Viper lichter maken ?

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
sdw
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 14:35
Rijdt met: focus rockspring
Contacteer:

Bericht door sdw »

suntour xcr weegt +- 2 kg

voor componenten ga eens bij pro bike gear kijken ( van shimano )

betaalbaar en toch nog licht

kijk maar eens naar mijn project cube 2 kilo lichter maken
Laatst gewijzigd door sdw op wo 08 aug 2007 22:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Bericht door Stalen Worm »

sdw schreef:mavic crossride g v885 a1035, prijs rond 130€ .
heb dan nog over rx reba race g 1650, voor 300€.
nog 70 € over voor andere componenten te vervangen zoals stuur en stem, of zadel.
trapas zal al duurder zijn 200€ voor xt of x9 sram
Leestekens zijn toch een mooie uitvinding se!!

trouwens een X9 trapas?? hebben ze die in X0 ook. dat bestaat volgens mij toch echt niet, derrailleurs daarentegen ken ik wel,zowel van shimano (XT) als SRAM(X9)
Crossrides zijn goeiE, mooie wielen, ook niet te zot duur, maar volgens mijn weegschaal wegen die toch 2070gr/set, en dat is bezwaarlijk licht te moemen!
sdw
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 14:35
Rijdt met: focus rockspring
Contacteer:

Bericht door sdw »

[quote="Triple PoweredCrossrides zijn goeiE, mooie wielen, ook niet te zot duur, maar volgens mijn weegschaal wegen die toch 2070gr/set, en dat is bezwaarlijk licht te moemen![/quote]

Geef gewoon de waarden van mavic zelf.
Gebruikersavatar
patjebike
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: di 03 okt 2006 13:27
Rijdt met: Bergamont Revox Team, Bergamont Endurance, Bergamont Roxter, Granville CRS1,
Contacteer:

Bericht door patjebike »

Velen op dit forum kopen een "zwaardere" fiets en wensen met een bepaald budget hem lichter te maken. Waarom niet meer uitgeven voor een lichtere fiets dan betaal je slechts éénmaal een set wielen, stuur en stuurpen, zadel etc. En heb je niet net als ik een garage vol overstock liggen!!
Gebruikersavatar
scale unlimited
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 16:07
Rijdt met: unlimited

Bericht door scale unlimited »

Je zou mss eens kunnen kijken voor een setje mavic crosstrails disc (1810 gr), lichte banden (conti speedkings?)en wat ritchey wcs materiaal.





PS: In de specs staat er een suntour als voorvork en op de foto zie ik een manitou axel ? :wink:
Plaats reactie