Afslank-projectje?

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
//Smalle\\
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 okt 2006 17:22
Rijdt met: Granville Pulse 2.0/Merida Matts Miami

Bericht door //Smalle\\ »

Ik ga daar zeker is over nadenken :wink:
En dan kan ik er ook nog mischien cranckbrothers bijbestellen want ik heb nu die pedalen van shimano dat aan de ene kant kliksysteem hebben en aan de andere kant gewoon platform en daar zal ik dan zeker ook al iets op besparen.

Kan er mij nog iemand tips geven over een vork en wielen? Want ik ben er nog niet helemaal uit. De vork moet liefst wel lock out aan het stuur hebben.

Als je iets aanbeveeld en je weet de prijs dan mag je die er altijd bij zetten hoor :wink:
Gebruikersavatar
thomatchef
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 19:19
Rijdt met: Cannondale F600

Bericht door thomatchef »

Merida_Power schreef:Ja OK ik heb dan mischien de tittel verkeerd gekozen. Men excuses daarvoor. :oops:

Ik ben bijna 19jaar en ik ga elk weekend werken om deze hobby te kunnen doen. Je hebt gelijk wat je zegt over die conditie en dat die paar grammetjes er dan niet over doen. Maar ik heb gisteren men gehele fiets is gewogen en val niet achterover maar hij woog 14.3kg #-o

Der steekt een voorvork van suntour in van 80€ zonder pop lockout en wielen die mischien 2.5 kg wegen, dus zou het zeker geen kwaad kunne om dit is te vernieuwen.
Toeval of niet maar we hebben blijkbaar dezelfde leeftijd. Eerst en vooral dit is geen persoonlijk aanval e, u excuseren voor een gekozen titel is dus niet nodig. Het viel me wat op dat er op dit forum heel wat WW-wannabees zitten maar er nog weinigen weten wat echt WeightWeenism inhoud. En dat is kosten nog moeite sparen om een zeer lichte (maar wel mooie) bike samen te steken.

Mijn bike komt nu op 10,2 kg en hoort daardoor wel toch de iets lichtere fietsen. Hem een rasechte WW-bike noemen doe ik echter niet. Hij is niet afgemonteerd met het lichtste der lichtste onderdelen en er is nog ruimte voor verbetering vatbaar. Ik zit echter ook met budgetbeperkingen en dus kan ik niet de onderdelen kopen die ik wil kopen.

Succes met je afslankingsproject. Kies onderdelen die jij wil en die goed werken, want dat is ook iets wat veel belangrijker is dan hun gewicht.

En onthoud dit:
Lichtgewicht - Duurzaam - Goedkoop => Je kan er steeds maar 2 van kiezen...
//Smalle\\
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 okt 2006 17:22
Rijdt met: Granville Pulse 2.0/Merida Matts Miami

Bericht door //Smalle\\ »

Bedankt ga ik zeker onthouden.
Eerst nog eens goed nadenken wat ik ga doen ofwel een nieuwe bike dan dacht ik aan de granville pulse 1.0. En dan men huidige bike als baan-bike met sliks.
Oftewel deze houden en dan wat laten afslanken.
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

afslanken die handel. ik weet nie hoeveel je weegt. maar je kan mss opteren voor een sid team. lichte vork maar niet van de stijfste als je veel weegt. (met mijn 60kilo zou dit geen probleem geven) voor wielen kan ik je alleen een zelf gespaakt setje aanraden. dan kan je lichter en goedkoper gaan. verder kan je een slr tita zadel steken dat er ook wat grammen af zal halen. en de xt crank zal ook al een pak schelen. ik zou het zeker proberen om hem/haar aan 10 kilo te krijgen.
ik ben 15 en kan dus ook niet al het geld van de wereld in mijn bike steken. maar ik probeer mijn "loodzware" cube gewoon wat lichter te krijgen. momenteel zit ik nog op 10 kilo en dat met een vaste vork. #-o
//Smalle\\
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 okt 2006 17:22
Rijdt met: Granville Pulse 2.0/Merida Matts Miami

Bericht door //Smalle\\ »

Ik heb de knoop doorgehakt.
Het word een nieuwe Granville die ik ga kopen. Het word geen pulse 1.0 maar een pulse 2.0. Dit omdat de 1.0 is afgesteld met Sram en ik daar niet echt voor te vinden ben.
De pulse 2.0 is full xt afgesteld met een xtr-achterderrie. De voorvork is een Reba Race. En het stuur, stuurpen en zadelpen is van FSA. Het totale gewicht komt op 11.3kg zonder pedalen.

Daarna kan ik deze gelijkmatig laten afslanken en zou ik graag tot een +-10kg komen.
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

Hebde dan ooit wel met Sram gereden? :-k
//Smalle\\
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 okt 2006 17:22
Rijdt met: Granville Pulse 2.0/Merida Matts Miami

Bericht door //Smalle\\ »

Nee eigenlijk ni #-o Maar ik heb me altijd laten zeggen da Sram veel duurder is dan shimano. Ook als er onderhoud is en er moet iet vervangen worden. Ik kan fout zij verbeter me maar. :lol:
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

thomatchef schreef:En onthoud dit:
Lichtgewicht - Duurzaam - Goedkoop => Je kan er steeds maar 2 van kiezen...

hoe gaat het dan als je lichtgewicht en goedkoop kiest? :lol:
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Bericht door Stalen Worm »

Headshot schreef:
thomatchef schreef:En onthoud dit:
Lichtgewicht - Duurzaam - Goedkoop => Je kan er steeds maar 2 van kiezen...

hoe gaat het dan als je lichtgewicht en goedkoop kiest? :lol:
om de 3 weken andere bike :oops: :oops:

Nico
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

Merida_Power schreef:Nee eigenlijk ni #-o Maar ik heb me altijd laten zeggen da Sram veel duurder is dan shimano. Ook als er onderhoud is en er moet iet vervangen worden. Ik kan fout zij verbeter me maar. :lol:
ik heb nog niet met de xtr 2007 gereden maar ik kan zeggen dat sram x.0 echt wel superfijn schakelt! ik dacht eerst ook: voor mij geen sram. ik heb dan eens met sram gereden en ik heb me direct een bike met sram gekocht. macheerd gewoon zoooo zalig!
Plaats reactie