Gewicht van dit frame ?

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chimaera
Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 19 jul 2005 11:10
Rijdt met: Flash Carbon 3 29er, Cannondale Supersix 105

Gewicht van dit frame ?

Bericht door Chimaera »

Zoals den titel het al zegt zou ik graag het gewicht weten van dit frame (incl.demper), op ww staat het er niet tussen. Dit frame wordt mogelijks eind 2007 de vervanger van m'n huidig frame, maar moet wel het gewicht weten.
Anders wordt het opnieuw nen epic, of mss turner flux/nitrous.

thanx

Afbeelding

Merida Mission Carbon Lite
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

aangepast, commentaar sloeg op de 2006!
Laatst gewijzigd door nothing 's impossible op do 11 jan 2007 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kiwi_x
Mountainbiker
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 18:13
Rijdt met: Trek 6500 1990

Bericht door kiwi_x »

heb ff zitten zoeken in mijn boeken thuis

volgens merida frame zonder demper 2050gr
dus ik denk 2150gr

staat in o2bikers van augustus 2006
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

Op onderstaande link kan je ook wel een paar gewichten terugvinden, en dan zie je ineens ook hoe deze verschillende frame's diverse duurzaamheidstesten doorstonden (zijn ingedeeld onder Top Performance/High Performance/Standard Performance).

Het Merida frame dat jij wil staat er niet tussen, maar wel zijn voorganger nl. de Merida Mission Carbon, het nieuwe frame zal nog wel iets lichter zijn (er werd naar het schijnt vooral gewicht gewonnen op de alu-inserts en bij het aluminium achterframe).

http://www.efbe.de/testergebnisse/mtbwiege/enindex.php

Ik ben ik elk geval erg tevreden over mijn Mission Carbon kader, tot nu toe heb ik hier nog géén problemen mee gehad.
Plaats reactie