V-brakes & modder

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
greenie
Mountainbiker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 07 apr 2004 18:09

Bericht door greenie »

Merida_Power schreef:Die van BBB, zijn dat die met die 3 verschillende kleuren? zoja, dan heb ik deze, ben er zeer tevreden van, slijten minder snel af, piepen nooit en behoud de remkracht.
Echt top remblokken.
Heeft geen kleuren, maar wel heel duidelijk vier verschillende compounds.
De kleuren zitten op de Veestop remblokjes.

Afbeelding
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Flip FSR schreef:... schijfremmen... *kuch* 8)
Heb ik op de FSR staan en ben ik heel tevreden van maar, te zwaar en dus geen optie op deze fiets.

De juiste remblokjes zijn zeker een mogelijke oplossing.

Zou een brake booster helpen ? Ik heb er nog ene liggen en ik ga hem eens proberen.

Een ander probleem dat ik gisteren had : ondanks nieuwe kabel en huls kwam mijn achterrem niet meer vlot terug. Ik denk dat dat voornamelijk komt door de modder die in dat plastiek buiske gekropen was dat in die metalen bocht van de remmen zit.
Ik heb veel goesting om dat er uit te gooien want dat schuurt ambetant.
Of heeft dat buiske nog een andere functie dan alleen maar mij op de zenuwen werken ? Als dat alleen maar dient om modder uit de kabelhulzen te houden is het serieus gebuisd en zal het rap weg zijn.
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

da buisken dient bij mij vooral om tegen mijn kuiten te schuren miljaarde
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

jimi schreef:da buisken dient bij mij vooral om tegen mijn kuiten te schuren miljaarde
:-k hebt ge toevallig een zadelpen van ne meter of zo ?

Zeg jerommeke, hoe neemt gij dan een modder/steen afdaling ? Achter alles dicht en vanvoor licht maar niet geblokkeerd ? Of enkel vanachter ?

Volgens mij dient da buiske om uwe kabel mooi te geleiden naar de v-brake, anders zou 't nie voorgevormd zijn....
Gebruikersavatar
MArkuz
Mountainbiker
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 09 apr 2006 16:00
Rijdt met: Gent

Bericht door MArkuz »

Da buiske is bij mij altijd het probleem als de rem blijft hangen. Daar blijft alle modder hangen, ik veronderstel door dat daar een veel te smal plastieken hulsel in zit. Misschien eens proberen met een combinatie van was en vet je kabel daar insmeren?

Mvg,
Mark

Ps: mijn remblokjes: Swiss Stop Aqua Stop Viking. ik heb daar de grijze versie van, je hebt er ook een groene versie van. 25€ die zijn voor ceramische velgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

pvandebe schreef:
jimi schreef:
Zeg jerommeke, hoe neemt gij dan een modder/steen afdaling ? Achter alles dicht en vanvoor licht maar niet geblokkeerd ? Of enkel vanachter ?

Volgens mij dient da buiske om uwe kabel mooi te geleiden naar de v-brake, anders zou 't nie voorgevormd zijn....
Ivm 't buisken : die metalen bocht hebt ge altijd nodig. het gaat over dat plastieken tubeke dat daar in zit.
Heeft dat nog een functie of zit dat daar alleen maar in om modder tegen te houden ?

Ivm afdalingen : ik regel mijn snelheid met de achterrem en gebruik de voorrem op die plaatsen waar het nodig en mogelijk is om echt te remmen.

Gisteren heb ik tijdens de laatste afdalingen dus alleen met de voorrem kunnen vertragen. En soms was dat nogal bangelijk ](*,)
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

'k Denk dat enkel dient om geen metaal op metaal of metaal op alu contact te krijgen.....

En misschien ook wel voor de dwarse krachten te minimaliseren (uhum :drunk: )
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

ik heb in geraardsbergen tijdens de pervelo-tocht de laatste dertig km zonder remmen gereden ,was wel zeer spannend aangezien ik soms wel heel snel ging en onderaan dan in modder terechtkwam,ik heb daar wel leren sturen(en vallen)
Gebruikersavatar
ridley86
Mountainbiker
Berichten: 306
Lid geworden op: wo 22 nov 2006 15:47
Rijdt met: Rockmachine Xc elite team eleven
Contacteer:

Bericht door ridley86 »

ik gebruik de xtr blokjes en heb tot nu toe geen klagen. Ok ze zijn niet van de hardste, maar ik heb liever 100 km remkracht en op het einde versleten remblokes dan geen kl*te remkracht en blokskes die niet verslijten.
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

'k snap sommigen hier niet.....Neem toch gewoon extra blokken mee, 't duurt nog geen 2 minuten om die te steken...
Plaats reactie