lichte banden
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Bericht door $mokeyJoe »
450g is nu toch ook niet zwaar te noemen denk ik...pacer schreef:ik wil conti's gaan proberen, rij normaal met hutchinson piranha's, super rolweerstand en vrij goede grip, bv in zand zeer goed.
Een band van 450 g vind ik niet licht, bij banden voel je écht de gewichtbesparing, al is het altijd een groot risico.
De reviews waar ik al een tijdje naar op zoek was. Toch nog wat bijkomende vraagjes.$mokeyJoe schreef:Conti's Twister SuperSonic 1.9(Voor en achter):Vooral zomerband.Laag gewicht(Gem. 340g) en zeer licht lopend.Goed op droog terrein,kiezelweggetjes en zelfs wat ge-erodeerde rotsachtige ondergrond.Zeker niet bedoeld voor het scherpe gesteente zoals in de Alpen of andere gebergtes.Daardoor zijn de zijwanden veel te dun voor.Slijtage is wel aan de hoge kant.Band is semi-slick maar bied bij bovenstaande omstandigheden toch redelijk grip aangezien de zijnoppen toch redelijk groot zijn en mooi verdeeld zijn over de zijkant.Deze is mijn favoriete band en wordt 70% van het jaar gebruikt
Nokian NBX Lite 2.0(V&A):Ook een zomerband maar die het ook wel eens goed doet in natte omstandigheden,geen modder!Lichtlopend,middelmatig gewicht(Gem. 480g)maar wat minder zijdelingse grip.Voorzichtigheid geboden in snelle ruwe afdalingen.
Conti SpeedKing SuperSonic 2.1(V&A):Deze gebruik ik nog niet zo lang maar is bedoeld voor de winterse periode.Wordt aangeraden als marathon band,dus eens zien of ze het kan waarmaken ook.Band loopt redelijk licht(minder dan een semi-slick natuurlijk)maar biedt dan wel weer wat meer zijdelingse grip dan bovenstaande banden.Zelfs in de modder biedt deze nog voldoende grip.Gem.420g.Ik heb wel de indruk dat deze ook wel uit vrij zachte rubber zijn gemaakt waardoor de levensduur niet veel zal bedragen.Dat is het nadeel trouwens van veel lichte banden.Is ook niet echt een modderband te noemen.
Bolt de twister veel beter dan de nbx lite en boet de speedking veel in op gebied van rolweerstand op deze 2?
Biedt de speedking achteraan meer grip dan de nokian? Ik veronderstel da de twister van deze 3 kwa grip op de laatste plaats komt?
Voor de wedstrijden met alles behalve zeer dikke modder dacht ik aan de nokian achteraan en speedking vooraan, een goede keuze?
De twister durf ik niet goed riskeren omdat ik de kans op een lekke band zo klein mogelijk wil houden.
grtz
Bericht door $mokeyJoe »
Vraag1: ja,de twister is hier eigenlijk de winaar op gebied van 'bollen'...op een droog en een beetje vochtige ondergrond! De Speedking vind ik dan weer geschikter voor de winterse maanden:goed vochtig,nat,modder en zelfs op rotsige ondergrond biedt deze wat meer vertrouwen in de afdalingen.De Twister SS is in de beklimmingen verrassend goed.Nagenoeg deze een semi-slick is,icm een lage druk en No-Tubes bieden de zijdelingse noppen toch voldoende grip.Wanneer de snelheid wordt opgevoerd,zoals in afdalingen,let er wel mee op...ook omdat er weinig druk op zit en dan voel je dat je uit het spoor geraakt en de band zoekt zijn eigen weg!N I C K schreef:De reviews waar ik al een tijdje naar op zoek was. Toch nog wat bijkomende vraagjes.
Bolt de twister veel beter dan de nbx lite en boet de speedking veel in op gebied van rolweerstand op deze 2?
Biedt de speedking achteraan meer grip dan de nokian? Ik veronderstel da de twister van deze 3 kwa grip op de laatste plaats komt?
Voor de wedstrijden met alles behalve zeer dikke modder dacht ik aan de nokian achteraan en speedking vooraan, een goede keuze?
De twister durf ik niet goed riskeren omdat ik de kans op een lekke band zo klein mogelijk wil houden.
grtz
Wat lekrijden betreft,met Notubes geen probleem...zolang er geen scheuren zijn.Zowwel de Twister SS als de Speedking SS zijn sowieso al gevoelig bandjes,maar ik heb nog nooit lek gereden met deze banden(al heb ik al wel eens een doorn uit de Twister gehaald!)Maar ik rijd geen wedstrijden,ik ben een recreative-fanatieke fietser.
De Nokian zou ik achteraan leggen,de Speedking vooran...Vooraan voor het spoor te volgen,achterkant volgt wel!Als je achteraan begint te slippen,kan je sneller herpakken dan dat je vooraan wegslipt.En in de beklimmingen vlam je toch niet(allé...het is te zien )
- jonathan
- Mountainbiker
- Berichten: 756
- Lid geworden op: vr 08 apr 2005 14:03
- Rijdt met: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700
ik reed ermee op 1.8kgzijn de flyweight 330's goede banden ivm lekrijden? Ik heb net een paar ontvangen waar al mee gereden is en ze zien er redelijk stevig uit. Met hoeveel druk in de banden moet je zoal rijden als het hard licht of stoffig? Ik bol in de winter met 2 - 2.2 bar in 26*2.0 banden. ik weeg 62 kg