MTB cassette 155 gr

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Duvelke
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 05 mar 2006 19:44
Rijdt met: ne rappe !

MTB cassette 155 gr

Bericht door Duvelke »

Was aant surfen op internet op zoek naar enkele "light producten" voor mijn mountainbike, stoot ik op de volgende cassette :
http://www.bikeonline.it/catalog/produc ... cts_id=851

Iemand ervaring met dit spul ? Het is wel een foto van de 8speed-cassette. De prijs valt eigenlijk mee, de betrouwbaarheid en duur van gebruik ??? :-?
manitou.
Redactie
Berichten: 2367
Lid geworden op: za 10 mar 2007 01:16
Rijdt met: *******

Bericht door manitou. »

als het een alu cassette is,afblijven
alu smelt voor de zon op een mt,zeker als er iets of wat modder bij te pas komt
plus bij een mtb schakel je meer dan bij een racefiets en dikwijls ook tijdens een klim
Gebruikersavatar
ridley86
Mountainbiker
Berichten: 306
Lid geworden op: wo 22 nov 2006 15:47
Rijdt met: Rockmachine Xc elite team eleven
Contacteer:

Bericht door ridley86 »

Op wielertoerist stond er een post over zulke casettes, de tanden er af in een sprint op de weg. Wil niet weten wat het dan geeft op een beklimming in het bos.
Simp
Mountainbiker
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach

Bericht door Simp »

Zijn van alu denk ik, niet meteen iets waar je lang plezier van zult hebben, behalve voor aan de haak te hangen voor te wegen :lol:
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Deze is gemaakt uit alu.Enkel te gebruiken om een enkele race te doen of een mooi gewichtje aan de haak te hangen.Ik zou deze niet vervangen tov een stalen of Ti exemplaar.Veel geld voor weinig rijgenot.Al is de prijs niet overdreven en het gewicht valt mee voor een 11-32
Duvelke
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 05 mar 2006 19:44
Rijdt met: ne rappe !

Bericht door Duvelke »

Dus met andere woorden, verspilling van geld. Kan je beter iets zwaarder maar sterker en duurzamer materiaal kopen.
Gebruikersavatar
Sp33dFr34k
Mountainbiker
Berichten: 779
Lid geworden op: ma 11 sep 2006 21:51
Rijdt met: Scott Spark LTD
Contacteer:

Bericht door Sp33dFr34k »

Duvelke schreef:Dus met andere woorden, verspilling van geld. Kan je beter iets zwaarder maar sterker en duurzamer materiaal kopen.
Juist!
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Bericht door wasbeer2006 »

een beetje off topic maar ik heb mijn XTR 2007 11 - 32 cassete gewogen endie komt op 218gr, oke veel meer dan bovenstaande maar erg licht en volledig bruikbaar!
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

wasbeer2006 schreef:een beetje off topic maar ik heb mijn XTR 2007 11 - 32 cassete gewogen endie komt op 218gr, oke veel meer dan bovenstaande maar erg licht en volledig bruikbaar!
Tja,ik gebruik al jaren een 12-27 DA.Deze weegt maar 178g en is ook helemaal bruikbaar.Is toch nog een verschil van 20%!Dus echt licht noem ik de XTR niet echt.Hij is licht,maar niet erg licht.
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

ik heb ook een DA liggen,maar ik ga morgen naar theux,lijkt me daar niet echt aangewezen :P
Plaats reactie