Viper lichter maken ?

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Lauren
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 28 jan 2007 12:34
Rijdt met: viper

Viper lichter maken ?

Bericht door Lauren »

Halo
Dit is mijn viper
Ik zou hem graag wat lichter maken
Mss 10 Kilo als dat zou kunnen ?
Kunnen jullie me wat tips geven
groeten

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Bericht door Stalen Worm »

Een speclistje zou verdomd handig zijn, niet iedereen kent de afmontage van die fiets

Nico
sdw
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 14:35
Rijdt met: focus rockspring
Contacteer:

Bericht door sdw »

is dat nen viper scandium?
Lauren
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 28 jan 2007 12:34
Rijdt met: viper

Bericht door Lauren »

FRAME: 7005 Aluminium series with viper logo embossed / front triangle Db butted | SIZES: 18'' 20'' 22'' | COLOR: White | FORK: Suntour XCR D lock out | BRAKES: Hayes Sole hydraulic disc brakes | CRANK: Truvativ 5 D | FRONT DERAILLEUR: Shimano Deore | REAR DERAILLEUR: Shimano LX | SHIFTER: Shimano deore | HUBS: Shimano M 475 | PEDAL: Wellgo alloy | SADDLE: XTX EMBROIDERY | STEM: XTX alloy | SEATPOST: FSA | HANDLEBAR: FSA | TIRES: Continental Leader | RIMS: alloy double wall | SPOKES: stainless steel | Weight: 12.9kg

tr 3.5 is het
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

maarjaat, da kan allemaal. welk budget? 500€? 1000? 5000€? helpt allemaal een beetje. want uw bike lichter maken kan ook wel eens duur uitlopen. en wil je geveerd blijven of wil je echt licht gaan? neem dan een vaste vork! dit zal al zeer snel 1.5 kilo van uw fiets halen.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Frame is 1.5 kg en zeer stijf, lijkt me goede basis. Maar 10 kg dat gaat wat kosten..
Lichtere vork en wielen om te beginnen. Dan crank en K7, en dan de rest he.
Lauren
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 28 jan 2007 12:34
Rijdt met: viper

Bericht door Lauren »

500€
Wielen welke raden jullie mij aan ?
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

zelf setje laten spaken. veel aangeraden setje: xt(r) naven (misschien dt240s), setje dt spaken erin, enkele nippeltjes en mavic xc 717 velgen. lichte en degelijke wielenset. nieuw zal je hier wel om en bij de 250-300 € kwijt zijn denk ik. dan heb je nog geld over om 2dehands een vaste pace vork te kopen.

en de rest vervang je als het versleten is. je kan ook wachten tot de vork versleten is en sparen voor iets moois.
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Bericht door Stalen Worm »

Lauren schreef:500€
Voor een goeie 3kg? succes!!

ik zou beginnen met een goeie vork, (Rock shox REBA??) die suntour trekt op heeeeel weinig,

Lichte wielen word met dergelijk budget lastig, misschien de 2dehandssectie in de gaten houden!

grtz

Nico
sdw
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 14:35
Rijdt met: focus rockspring
Contacteer:

Bericht door sdw »

mavic crossride g v885 a1035 prijs rond 130€ heb dan nog over rx reba race g 1650 voor 300€ nog 70 € over voor anderecomponenten te vervangen zoals stuur en stem of zadel trapas zal al duurder zijn 200€ voor xt of x9 sram
Plaats reactie