trance 4 afval project

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stevo87
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: vr 01 jun 2007 18:15
Rijdt met: giant trance 4
Contacteer:

trance 4 afval project

Bericht door stevo87 »

hallo allemaal

weet iemand het gewicht van een giant trance 4 18" frame zonder de fox demper? dan kan ik kijken tot hoever mijn fiets gewicht af kan vallen. het gewicht moet onder de 12.5 kg komen zonder zadeltasje. de fiets woog volgens giant 14.75 kg.

Afbeelding

thanks
Gebruikersavatar
DdT
Mountainbiker
Berichten: 640
Lid geworden op: za 25 mar 2006 20:32
Rijdt met: Scott Spark/Wilier Izoard

Bericht door DdT »

3.57 kg met zadelpenklem en Fox Float.
Gewoon even op i-net het gewicht opzoeken van de achterdemper...en je hebt je gewicht.
Ik had er ook zo eentje. Rijdt fantastisch maar weegt enorm veel. Je moet er al veel geld in pompen om aan 12 kg te geraken...
Het frame zelf weegt zeker een kilo te veel, dus veel geld uitgeven aan lichte onderdelen heeft volgens mij weinig zin. Misschien gewoon een licht wielsetje aanschaffen waar je voordeel kunt uit halen op gebied van stijfheid en rijeigenschappen. (en je spaart wat gewicht) Maar meer zou ik niet uitgeven.
De mijne was XTR en XT afgemonteerd en woog een 12 kg. Is een aangename fiets waarbij het maestro-systeem fantastisch werkt. Maar om marathon's tegen de tijd te rijden, is ie gewoon te zwaar.

Groeten,
DdT
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Zadeltas, pomp, bar-ends (dude, bar ends op een all mountain! [-X ) eraf, lichte xc bandjes tubless erop en je zit een pak lichter........
Maar, mijns inziens heeft dat allemaal weinig zin, daar de fiets niet ontworpen is als licht xc fietsje maar als duurzame "mountainbike".
Op de manier dat hij nu staat kan je volgens mij het meeste plezier aan zo'n fiets beleven, met het budget dat je eventueel zou uitgeven aan een onverantwoord dieet, kan je beter een 2de hand hardtailtje kopen en dat goedkoop en licht opbouwen.
Gebruikersavatar
stevo87
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: vr 01 jun 2007 18:15
Rijdt met: giant trance 4
Contacteer:

Bericht door stevo87 »

DdT schreef:3.57 kg met zadelpenklem en Fox Float.
Gewoon even op i-net het gewicht opzoeken van de achterdemper...en je hebt je gewicht.
Ik had er ook zo eentje. Rijdt fantastisch maar weegt enorm veel. Je moet er al veel geld in pompen om aan 12 kg te geraken...
Het frame zelf weegt zeker een kilo te veel, dus veel geld uitgeven aan lichte onderdelen heeft volgens mij weinig zin. Misschien gewoon een licht wielsetje aanschaffen waar je voordeel kunt uit halen op gebied van stijfheid en rijeigenschappen. (en je spaart wat gewicht) Maar meer zou ik niet uitgeven.
De mijne was XTR en XT afgemonteerd en woog een 12 kg. Is een aangename fiets waarbij het maestro-systeem fantastisch werkt. Maar om marathon's tegen de tijd te rijden, is ie gewoon te zwaar.

Groeten,
DdT
3.57 kg met fox demper?:S ik heb alles een beetje in microsoft excel gezet en ik kom op 3.9 kg met foxdemper ( ik heb geen aluxx SL frame maar een gewone aluxx frame die zwaarder is dan de SL)

dit komt er zeker nog op. (zeker het wielsetje want het wielsetje dat hier in zit weegt ongeveer 2.1 kg :-? )

pedalen: shimano deore XT (-28 gram)
xtr'07 navenset (v 145, a 270)
dt red spaak nippels (20 gram per 64 )
dt xr 4.2 disc (400 gram)
dt revolution spaken (283 gram per 64)
wielset totaal: 1508 gram
buba:Conti - SpeedKing Supersonic
biba: specialized turbo extra light
xt Front derailleur FD-M770
Ritchey - Pro Flat MTB Bar

dan kom ik op een gewicht van 12.4 kg zonder zadeltjasje
Gebruikersavatar
stevo87
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: vr 01 jun 2007 18:15
Rijdt met: giant trance 4
Contacteer:

Bericht door stevo87 »

El Perro Diablo schreef:Zadeltas, pomp, bar-ends (dude, bar ends op een all mountain! [-X ) eraf, lichte xc bandjes tubless erop en je zit een pak lichter........
Maar, mijns inziens heeft dat allemaal weinig zin, daar de fiets niet ontworpen is als licht xc fietsje maar als duurzame "mountainbike".
Op de manier dat hij nu staat kan je volgens mij het meeste plezier aan zo'n fiets beleven, met het budget dat je eventueel zou uitgeven aan een onverantwoord dieet, kan je beter een 2de hand hardtailtje kopen en dat goedkoop en licht opbouwen.
de fiets is geen all mountain he :wink: het valt gewoon onder xc. de giant reign valt onder all mountain.

met een ht heb ik al gereden maar ben daar van afgestapt vanwege pijn in mijn onderrug.
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

Ik vind de Anthem toch iets meer XC :P
Plaats reactie