Hier ben ik ook geen voorstaander van.Enkel 3 bouten lijkt me gewoon helemaal niet verstandig en wordt enkel gedaan door mensen die geen verstand hebben over technische kennis.Dat men enkel alu bouten gebruikt heb ik ook al vernomen,maar nogmaals,elke maatschappij die bouten vervaardigd,raadt het af om aluminium te gebruiken op plaatsen waar er stress kan ontstaan: zadel- en stuurpen,zadel en remmen.
Trouwens eer je hier je gewicht mee wil sparen,zou ik eerst de rest nog eens nakijken.Misschien dat je elders nog wel wat gewicht kan sparen ipv bevestigingen te gaan verwijderen.
3 vijzen per schijf?
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Re: 3 bouten
Die rijdt daar dan ook maar pakweg 1.5u mee, daarna smijten ze weer alles uit elkaar...sfekke schreef:3bouten per schijf werden toch gebruikt op de cannondale scalpel fiets van roel paulissen waarmee hij aan de start stond in ATHENE (olympische spelen).Zot natuurlijk ;maja voor zo'n manne telt elke gram.
Ik zou het niet willen tegenkomen, een schijf los tijdens een afdaling
- franco
- Mountainbiker
- Berichten: 630
- Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
- Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon
Ik heb dit hier gevonden http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... hp?t=27633
Ik vind dit ook gekkenwerk, maar wou jullie mening eens horen.
Ik vind dit ook gekkenwerk, maar wou jullie mening eens horen.
Bericht door $mokeyJoe »
Xcfisher is dan ook een pro-rijder!Fiets wordt na elke race onderhouden/nagecheckt.franco schreef:Ik heb dit hier gevonden http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... hp?t=27633
Ik vind dit ook gekkenwerk, maar wou jullie mening eens horen.
Ik blijf bij mijn mening,ik vind dit nogal een verregaande vorm van weight-weenism...Dan kan je bv op een 4-axxis van Ritchey(stuurpen) ook maar 2 boutjes gebruiken ipv de 4.