dan heb je wschl NOG de lichtste$mokeyJoe schreef:Stel je voor dat mijn Merida op SBP meer dan 8kg aangeeft! :-k :lol:
Wie heeft hier nu de lichtste fiets?
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Bericht door $mokeyJoe »
Om onder de 8kg te zitten heb je veel geduld nodig! En constant op zoek zijn naar lichtere spulletjes..Maar mijn limiet ligt toch rond de 7.5kg met verende vork.Er nog onder geraken is een zeer mooie,maar moeizame droom!Met dezelfde kader welteverstaan.Anders duik ik zo onder de 7kg.Maar dan begin ik wel wat te twijfelen over de berijdbaarheid...Ik denk dat de fiets dan niet meer overal zou inzetbaar zijn.Drops van 2m is nu ook al wel uit den boze!mtb arno schreef:ik weet een zaak, om een fiets al onder de 10 kg te krijgen moet je al wat ondernemen, om hem dan onder 9 te krijgen moet je al serieus in uw portefeuille zitten.
en onder de 8,
- Serge R
- Mountainbiker
- Berichten: 2707
- Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
- Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch
Tijdens een weging zit er dan vet in de lagers en is de ketting op normale lengte, olie uit vork gelaten of nog iets anders uit de trukendoos gehaald om de laatste grammen te sparen?
En opvolgend na de meting van de bike, een verplicht tochtje rijden over een iets of wat deftig mtb waardig parcours van +-40 km, is dit dan Sm voor ww’rs?
En opvolgend na de meting van de bike, een verplicht tochtje rijden over een iets of wat deftig mtb waardig parcours van +-40 km, is dit dan Sm voor ww’rs?
WW is vooral een kwestie van licht gestoord te zijn (in de positieve zin ) en er (meestal) genoeg geld tegenaan (willen) gooien.
Ik heb in mijn zotte jaren met zo'n ding (de Mg) zonder verpinken de GRC uitgereden en heel wat Ardeense marathons. Het kader viel om de 6 maand wel gewoon uit elkaar maar dat is een kleine bijkomstigheid .
Overigens verloop eenzelfde tocht met een 2,5 Kg zwaardere fully (in mijn geval) veel vlugger en aangenamer.
ps. een nano kader is een carbon kader van de laatste generatie waaruit ze de alu lugs gelaten hebben en minder hars werd gebruikt volgens een andere wevingsmethode en bak/persmethode waardoor het totaal gewicht lager is maar de stijfheid en slagvastheid veel hoger. Gezien ik ytevreden ben ove rmijn HFS kader en het niet stekkt op een seconde (of uur) meer of minder laat ik dat nano kader (voorlopig) maar voor wat het is (tot ik nog eens een zotte bui krijg).
Ik heb in mijn zotte jaren met zo'n ding (de Mg) zonder verpinken de GRC uitgereden en heel wat Ardeense marathons. Het kader viel om de 6 maand wel gewoon uit elkaar maar dat is een kleine bijkomstigheid .
Overigens verloop eenzelfde tocht met een 2,5 Kg zwaardere fully (in mijn geval) veel vlugger en aangenamer.
ps. een nano kader is een carbon kader van de laatste generatie waaruit ze de alu lugs gelaten hebben en minder hars werd gebruikt volgens een andere wevingsmethode en bak/persmethode waardoor het totaal gewicht lager is maar de stijfheid en slagvastheid veel hoger. Gezien ik ytevreden ben ove rmijn HFS kader en het niet stekkt op een seconde (of uur) meer of minder laat ik dat nano kader (voorlopig) maar voor wat het is (tot ik nog eens een zotte bui krijg).