Pagina 2 van 4

Geplaatst: ma 19 mar 2007 15:18
door greenie
Merida_Power schreef:Die van BBB, zijn dat die met die 3 verschillende kleuren? zoja, dan heb ik deze, ben er zeer tevreden van, slijten minder snel af, piepen nooit en behoud de remkracht.
Echt top remblokken.
Heeft geen kleuren, maar wel heel duidelijk vier verschillende compounds.
De kleuren zitten op de Veestop remblokjes.

Afbeelding

Geplaatst: ma 19 mar 2007 15:18
door jerommeken
Flip FSR schreef:... schijfremmen... *kuch* 8)
Heb ik op de FSR staan en ben ik heel tevreden van maar, te zwaar en dus geen optie op deze fiets.

De juiste remblokjes zijn zeker een mogelijke oplossing.

Zou een brake booster helpen ? Ik heb er nog ene liggen en ik ga hem eens proberen.

Een ander probleem dat ik gisteren had : ondanks nieuwe kabel en huls kwam mijn achterrem niet meer vlot terug. Ik denk dat dat voornamelijk komt door de modder die in dat plastiek buiske gekropen was dat in die metalen bocht van de remmen zit.
Ik heb veel goesting om dat er uit te gooien want dat schuurt ambetant.
Of heeft dat buiske nog een andere functie dan alleen maar mij op de zenuwen werken ? Als dat alleen maar dient om modder uit de kabelhulzen te houden is het serieus gebuisd en zal het rap weg zijn.

Geplaatst: ma 19 mar 2007 15:43
door jimi
da buisken dient bij mij vooral om tegen mijn kuiten te schuren miljaarde

Geplaatst: ma 19 mar 2007 15:50
door pvandebe
jimi schreef:da buisken dient bij mij vooral om tegen mijn kuiten te schuren miljaarde
:-k hebt ge toevallig een zadelpen van ne meter of zo ?

Zeg jerommeke, hoe neemt gij dan een modder/steen afdaling ? Achter alles dicht en vanvoor licht maar niet geblokkeerd ? Of enkel vanachter ?

Volgens mij dient da buiske om uwe kabel mooi te geleiden naar de v-brake, anders zou 't nie voorgevormd zijn....

Geplaatst: ma 19 mar 2007 16:00
door MArkuz
Da buiske is bij mij altijd het probleem als de rem blijft hangen. Daar blijft alle modder hangen, ik veronderstel door dat daar een veel te smal plastieken hulsel in zit. Misschien eens proberen met een combinatie van was en vet je kabel daar insmeren?

Mvg,
Mark

Ps: mijn remblokjes: Swiss Stop Aqua Stop Viking. ik heb daar de grijze versie van, je hebt er ook een groene versie van. 25€ die zijn voor ceramische velgen.
Afbeelding

Geplaatst: ma 19 mar 2007 16:10
door jerommeken
pvandebe schreef:
jimi schreef:
Zeg jerommeke, hoe neemt gij dan een modder/steen afdaling ? Achter alles dicht en vanvoor licht maar niet geblokkeerd ? Of enkel vanachter ?

Volgens mij dient da buiske om uwe kabel mooi te geleiden naar de v-brake, anders zou 't nie voorgevormd zijn....
Ivm 't buisken : die metalen bocht hebt ge altijd nodig. het gaat over dat plastieken tubeke dat daar in zit.
Heeft dat nog een functie of zit dat daar alleen maar in om modder tegen te houden ?

Ivm afdalingen : ik regel mijn snelheid met de achterrem en gebruik de voorrem op die plaatsen waar het nodig en mogelijk is om echt te remmen.

Gisteren heb ik tijdens de laatste afdalingen dus alleen met de voorrem kunnen vertragen. En soms was dat nogal bangelijk ](*,)

Geplaatst: ma 19 mar 2007 16:31
door pvandebe
'k Denk dat enkel dient om geen metaal op metaal of metaal op alu contact te krijgen.....

En misschien ook wel voor de dwarse krachten te minimaliseren (uhum :drunk: )

Geplaatst: ma 19 mar 2007 16:56
door jimi
ik heb in geraardsbergen tijdens de pervelo-tocht de laatste dertig km zonder remmen gereden ,was wel zeer spannend aangezien ik soms wel heel snel ging en onderaan dan in modder terechtkwam,ik heb daar wel leren sturen(en vallen)

Geplaatst: ma 19 mar 2007 18:49
door ridley86
ik gebruik de xtr blokjes en heb tot nu toe geen klagen. Ok ze zijn niet van de hardste, maar ik heb liever 100 km remkracht en op het einde versleten remblokes dan geen kl*te remkracht en blokskes die niet verslijten.

Geplaatst: ma 19 mar 2007 21:33
door pvandebe
'k snap sommigen hier niet.....Neem toch gewoon extra blokken mee, 't duurt nog geen 2 minuten om die te steken...