Maxxis Maxxlite 310

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Maxxis Maxxlite 310

Bericht door Supra »

Wie heeft ervaring met deze superlichte band... 310 gram voor een band is echt wel het minimum. Ik heb deze al in men handen gehad, en ze zijn zeer dun. Ook zeer weinig profiel. Enkel geschikt voor in de zomer te rijden. Wie heeft ze al gebruikt en kan me wat meer info geven over het lekrijden met deze band.

Afbeelding
Afbeelding

Het profiel kan je eerder beschrijven als Semi-Slick...

Groetjes Didier
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Ik zou het echt niet doen.
Neem een FF, voor die 40g extra heb je een betrouwbare band..
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

Zelf heb ik lang zitten twijfelen om ze op te leggen,
maar tot op heden is het er niet van gekomen, en gaat het er niet van komen...
Ik weet niet meer in welk magazine dat ik tests erover gelezen heb,
maar daar kwam hij enorm slecht uit de bus.
- totaal niet lekvast
- geen grip (zelfs niet op kurkdroge ondergrond)

Daar werd aangeraden om voor de 330 te gaan,
iets beter lekbestendig en redelijk grip.
(en 40 gram op 2 wielen ga je echt niet merken)
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

Ik zou ook eerder opteren voor de Flyweight 330

Volgens mij is de Maxxlite 310 gwn een prestigebandje voor show ;)
Laatst gewijzigd door Sjoerie op vr 06 apr 2007 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wallie
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 16:33
Rijdt met: Xcluziv 054 Carbon, Trek Topfuel Carbon

Bericht door Wallie »

Ik zou idd ook gaan voor de Flyweights. Verleden lente en zomer mee gereden, 1 maal lek (dankzij het nietjespistool van Smokey Joe).
Ook superlicht en met toch wat wel grip ... als het droog ligt.
Op droge zandgrond prima geschikt, in de Ardennen zou ik mij er wel niet aan wagen.
Bart Brentjens heeft er mee gereden, maar ik geloof met de zwaardere uitvoering.
lexen007
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 22:19
Rijdt met: Cannondale Scalpel en Bad Boy
Contacteer:

Bericht door lexen007 »

Ik heb de 310's dus wel al gebruikt. Nog nooit plat mee gevallen. Lopen heel licht, en grip genoeg voor technisch simpele, snelle en droge parkoers. Vorig jaar Black Forest Ultra Bike mee gedaan zonder enig probleem. Dat zijn vooral gravel wegen en daarvoor zijn ze ideaal. In combinatie met ultra lichte binnenbanden (schwalbe 95 gram) een duidelijk snellere acceleratie in bvb afdalingen. Voor mij race day only, te duur om dagelijks op te leggen. Ga ze dit jaar terug gebruiken.
Gebruikersavatar
ridley86
Mountainbiker
Berichten: 306
Lid geworden op: wo 22 nov 2006 15:47
Rijdt met: Rockmachine Xc elite team eleven
Contacteer:

Bericht door ridley86 »

Ik zou ook voor de 330 gaan , toch duidelijk meer profiel. Ik heb de 330 zelf gebruikt met een duathlon een paar weken geleden, kurk droog met veel single tracks en was echt knalle , nog nooit zo'n goed rollende band meegemaakt. Ik zou ze direct terug nemen. Heb een paar weken geleden de 2 naast elkaar gezien bij VE en de 310 zijn wel heel kaal in mijn ogen. Maar zoals hierboven al werd gezegd. elke band zijn terrein.
Gebruikersavatar
sharplikeascalpel
Mountainbiker
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 23 jan 2005 19:28
Rijdt met: HILSeT (8,5kg) xc bike, YETI ASR

Bericht door sharplikeascalpel »

Ik heb ervaring met de 310, flyweights en fast fredjes.

Wat betreft acceleratie en snelheid: zeker 310 met latex binnenband. Daar kun je wat notubesvloeistof in doen tegen lekrijden.

De flyweights zitten wat tussenin

De fast fredjes light maak ik tubeless ( met notubes ). Deze combinatie heeft me alleen nog maar in de ardennen in de steek gelaten... Ik had toen mijn andere tubeless set niet bij #-o
Over deze opstelling ben ik het meest tevreden! Je moet dus 2 keer 350 gr tellen en notubes vloeistof en lintjes.
Gebruikersavatar
Mr.Lona
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 26 mar 2007 21:36
Rijdt met: Niner Air 9 Carbon

Bericht door Mr.Lona »

Heb vorig jaar de gran canaria bikemarathon met de 310 banden gereden op een poederdroog parcours met veel stenen en ben 2x lekgereden...gebruik ze nu nog enkel voor naar het werk te fietsen.
C-DALE
Mountainbiker
Berichten: 269
Lid geworden op: za 27 sep 2003 12:07
Rijdt met: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg
Contacteer:

Maxlite 310

Bericht door C-DALE »

Ga ook es m'n mening over geven.
De lexen had ze ook gekocht en zag er inderdaad een weightweenie salonband uit waar je nergens mee zou doorraken en die na 100m al zou plat staan.
Dan vorig jaar Merlebeke gereden, in een afdaling met veel scherpe stenen ik met m'n Schwalbe Racing Ralph en Nobby Nick plat gevallen, en was niet echt toeval, stonden er nog een 10tal binnenbandjes te wisselen #-o
Wie had er niks ... juist den deen met z'n salonbandjes, en ging redelijk vlot mee met mij op parcour.
Vind ze voor mij persoonlijk op een droog niet al te technisch parcour zoals je hier veel tegen komt in de Flanders, de ideale band (vind ze veel beter dan de Schwalbe Fast Fred (lite))
Zelfs voor op de baan, m'n gemiddelden zijn hoger dan met de Schwalbe Stelvio of Kojak baanbanden, dus qua rolweerstand en acceleratie:superband :wink:
Qua lekrijden heb ik dat al tegengekomen op vuile asfaltwegen, maar aan de perforaties te zien ging je dat met elk type band tegenkomen.
En wat het gewicht betreft, kan je gemakkelijk je bike een vermageringskuur geven van 600gr tegenover je oudere banden, en als je zo'n gewichtsbesparing met andere onderdelen wil doen zal je wat dieper in je geldbuidel moeten tasten dan 110€ (prijs banden) :P
Enig nadeel, slijten redelijk snel (heb je met iedere band met lage rolweerstand) en zijn echt specifiek voor bepaald parcour, dus zeker geen allround band.
Plaats reactie