Afslank-projectje?

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
//Smalle\\
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 okt 2006 17:22
Rijdt met: Granville Pulse 2.0/Merida Matts Miami

Bericht door //Smalle\\ »

Ja kdacht ook aan een vaste carbon vork, maar dat lijkt me niet echt ideaal.
Ik heb eens een tochtje gemaakt en toen men lock out aan gelaten en toen ik trug thuis kwam voelde ik men armen niet meer door de trillingen.

Dus heb ik die gedachte maar snel uit men hoofd gezet. Dus zal het een verende vork worden met een nieuw paar wielen. Maar welke dat weet ik nog niet want ik zit met een beperkt budget omdat ik nog maar een student ben :oops:
Gebruikersavatar
thomatchef
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 19:19
Rijdt met: Cannondale F600

Bericht door thomatchef »

Is dit dan wel een WW-project??
Met alle respect, maar de laatste tijd worden er hier nogal veel WW-projectjes opgestart, of toch wannabee-WW-projecten.
Hoe kun je met onderdelen waar een echte WWer niet eens aan denkt een WW-fiets maken?

Noem dit dan afslank project of zo, maar aub geen WW. Kijk eens op de WW-site of andere daar staan er ECHTE WW-fietsen. Ook hier bollen er zo enkele rond trouwens.

En het zijn trouwens nog altijd de benen die het moeten doen hoor. Als jij niet traint dan ben je met je lichte fiets niets. En aangezien je nog student bent (leeftijd ??) en dus zeer waarschijnlijk nog jong bent kun je beter kijken om je lichaam te trainen dan om geld uit te geven aan een WW bike die nooit een WW bike zal zijn...
Gebruikersavatar
ridley86
Mountainbiker
Berichten: 306
Lid geworden op: wo 22 nov 2006 15:47
Rijdt met: Rockmachine Xc elite team eleven
Contacteer:

Bericht door ridley86 »

thomatchef schreef:Is dit dan wel een WW-project??
Met alle respect, maar de laatste tijd worden er hier nogal veel WW-projectjes opgestart, of toch wannabee-WW-projecten.
Hoe kun je met onderdelen waar een echte WWer niet eens aan denkt een WW-fiets maken?

Noem dit dan afslank project of zo, maar aub geen WW. Kijk eens op de WW-site of andere daar staan er ECHTE WW-fietsen. Ook hier bollen er zo enkele rond trouwens.

En het zijn trouwens nog altijd de benen die het moeten doen hoor. Als jij niet traint dan ben je met je lichte fiets niets. En aangezien je nog student bent (leeftijd ??) en dus zeer waarschijnlijk nog jong bent kun je beter kijken om je lichaam te trainen dan om geld uit te geven aan een WW bike die nooit een WW bike zal zijn...
The man has spoken.

Had het zelf niet beter kunnen zeggen. Ik ben zelf 21 lentes jong en weet ook dat ik niet al het geld van de wereld heb als student. Ik weet wel dat ik aan mijn conditie nog veel kan werken, en wees gerust dat voel je veel beter dan een paar 100gr winnen op een fiets. Ik ga zelf elke zaterdag met de vroege werken om wat geld te kunnen geven aan men hobby en de rest van de week zit ik elke avond op de fiets , of ga ik een eindje lopen. Daar heb je veel meer voldoening van dan met een super lichte fiets te rijden en niet vooruit te gaan.
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

thomatchef schreef:Is dit dan wel een WW-project??
Met alle respect, maar de laatste tijd worden er hier nogal veel WW-projectjes opgestart, of toch wannabee-WW-projecten.
Hoe kun je met onderdelen waar een echte WWer niet eens aan denkt een WW-fiets maken?

Noem dit dan afslank project of zo, maar aub geen WW. Kijk eens op de WW-site of andere daar staan er ECHTE WW-fietsen. Ook hier bollen er zo enkele rond trouwens.

En het zijn trouwens nog altijd de benen die het moeten doen hoor. Als jij niet traint dan ben je met je lichte fiets niets. En aangezien je nog student bent (leeftijd ??) en dus zeer waarschijnlijk nog jong bent kun je beter kijken om je lichaam te trainen dan om geld uit te geven aan een WW bike die nooit een WW bike zal zijn...
ik moet mij wel een beetje neerleggen bij de uitleg van thomatchef.
een echte ww project zal het niet rap worden.
je spreekt hier over crosride wielen bv, dat zijn absoluut geen lichte wielen.
het is inderdaad meer een afslank project dan een ww project.
voor de rest toch nog veel succes met je bike, de meeste zijn zoal jou begonnen, als ik 16 dan was een lx derraileur en een mooi wielsetje al een hele investering.
//Smalle\\
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 okt 2006 17:22
Rijdt met: Granville Pulse 2.0/Merida Matts Miami

Bericht door //Smalle\\ »

Ja OK ik heb dan mischien de tittel verkeerd gekozen. Men excuses daarvoor. :oops:

Ik ben bijna 19jaar en ik ga elk weekend werken om deze hobby te kunnen doen. Je hebt gelijk wat je zegt over die conditie en dat die paar grammetjes er dan niet over doen. Maar ik heb gisteren men gehele fiets is gewogen en val niet achterover maar hij woog 14.3kg #-o

Der steekt een voorvork van suntour in van 80€ zonder pop lockout en wielen die mischien 2.5 kg wegen, dus zou het zeker geen kwaad kunne om dit is te vernieuwen.
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

dat kan zeker geen kwaad, en zo te zien heb je echt een zware bike :-?
ik begrijp dat je afsankprocedure wilt inlassen.
Gebruikersavatar
ridley86
Mountainbiker
Berichten: 306
Lid geworden op: wo 22 nov 2006 15:47
Rijdt met: Rockmachine Xc elite team eleven
Contacteer:

Bericht door ridley86 »

Veel succes er mee.
//Smalle\\
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 okt 2006 17:22
Rijdt met: Granville Pulse 2.0/Merida Matts Miami

Bericht door //Smalle\\ »

Ik hoop toch dat ik juist gewogen heb :roll: Want ik heb niet zo een weegschaal voor je fiets aan te hangen.
Ik heb het gedaan met een gewone weegschaal, ik heb er eerst zelf opgestaan en dan met men bike en toen kwam ik op 14.3kg.
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

Aantal dingen waar je 'goedkoop' gewicht op kunt besparen:
- Barends: er zijn er van 58gr voor rond de 25€
- Foamgrips: ne lange mouse van BBB of pro ofzo kost ni zoveel en ge kunt er 4 grips uit halen
- Banden: ik weet niet welke banden op je fiets liggen, maar ik kan me voorstellen dat dit al een pak lichter kan
- Bidonhouder: Wss een alu ding? Wisselt da met ne Tacx Tao: licht voor niet veel geld

Ge kunt ook erop letten als ge slijt gevoelige onderdelen (zoals cassette, ketting, kettingbladen, ..) vervangt dat ge lichter gaat


Edit: even wat voor je opgezocht

Bar-ends
http://www.bike-components.de/catalog/M ... t+Bar+Ends

Bidonhouder
http://www.bike-components.de/catalog/T ... halter+Tao

Grips
Kunde wel vinden bij uw LBS

Banden
http://www.bike-components.de/catalog/M ... Faltreifen

Voor nog geen 100€ doede der dus een pak gewicht af ;)
Laatst gewijzigd door Sjoerie op di 06 mar 2007 22:22, 2 keer totaal gewijzigd.
//Smalle\\
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 okt 2006 17:22
Rijdt met: Granville Pulse 2.0/Merida Matts Miami

Bericht door //Smalle\\ »

Ja dat kan ik zeker doen. Bedankt voor de tip.
Maar ik ga denk ik eerst beginnen met een ander vork en wielen.
Dan kan ik direct een licht cassetje steken en ketting.
En dan gaat er waarschijnlijk nog een cranckstel volgen ook, want nu is het een gewoon shimano en dan kan ik er mischien een xt crankstel in plaatsen.

De banden die erop liggen zijn Hutchinson spiders.
Plaats reactie