Lichte verende vork

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
pevapu
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 11 aug 2006 11:03
Rijdt met: Epic Marathon Carbon 2007

Bericht door pevapu »

vraagje.

Zo'n pace rc39, werkt die echt zo smoothy als 'n fox rlc 100? Iemand ervaring om deze twee aan een rechtstreekse vergelijking te onderwerpen?
Gebruikersavatar
gTa
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2007 13:11
Rijdt met: Prophet SL

Bericht door gTa »

chimaera-8-2mega schreef:manitou op 1 vooral door de prijs, gebruikers van R7 gelieve een PBke te sturen met een reviewke :wink:
Ben ook wel geïnteresseerd hoe die vork wordt ervaren. Iemand die me 'n link kan bezorgen, of 't één en 't ander doorPM'en?

Thanks.
Gebruikersavatar
Sp33dFr34k
Mountainbiker
Berichten: 779
Lid geworden op: ma 11 sep 2006 21:51
Rijdt met: Scott Spark LTD
Contacteer:

Bericht door Sp33dFr34k »

De R7 is wel merkbaar slapper dan bv mijn Fox (nogal logisch natuurlijk), maar kvind t persoonlijk gewoon n lekker vorkje is mijn eerste indruk. Heb er nog niet veel mee gebiked, dus kan er verder weinig over zeggen. Heb er nog eentje te koop trouwens ;)
Gebruikersavatar
ATEGEV
Mountainbiker
Berichten: 974
Lid geworden op: za 31 jul 2004 14:59
Rijdt met: Dolphin, Fox & Tiger 4 the road

Bericht door ATEGEV »

Heeft iemand weet van ervaringen met DT-Swiss vorken, nl. de XRC 100? Weegt ongeveer evenveel als de Pace RC C-type, maar hoe doet ie het??
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

ATEGEV schreef:Heeft iemand weet van ervaringen met DT-Swiss vorken, nl. de XRC 100? Weegt ongeveer evenveel als de Pace RC C-type, maar hoe doet ie het??
Denk niet dat de DT Swiss vorken al te koop zijn hier.
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Mijn Zochi Marathon 700 is met afgezaagde stuurbuis(op maat van de fiets, niet helemaal natuurlijk) 1610 gram gewogen op 2 veschillende digi's. Als je de 2 grote cabonlook "Bombersickers" afpulkt zit je op 1600gr.
Niet superlicht, maar het ding werkt goed(belangrijk!!!voor een VERENDE vork) veerweg is instelbaar van 90 tot 130 mm wat ik eigenlijk vooral gebruik om de geometrie van de fiets aan te passen aan de desbetreffende wedstrijd.
Als ik dan toch met een vering rijd, is dat één van de dingen waar ik niet te nauw kijk op een paar gram die ik op iets anders wel zal winnen dan.
Mijn ervaring met bv een S(h)id is dat ik dan liever een vaste titanium vork heb, die beweegt ook in alle richtingen bij het remmen maar weegt minder.
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Ik heb net mijn Ti-vorkje vervangen door een Sid Team en very happy about it.
De meeste vorken zijn stijver dan een Sid maar voor mijn 65K voldoet die perfect. Zeker voor de Vlaanders. Met 20% sag is dit gewoon een super comfortabele vork die je perfect kan afstellen voor een bepaald type terrein.

Wie niet te zwaar is en rekening houdt met prijs/prestaties/gewicht kan niet anders dan een Sid overwegen.
Gebruikersavatar
Chimaera
Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 19 jul 2005 11:10
Rijdt met: Flash Carbon 3 29er, Cannondale Supersix 105

Bericht door Chimaera »

jerommeken schreef:Ik heb net mijn Ti-vorkje vervangen door een Sid Team en very happy about it.
De meeste vorken zijn stijver dan een Sid maar voor mijn 65K voldoet die perfect. Zeker voor de Vlaanders. Met 20% sag is dit gewoon een super comfortabele vork die je perfect kan afstellen voor een bepaald type terrein.

Wie niet te zwaar is en rekening houdt met prijs/prestaties/gewicht kan niet anders dan een Sid overwegen.
.... en met V-brakes rijd
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Chimaera schreef:
jerommeken schreef:Ik heb net mijn Ti-vorkje vervangen door een Sid Team en very happy about it.
De meeste vorken zijn stijver dan een Sid maar voor mijn 65K voldoet die perfect. Zeker voor de Vlaanders. Met 20% sag is dit gewoon een super comfortabele vork die je perfect kan afstellen voor een bepaald type terrein.

Wie niet te zwaar is en rekening houdt met prijs/prestaties/gewicht kan niet anders dan een Sid overwegen.
.... en met V-brakes rijd
Ik wist da'k nog iets vergeten was #-o
Thanks voor de aanvulling
Plaats reactie