Pagina 5 van 6

Geplaatst: za 12 mei 2007 18:53
door Chimaera
Ik heb even wa opzoekingwerk gedaan ivm lichte banden. Ik kwam tot volgende verschillende setups (rekening houdend vooral met het gewicht en de rolweerstand)

Droog, hard terrein : maxxis maxxlite 310gr / maxxis flyweight 330gr
Droog, los terrein (zand,...) : continental twister SS 343gr
Droog, los terrein (ardennen, MX) : continental speedking SS 400gr

Lichte modder : continental speedking SS 400gr
Zware modder : maxxis medusa 1.55 430gr

All terrain (woon-werk asfalt en offroad) : Schwalbe NN 420gr voor RR 460gr achter

al jullie ideeën ,verbeteringen en ervaringen zijn welkom (evt via pb)

greetz

Geplaatst: zo 13 mei 2007 11:06
door Wimbeest
NN vanvoor en Smart Sam vanachter... Vind ik veel meer grip hebben als racing ralph en heeft gelijkaardige (lichte) rolweerstand.

RR heeft lage noppen all-over. De SS heeft in het middenstuk noppen die zeer nauw op elkaar aansluiten (goed rollen) en aan de zijkant een stuk langere noppen (grip... in bochten). Dus vind ik om die reden de Smart Sam beter all-round als het weer bijvoorbeeld wisselvallig is of op ongekend terrein. Ikzelf wissel mijn banden voorlopig niet en rijd altijd met deze combo

Geplaatst: zo 13 mei 2007 12:15
door Swannie
Ik gebruik deze setup voor dardennen en voor slijkeriger toestanden:

Voor: Continental supersonic explorer 2.1 440 gr deze is ietske zwaarder dan de speedking supersonic, meer geeft zo véééél meer grip, zeker in de bochten, heeft toch lichte rolweerstand.
Achter: Maxxis Larsen TT kevlar 1.9 395 gr, lichte rolweerstand en genoeg grip als achterband, redelijk licht en stevig genoeg.

Voor hierachter als het droog is en evt wegtraining met de mtb de flyweigth (330gr) voor en achter. Super qua rolweerstand maar iets minder in den bos, dun bandje, dus rap lek (alhoewel ik er nog nooit mee ben lekgereden :-) )

Geplaatst: zo 13 mei 2007 12:24
door Chimaera
Swannie schreef:Ik gebruik deze setup voor dardennen en voor slijkeriger toestanden:

Voor: Continental supersonic explorer 2.1 440 gr deze is ietske zwaarder dan de speedking supersonic, meer geeft zo véééél meer grip, zeker in de bochten, heeft toch lichte rolweerstand.
Achter: Maxxis Larsen TT kevlar 1.9 395 gr, lichte rolweerstand en genoeg grip als achterband, redelijk licht en stevig genoeg.

Voor hierachter als het droog is en evt wegtraining met de mtb de flyweigth (330gr) voor en achter. Super qua rolweerstand maar iets minder in den bos, dun bandje, dus rap lek (alhoewel ik er nog nooit mee ben lekgereden :-) )
verslijt die niet supersnel ?

Geplaatst: zo 13 mei 2007 13:47
door daelman
rijd nu enkele weken met twister ss. was met een combo van nn / rr 3x plat gereden in duitsland (kellerwald). de week erna heb ik twister ss gemonteerd. opmerkelijk lichter, bollen zalig! maar ben sindsdien al 3x plat gereden ofzo. :(

Geplaatst: zo 13 mei 2007 13:53
door Chimaera
daelman schreef:rijd nu enkele weken met twister ss. was met een combo van nn / rr 3x plat gereden in duitsland (kellerwald). de week erna heb ik twister ss gemonteerd. opmerkelijk lichter, bollen zalig! maar ben sindsdien al 3x plat gereden ofzo. :(
Rij jij met Binnenbandjes ?

Geplaatst: zo 13 mei 2007 15:10
door daelman
ja.

Geplaatst: zo 13 mei 2007 18:43
door Pieterke
Bert Bibber,

ik heb daarnet die Bontrager ACX Jones eens gewogen, ik kom uit op 503gr, met de binnen band erbij kom ik op 631gr.

Je hebt gelijk, in de winter valt deze band mee maar met een stofige ondergrond is het oppassen geblazen.

Greetz Pieter

Geplaatst: zo 13 mei 2007 19:00
door ridley86
Swannie schreef:
Voor: Continental supersonic explorer 2.1 440 gr deze is ietske zwaarder dan de speedking supersonic, meer geeft zo véééél meer grip,
Is dit zo'n groot verschil? Ik dacht namelijk dat de speedkings een verbeterde versie van de explorer was.

Geplaatst: zo 13 mei 2007 19:04
door jimi
de rubber van de speedking is 'kneedbaar',ik vind het een heel rare band,de grip is wel veel beter dan de rubber laat vermoeden