aero spaken of gewoon

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Sp33dFr34k
Mountainbiker
Contacteer:

Bericht door Sp33dFr34k »

De 1,5 zijn genoeg voor je, je weegt bijna niets man :P. Alu nippels zijn lichter, dus die zou ik je aan kunnen raden. Voor welke velgen ga je?

Heb trouwens nog een licht (1480gr), betrouwbaar setje te koop en nagenoeg nieuw:

Tune King Kong Disc
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

sintesibrother schreef:Zou me dit setje wielen willen aanschaffen maar twijfel nog tussen de Sapim Laser 2.0/1.5 schwarz of de Sapim Race 2.0/1.8 schwarz.

De nippels twijfel ik ook tussen de alu of messing.

Daardoor dat ik het in deze topic vraag omdat het over spaken gaat.
Hopelijk rijden er sommige van jullie met een paar van die spaken.

Weeg 60kg droog aan de haak.
Rij enkel competitie.
En zoek iets licht maar wel betrouwbaar.

Alvast Bedankt
Ik zou ook voor alu/laser gaan.Zoals je aangeeft,enkel competitie en 60kg,daarvoor zijn ze trouwens ideaal voor.Volgens mij perfect voor jou.Ik zelf rij ook met alu maar Dt aero spaken dan.Ik weeg 68kg.Perfect gewoon.

Ps:de prijs zal wel mee bepalen vermoed ik...
mtbgast
Mountainbiker

Bericht door mtbgast »

ikzelf rij met alu nippels en DT revolution 1.5 spaken, weeg 69 kg en rij ook wedstrijden en deze wieltjes geven geen kick.
Sjoerie
Mountainbiker
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

mtbgast schreef:ikzelf rij met alu nippels en DT revolution 1.5 spaken, weeg 69 kg en rij ook wedstrijden en deze wieltjes geven geen kick.
Heb dezelfde, weeg 4kg meer en ook hier doen ze hun werk uitstekend!
S k u l l
Mountainbiker

Bericht door S k u l l »

Is het niet zo dat je Alu nippels niet kunt aandraaien om een velg opnieuw recht te trekken ?
Simp
Mountainbiker

Bericht door Simp »

Gaat wel, tis daarvoor juist dat nippels dienen, anders hadden ze wel een ander systeem bedacht :wink:
sintesibrother
Mountainbiker
Contacteer:

Bericht door sintesibrother »

Sp33dFr34k schreef: Voor welke velgen ga je?
Kzal de dt-swiss xr 4.1 steken en de 240s naven voor velgremmen.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Indien nog altijd welkom.

groeten
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Contacteer:

Bericht door Dr.Gonzo »

Ik vind de DT aerolite spaken er fragiel uitzien. Eerlijk gezegd ik ben een beetje bang om er mee in de modder te gaan duiken.
Is het alleen maar het uiterlijk en vergis ik me?
Of kan ik toch beter voor de zware moddertochten met de stevige Xmaxxen starten?

Wat denken jullie?
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Ik kan je verzekeren dat je bang bent. Ik heb 2 wielsets gespaakt met Aerolite spaken(XC717 velg en ZTR355 velg). Ik heb er nog geen gebroken en rij al 2 jaar met de XC717/Aero en ongeveer 1 jaar met de ZTR's en Aero. Bij mijn (eventueel) volgend setje, denk ik direct terug aan deze spaken. Aero spaken hebben meer nut bij een voorwiel dan een achterwiel (indien je andere spaken zou kiezen vooraan en achteraan).

PS: Ze zijn ideaal om in de modder te klieven! :lol: Nee echt, ongegrond bang dus! :wink:
tyro13
Mountainbiker
Locatie: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Bericht door tyro13 »

Ik 2 setjes met aerolite spaken.Eén met ZTR olympic en dt 240s naven gespaakt met dt aerolite en één set op koersvlo met tune naven en dt 1.1 velgen gespaakt met aerolites.Ik weeg zelf 85kg en heb er al wat Ardennen cronos mee gedaan en wat TT's en tot hiertoe nog perfect recht.Ook de koerswielen hebben al menig Ardennen en alpenritten achter de rug,zonder problemen. Dus ik kan je zeggen de aerolites zijn duur (ongeveer 2,8euro/stuk)maar in mijn ogen zeer goede kwaliteit.
Plaats reactie