Hope schijfremmen 290 gram.

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

In mijn ogen zijn de steelflex leidingen niet nodig voor gewoon XC-gebruik.

Is beter geschikt voor op Enduro-, AM-fietsen... Kortom, voor het zwaardere werk.

De gewone leidingen zijn ook 'gewapend'.
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Bericht door BelAir_500 »

vandaag expo geweest en de nieuwe hope mini light gezien en eerlijk gezegt ik vind het kleur nie mooie :( (lichter maar kwa look bof)

liefst mijn mono mini dan maar upgrade met ti boutjes en carbon hendel
Gebruikersavatar
keere
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: di 24 okt 2006 12:44
Rijdt met: 2x trek elite 9.9, madone 5.2 duca ace 09, equinox 7 ultegra/DA08 + aeolus wheels
Contacteer:

Bericht door keere »

vermits er nu toch al redelijk wa moddertochtengeweest zijn,
hoe doen de remmen het na wat afzien en zo?
blijven ze goed hun ding doen?
en waar zijn ze voor een goede prijs te krijgen?
bepaalde dingen dak moe op letten als ik bestel?
grtz
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Bericht door Mister T. »

nog ff een oude topic sjotten 8)

vraag: abstractie maken van de bevestigingswijze (IS of PM), welk verschil is er tussen Hope Mini en Hope Mini Pro met uitzondering van de tita boutjes en de carbonremhendel?

Ik bedoel: als ik Hope Mini Pro zou kopen, voor en achter 160 mm en voor én achter PM bevestiging, met gewone leidingen en floating disks (deze versie bestaat en kan worden besteld via bikecomponents.de), geniet ik dan nog een gewichtsvoordeel in vergelijking met Hope mini in exact dezelfde versie, upgegrade met carbon remhendel en tita boutjes?
Gebruikersavatar
CameleonBike.com
Mountainbiker
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 20 dec 2004 13:04
Rijdt met: Endorfin - Cannondale - Rohloff - Hope - FRM

pro light

Bericht door CameleonBike.com »

Ik wil niet moeilijk doen, maar de pro light kan je achteraan niet in PM krijgen, enkel IS. Vooraan is het zowiezo PM.
Gewicht moet volgens mij hetzelfde zijn, rekening houdende met de bevestiging. Discs zijn gelijk en de basis van de hendel en klauw ook.
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Re: pro light

Bericht door Mister T. »

CameleonBike.com schreef:Ik wil niet moeilijk doen, maar de pro light kan je achteraan niet in PM krijgen, enkel IS. Vooraan is het zowiezo PM.
Gewicht moet volgens mij hetzelfde zijn, rekening houdende met de bevestiging. Discs zijn gelijk en de basis van de hendel en klauw ook.
wat het gewicht betreft: vermoede ook al zoiets...

wat de PM bevestiging betreft: dacht dat deze http://bike-components.de/catalog/Hope/ ... it+Adapter een PM bevestiging was, ook voor achterwiel. Maar soit, als het gewicht hetzelfde (na vervanging remhendels en bouten) dan ga ik wel voor 'gewone' zilveren remmetjes gaan...
Gebruikersavatar
CameleonBike.com
Mountainbiker
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 20 dec 2004 13:04
Rijdt met: Endorfin - Cannondale - Rohloff - Hope - FRM

PM

Bericht door CameleonBike.com »

Foto toont een voorrem...
Achterrem pro light in PM bestaat echt niet.
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Re: PM

Bericht door Mister T. »

CameleonBike.com schreef:Foto toont een voorrem...
Achterrem pro light in PM bestaat echt niet.
OK
thans voor de info!
't zullen dan gepimpte zilveren worden, want wil hoe dan ook een 180-160 setje op de Rush!
Gebruikersavatar
ATEGEV
Mountainbiker
Berichten: 974
Lid geworden op: za 31 jul 2004 14:59
Rijdt met: Dolphin, Fox & Tiger 4 the road

Bericht door ATEGEV »

De remmen zijn super. Ik heb ze (+gans mijn bike, wel nog geen tijd gehad van foto's te posten) van de week voor Houffa en sinsdien gereden: XC Houffa, XCM Waimes, XC Eupen, XC Ronse. Nergens schoten ze te kort. De 140 achteraan voldoet prima, ik voel geen verschil met mijn XT's 160 op mijn alu Epic.
Maar o wee ramspoed helaas, na de race in Ronse, die ik door een aanval van ademtekort tijdens de start, een sputterende lockout en de gedachte aan de La Reid marathon daags nadien, op het gemakske reed (alleen op dat plezante stukje en gans boven legde ik er telkens deftig de pees op), was ik bezig met de instelling van mijn demper te checken toen ik plots iets los voelde zitten. Ik had de hendel van mijn voorrem in mijn pollen. Het carbon is gekraakt aan het oogje waarmee hij vastzit op het hydaulische systeem. Ik heb niet gevallen, ik was zelfs niet aan het racen, ik trok hem alleen toe om ff mijn achterwiel te kunnen oplichten.
Hopelijk is dit een fabricagefout want anders belooft dit voor de Ironbike.
Ik durf nu natuurlijk niet zonder reservehendel daarheen gaan.
Ben dan overal gaan zoeken of iemand mij kon depanneren zodat ik toch naar La Reid kon of iemand me een hendel kon verkopen (het was immers zondag, dus geen winkels open), maar de meeste teams rijden Avid of Magura. Alleen Meirhaighe rijdt met Hope maar zijn broer wou er niks van weten. Ben dan eerst naar huis gereden, gelukkig stond mijn goeie oude Epic nog redelijk rijklaar.
Maar... heeft nog iemand dit voorgehad of van horen zeggen??
Gebruikersavatar
cavani
Mountainbiker
Berichten: 1275
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 15:57

Bericht door cavani »

Een vriend heeft zijn carbon remhendel gewoon in stukken getrokken,en dit na 3 ritjes!!! :evil: (gelukkig lagen mijn zwarte remhendels nog in de winkel)
Wordt wel vervangen in garantie,maar toch [-X
Plaats reactie