snelspanners tune

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

Kunde daarmee ook bierfleskes openen? :drunk:

Wat weegt en kost zo'n setje?
Gebruikersavatar
ooSoo
Mountainbiker
Berichten: 1055
Lid geworden op: di 22 aug 2006 21:24
Rijdt met: XC Ti, XC alu, DH, Dirt, BMX, Xcross
Contacteer:

Bericht door ooSoo »

Smokey Joe gebruikt deze dacht ik .
Gebruikersavatar
Josy
Mountainbiker
Berichten: 958
Lid geworden op: di 24 aug 2004 20:53
Rijdt met: Sw SJ 29'er '14,Venge Vias '17
Contacteer:

Bericht door Josy »

XC-SjoerieMoerie schreef:Kunde daarmee ook bierfleskes openen? :drunk:

Wat weegt en kost zo'n setje?
€89 voor 24 gram
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Yep,ik rij met de Tune Skylines MTB.Wel uitkijken want er bestaan 2 versies: eentje met Ti as,deze is geschikt voor MTB en eentje met aluminium as,deze is enkel voor tijdrijden bedoeld!

Het is zeer licht,maar heeft ook wel enkele tekortkomingen(vooral voor de wedstrijdrijders)Je moet altijd een sleuteltje bij hebben(wat niet eenvoudig te gebruiken is tijdens een XC-wedstrijd),er zitten geen veren op waardoor de montage niet zo vlot verloopt als andere (met) veren snelspanners/bolt-ons.Voor mezelf is het dik in orde,maar ik kan mij inbeelden dat daar waar tijd belangrijk is,dat ze niet praktisch zijn.

Afbeelding
ultimateme
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 26 jun 2006 22:02

Bericht door ultimateme »

kan je de gewone tune snelspanners voor de racefiets wel op de mtb gebruiken

waren die asjes ook niet iets korter?
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Als je naven een klein beetje speling hebben, zoals alle Shimano naven horen te hebben eigenlijk, wordt die speling opgeheven door het stevig inklemmen in het frame of vork met de snelspanner.
Nu blinkt een Tune niet zozeer uit in het HARD aanspannen als een XTR sluiter.

Ik veronderstel dat hier het schoentje wringt?

Speling op Chris Koning naven is ook zonder zijn specifieke tool op te lossen met inbussen zonder de naaf te openen.
In een Kingnaaf zitten nogal wat seals, die af en toe wat moeten bijgesteld worden, ik gok dat je een beetje speling had die door de XTR sluiter opgeheven werd.
C a s r a n
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: do 02 nov 2006 20:10
Rijdt met: Scott Scale 10 | wegfietsen Cervélo & Parlee

Bericht door C a s r a n »

Josy schreef:Afbeelding

Iemand die deze van Tune gebruikt?
Zien er flashy uit. :-D

Ik heb zo'n setje, maar slechts 1 maal gebruikt... en niet zozeer omdat de montage traag gaat. Het is gewoon eng: op mijn racefiets is de as behoorlijk nipt qua breedte, en het is dus gewoon niet zo veilig op die fiets.

Voorts zijn de gewone Tune snelspanners top! Er zijn overigens nogal wat wegrenners die de MTB versie met titan as monteren op de weg.
Daarnaast wissel ik wel vaker de snelspanners van MTB-gebruik met weggebruik (doe ik heel graag met de Extralite Aliens 2 snelspanners).
Plaats reactie