Ti frames

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Wel, eerlijk, ik heb geen idee wat ik zou kiezen...
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Bericht door flupke73 »

voordeel v/h maatwerk is dat ik een licht Ti-frame kan laten
maken op maat van de German:A voorvork,
maar eerst: budget bijeenscharrelen
en 't feit dat mijn huurder heeft opgezegd...helpt niet echt
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Over het gewicht, dit komt rechtstreeks uit de mail van CRISP
I chose titanium not because it’s the lightest material on the market. I believe that when you reduce the weight to sub 1000g, you begin to lose the ride qualities which titanium is known for. My objective is to provide the cyclist with a bike that is sensible to his or her anthropometric proportions and designed to provide the necessary qualities of their particular type of riding style (i.e. hill climbers, gran-fondisti, cyclo-sportifs, sprinters, etc). I’ve been riding all types of ti bikes for the last 15 years and wouldn’t trade the ride quality for 200 grams, but that’s my personal opinion. There are many fine builders working in carbon, steel, and aluminum but the whole process, at least for me, merits a material that is eternal such as titanium. For the price of some off-the-shelf aluminum and carbon bikes I can offer custom work for a competitive price, usually less expensive than the competitors. I can do this because I don’t have a sales force that dictates my volume and have no warehouse of stock that I have to constantly keep moving. I order the tubing based on each individual project. I usually take between 6-8 weeks to build a frame which, for most companies, would be considered a loss.
http://www.flickr.com/photos/16933657@N08/sets/

Hier enkele foto's van zijn werk. VAKWERK =D>
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Bericht door flupke73 »

op www.filipsport.com staat een lijst met de gewichten van
Seven frames: die lijst is dus iet of wat aan de hoge kant
zelf woog ik de Imx bvb op 1460gr
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Darren is een coole dude, maar je moet wel wat geduld hebben met hem, want zijne agenda zit overvol. Ik had ook bijna een frame bij hem besteld en ga het mss nog doen ook, maar als ik zelf ook een veul tijd 'em.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Allicht zijn dat algemene gewichten, het werkelijke gewicht kan volgens mij variëren naargelang de eigenschappen die je aan je frame meegeeft.
Plaats reactie