Pagina 1 van 2

Thompson xline op 8,5 kg krijgen

Geplaatst: wo 21 mar 2007 13:44
door franco
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=33952
Kijk hier eens, geef wat raad zodanig ik deze fiets op 8,5kg krijg.
Groetjes

Geplaatst: wo 21 mar 2007 14:31
door Hubertje
vette bak
wielen zien er al redelijk licht uit maar er is ruimte voor verbetering:
banden
zadelpen
crank
voorderailleur DA
handvatten

Hiermee kan je al beginnen ;)

Geplaatst: wo 21 mar 2007 15:09
door franco
Hubertje schreef:vette bak
wielen zien er al redelijk licht uit maar er is ruimte voor verbetering:
banden
zadelpen
crank
voorderailleur DA
handvatten

Hiermee kan je al beginnen ;)
wielen 1400gr zelf gewogen (1390gr volgens fabrikant) Ik heb ook nog de dt swiss 240 notubes 355 combinatie, maar nog niet gewogen.
crank twijfel ik nog tussen verschillende modellen
voorderailleur DA gaat niet daar de kabel langs boven loopt
handvatten is voor een van deze dagen (ik heb bbb aan de lopende meter en snij ze dan op maat)
Indien suggesties voor de crank altijd welkom

Geplaatst: wo 21 mar 2007 15:11
door kiwi_x
bar ends er af laten ?

Geplaatst: wo 21 mar 2007 15:12
door Hubertje
De wielen stonden niet in het lijstje verbeteringen he ;)
Ik zei dit alleen omdat die bij de meesten nog te verbeteren vallen. Die die je nu hebt zijn zeker goed genoeg, en staan ook op mijn verlanglijstje.
Voorder is wel klote.
Over cranks kan je denk ik al wel heel wat vinden, er is momenteel zelfs een redelijk actief topic over.
Voorbeelden:
extralite
tune
stronglight
...
en dan ja, ik denk dat zowat ieder onderdeel nog wel lichter kan..

Geplaatst: wo 21 mar 2007 20:48
door çommie
is een vaste voorvork een optie ?

Geplaatst: wo 21 mar 2007 22:49
door Sjoerie
franco schreef: Frame: Thompson xline carbon 2006
Balhoofd: Tune Bubu
Voorvork: Sid team 2005 => SID WC 2007
Naven: Ringle country flea DT swiss 240
Spaken: Sapim laser
Velgen: Sun Ringle UFO Notubes 355
Remhendel: Avid speeddail sl Steinbach
V brakes: Avid Singel digit SL getuned met een alu boutenkit van Nino
Shifters: SRAM X0
Achterderailleur: SRAM X0 medium carbon kooi
Voorderailleur: Shimano xtr
Cassette: SRAM 990 Red Spider Shimano XTR11/32
Crankset: FSA carbon pro team issue
Stuur: easton ec90
Zadelpen: Ritchey WCS carbon met titanium vijzen => Thomson masterpiece
Stuurpen: syntace f99 met titanium vijzen
Zadel: Tune speed needle
Banden: Michelin AT XCR met yellow tape en no tubes Maxxis 330
Kabels: Powerkordz remkabel maar derailleurkabels moeten nog Powerkordz worden
Pedalen: Exustar
Handvaten: sram => BBB Foam
Snelspanners: Tune
Zadelpenklem: extralite
Diverse rode alu boutjes
Drinbushouder: tune
Ketting: KMC X9 Sl
In het groen zijn mijn suggesties, de rode die je zelf aanhaald zou ik behouden

Als crankset zou je mss ook een nieuwe XTR overwegen al weet ik niet zeker dat die lichter is als je FSA, maar je kan die standaard FSA kettingbladen wel vervangen door TA als de huidige versleten zijn ;)

Geplaatst: wo 21 mar 2007 23:17
door kiwi_x
franco schreef:
Hubertje schreef:vette bak
wielen zien er al redelijk licht uit maar er is ruimte voor verbetering:
banden
zadelpen
crank
voorderailleur DA
handvatten

Hiermee kan je al beginnen ;)
handvatten is voor een van deze dagen (ik heb bbb aan de lopende meter en snij ze dan op maat)
sjoerie eens lezen hij heeft ze aan de lopende meter liggen.

Geplaatst: do 22 mar 2007 10:11
door franco
cyclin2winn schreef:is een vaste voorvork een optie ?
Niet ech, ik rijd met deze fiets regelmatig een marathon (lees 100km of meer) in de Ardennen en dan heb ik toch het liefst een verende vork.

Geplaatst: do 22 mar 2007 10:40
door eekhoorn
Dan lijkt het mij eerlijk gezegd ook niet echt verstandig om persé zo'n absurd laag gewicht te willen nastreven. Licht ok, maar in ne marathon heb ik toch graag dat alles mooi heel blijft, en hard door de ardennen razen en superlichtgewicht lijkt mij voorlopig nog niet echt hand in hand te gaan...