stijf is zal hij makkelijke scheuren, is hij minder stijf, dan geeft dat meer comfort en heb je meer een endurofiets ...
Het is kiezen ...
Het grote voordeel van carbon is natuurlijk dat de constructeur zelf kan bepalen waar hij een laag meer of minder gebruikt, de richting van de vezels, etc. Hierdoor kan je perfect afstemmen op het gebruik en delen meer of minder "flexibel" maken en daardoor ook gewicht sparen.
Bij carbon komt wel nog vrij veel manuele arbeid en maakt het duurder.
Hoe je het ook draait of keert, als de carbon lekker stijf is zal hij makkelijke scheuren, is hij minder stijf, dan geeft dat meer comfort en heb je meer een endurofiets ...
Het is kiezen ...
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
- Berichten: 7193
- Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
- Rijdt met: Sharia for Niner
- Contacteer:
Bericht door El Perro Diablo »