Pagina 1 van 3

Van 13 naar 10kg?

Geplaatst: di 29 mei 2007 10:14
door Verzetje
Even aan de specialisten vragen hé :wink:

Heb nu een granville pulse 4.0 met volgende specs:

FRAME HT-U6T6-ULD CUSTOM BUTTED TUBING / XLR-8 CONCEPT

FORK ROCKSHOX RECON 351 POPLOCK REMOTE CONTROL / 100MM TRAVEL

HEADSET SEMI-INTEGRATED

DERAILLEUR REAR SHIMANO XT RD-M761 27-SPEED TOP NORMAL

DERAILLEUR FRONT SHIMANO LX FD-M581

BOTTOM BRACKET SHIMANO LX INTEGRATED

CRANKSET SHIMANO LX FC-M580 HOLLOWTECH II 44/32/22

SHIFTERS SHIMANO LX SL-M580 RAPIDFIRE PLUS

CHAIN SHIMANO HG-53

CASSETTE SHIMANO HG-50 11-32

BRAKELEVERS SHIMANO LX BL-M585 HYDRAULIC DISC

BRAKES SHIMANO LX BR-M585 HYDRAULIC DISC

RIMS MACH1 MX DISC / BLACK / HIGH PROFILE DOUBLEWALL / 32H

SPOKES DT SWISS CHAMPION BLACK

HUB FRONT SHIMANO LX HB-M585 DISC

HUB REAR SHIMANO LX FH-M585 DISC

TIRES HUTCHINSON SPIDER 26X2.0

STEM G-ACCESS OVERSIZED 110MM

HANDLEBAR G-ACCESS OVERSIZED 580MM

SEATPOST G-ACCESS ALUMINIUM 31,6 X 350MM

SADDLE SDG BEL AIR RL

PEDALS OPTIONAL

COLOR PULSE MOONSHADOW BLACK / BRIGHT SILVER



Hetgeen ik toegevoegd heb:

- snelheidsmeter cateye
- polarhorloge
- pro rubber anatomic bar ends
- 2 bidonhouders bbb
- lizardskin
- pedalen shimano 520
- zomerbanden worden xcr dry2


Heb hem gewogen en kom op 13kg uit (personenweegschaal). Zou hem beetje bij beetje lichter willen krijgen. Maar mag niets aan de betrouwbaarheid veranderen.
Wat is nodig om rond de 10 kg uit komen en toch volledig betrouwbaar te zijn? Want ken daar hoegenaamd niks van :-?
En hoeveel €€€s ben ik dan kwijt?

greetzzz en bedankt 8)

Geplaatst: di 29 mei 2007 10:50
door kiwi_x
vork wielen en banden crank cassette en ketting alles wat lx is veranderen stuur en stuurpen zadel zadelpen enz veel te veel om ineens te vervangen kost een pak geld ook.

ik ben er mee gestopt want ik vind gene ezel die euro's lost.


mijn fiets weegt nu met skareb in 10.8kg met vaste vork 10.2kg

Geplaatst: di 29 mei 2007 12:07
door Hubertje
Hoeveel eurokes? Veel...
Om aan 10 te raken moet je toch al wat doen.

Geplaatst: di 29 mei 2007 12:48
door Swannie
Met de vork en de wielen kan je toch al makkelijk 1.5 Kg besparen... Mijnen granville (zie www-knop onderaan) weegt zjust 10 Kg en is hetzelfde frame.

Geplaatst: di 29 mei 2007 20:07
door Verzetje
Vork en wielen eerst dus.

Zal dus een zeer kostelijk zaakje worden :evil:

Zal dus beetje bij beetje zijn.

Geplaatst: di 29 mei 2007 22:25
door $mokeyJoe
Verzetje schreef:Vork en wielen eerst dus.
:wink:
Hier heb je niet alleen minder gewicht mee,maar ook het meeste waar voor je geld.(=prestaties)

Geplaatst: di 29 mei 2007 22:33
door Rock Rider
er valt nog veel aan te veranderen zunne om het gewicht te doen zakken...

LX veranderen naar XT of XTR
een carbon stuur?

Zoals Smokey Joe zegt, lichtere wielen en vork...

Kost wel wat eurokes hé... Hoe lichter, hoe duurder... #-o

Geplaatst: wo 30 mei 2007 20:34
door Verzetje
$mokeyJoe schreef:
Verzetje schreef:Vork en wielen eerst dus.
:wink:
Hier heb je niet alleen minder gewicht mee,maar ook het meeste waar voor je geld.(=prestaties)
En welke wielen en vork zijn dan een aanrader?

Uiteraard moeten die ook betrouwbaar zijn 8)

Geplaatst: wo 30 mei 2007 20:50
door Sp33dFr34k
Wat is je budget?

Vork: Manitou R7 (mijne is 1420), reba wc, sid wc, pace rc39 type c of star?
Wielen: Tune/240s naven, dt rev spaken, ztr velgen?

Geplaatst: wo 30 mei 2007 21:06
door Hubertje
Of goedkoper:
Sid race/oude fournales
en SunRinglé wielsetje