3 vijzen per schijf?

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Hier ben ik ook geen voorstaander van.Enkel 3 bouten lijkt me gewoon helemaal niet verstandig en wordt enkel gedaan door mensen die geen verstand hebben over technische kennis.Dat men enkel alu bouten gebruikt heb ik ook al vernomen,maar nogmaals,elke maatschappij die bouten vervaardigd,raadt het af om aluminium te gebruiken op plaatsen waar er stress kan ontstaan: zadel- en stuurpen,zadel en remmen.
Trouwens eer je hier je gewicht mee wil sparen,zou ik eerst de rest nog eens nakijken.Misschien dat je elders nog wel wat gewicht kan sparen ipv bevestigingen te gaan verwijderen.
sfekke
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 17 aug 2006 14:26
Rijdt met: cannondale scalpel

3 bouten

Bericht door sfekke »

3bouten per schijf werden toch gebruikt op de cannondale scalpel fiets van roel paulissen waarmee hij aan de start stond in ATHENE (olympische spelen).Zot natuurlijk ;maja voor zo'n manne telt elke gram.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: 3 bouten

Bericht door Flip FSR »

sfekke schreef:3bouten per schijf werden toch gebruikt op de cannondale scalpel fiets van roel paulissen waarmee hij aan de start stond in ATHENE (olympische spelen).Zot natuurlijk ;maja voor zo'n manne telt elke gram.
Die rijdt daar dan ook maar pakweg 1.5u mee, daarna smijten ze weer alles uit elkaar...
Ik zou het niet willen tegenkomen, een schijf los tijdens een afdaling :-?
Gebruikersavatar
franco
Mountainbiker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Bericht door franco »

Ik heb dit hier gevonden http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... hp?t=27633
Ik vind dit ook gekkenwerk, maar wou jullie mening eens horen.
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

franco schreef:Ik heb dit hier gevonden http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... hp?t=27633
Ik vind dit ook gekkenwerk, maar wou jullie mening eens horen.
Xcfisher is dan ook een pro-rijder!Fiets wordt na elke race onderhouden/nagecheckt.
Ik blijf bij mijn mening,ik vind dit nogal een verregaande vorm van weight-weenism...Dan kan je bv op een 4-axxis van Ritchey(stuurpen) ook maar 2 boutjes gebruiken ipv de 4. [-X
Gebruikersavatar
DeJean
Mountainbiker
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 16:47
Contacteer:

Bericht door DeJean »

ik geef een bak Duvel aan degene die in een 'blinde test' het verschil merkt met 3 of 6 bouten. Zelf voor ne test tussen een velo met stalen bouten en Ti bouten. No way da ge da verschil merkt.
Bedrieg jezelf niet, train wat meer ipv gevaarlijke dingen te doen met de velo.
Plaats reactie